Hlavní navigace

Názor k článku Digitální kinematografie a Internet od TS - Myslím, že kroužíme kolem společného závěru, každý z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 10. 2007 13:31

    TS (neregistrovaný)
    Myslím, že kroužíme kolem společného závěru, každý z jiné strany. Z technického pohledu to je úžasné, jen vidím v té věci i parametr filmařský a obchodně-produkční.

    A je riziko, že bez znalosti všech okolností se zopakuje to, co už si tolikrát prožily firmy v něčem jiném: Existuje technika snů, ale nakonec v místě a čase neexistují adekvátně kvalitní lidi kteří by s ní pracovali. Nebo v místě a čase neexistují adekvátní pracovní postupy, které by těm kvalitním lidem i kvalitní technice zefektivnili práci. Nebo nebudou existovat společenské podmínky, které to dovolí.

    Obchodní vztahy filmového průmyslu v tom mají větší váhu, než samotná příležitost, že CESNET umí natáhnout tlustý drát někam, kde se momentálně klastr dloube v nose. Nahlížím na to hodně ze široka, protože produkovat filmy roztahaně (díky technice po celém světě) prostě není simply řešení. Jen se tak na první pohled jeví. To umí dělat jen ti nejlepší.

    Abych jen neprudil, přinesu myšlenku: Bez ohledu na technické ufo-kraviny, které vždycky někdo smontuje, měly by se lokální filmové postprodukce shodnout na místních kooperacích tohoto typu, které jim dají lepší konkurenceschopnost proti těm produkcím světovým. Ať vymyslí a pravidelně používají tyto přenosy v ČR, bude to fajn.
    Když by zde existovala tato spolupráce na lokální úrovni, pak to je argument který se dá přednést i zahraničnímu pup- výkonnému producentovi. Jinak se takový producent nad touto akcí pouze na vteřinu pozastaví a dál si to vyřeší podle svého. Protože věří sobě.

    Jenže tuhle myšlenku nepodpoří ani produkce (z krátkodobého hlediska to je drahé na rozjezd) ani místní dealeři HW, protože by se tim připravili o prodej další techniky v krátkodobých horizontech, ani MK (Ministerstvo Kultury samozřejmě, které nemá peníze na základní údržbu kulturních hodnot a ač má film výrazně vylobbované postavení, tak tohle už nikdo na MK nepochopí) ani čeští leadeři postprodukčního trhu, (protože se tu nemají rádi mezi sebou). A hádejte proč se nemají rádi.. To už je zase jiná básnička. Krátké horizonty které mají před očima všichni zainteresovaní, prostě převáží nad dlouhodobými plány. Ty jediné mohou být ziskové u těchto pokročilých workflow. SOHONET funguje už 12 let a to je jeho velká přednost.

    Nejvíce bodů momentálně sklidili akademičtí síťaři, kteří ukázali ŽE-TO-DE a ti, co se snaží ukázat filmařům, že videokonference není pouze pro kravaťáky z jednacích zasedaček. Kolik lidí v ČR to už dávno vědělo? ... asi tolik, kolik se sešlo v sále.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).