Zase něco bez obchodního modelu co doufá že to zaplatí investor. Ktery doufá ze osobní data co nasbira o zákaznících jednoho dne prodá za nesmyslny bambilion nejakemu facebuku.
Napada mne příležitost pro startup. Generator takových aplikací. Přijde startupista záda název aplikace, necha si u studia udelat design na konfiguruje z tabletu služby a hura hledat investory. :-)
neni to zadna rocket science... normalni forwardowani hovoru. umi to kazdej operator. tj. Yallo nejspis bude mit cesky tel. cislo (to bude ten vstup na cesky trh ;)), kam presmerujes hovory, a on pak ten hovor prevede pres data na tu apku. nic prevratnyho, umi kdejakej voip operator. ale asi to budou mit vic user friendly.
Nj, ale přesměrování není zadarmo a do cizí sítě už vůbec ne. A pokud mám/dám 500-700 kč/měs. za neomezený tarif, už nepotřebuju ani tuhle aplikaci. Jen na příležitostném volání z roamingu se neuživí (nehledě na to, že potom to přesměrování musí být nepodmíněné, jinak se roaming platí taky). A dodnes některé služby (např. Twist) přesměrování hovorů ani nepodporujou...
Takže leda model ala apple - dva se stejnou aplikací si zavolají oba konce hovoru přes data.
To určitě ne, ale v řadě zemí se dá koupit místní SIM na data za pár drobných, nebo použijete WiFi (třeba v hotelu). Jestli je roaming v Evropě drahý, co teprve mimo: v Izraeli je to 35/20Kč, v PA taky, ale někde u Mrtvého moře se snadno dostanete do jordánské sítě, a tam je to 69Kč za odchozí hovor. S firemním tarifem je to lepší, ale nějakých 14Kč za minutu je pořád dost nechutná cena.
Byl jsem v Gruzii a tam byl odchozí hovor těch 69 Kč, takže první co jsem udělal byla koupě místní SIM (zdarma, co to stálo bylo zároveň přednabito), z které jsem domů volal za 2,5 Kč. Těch 200 MB dat nebo kolik tam bylo jsem si nechal na messengery, na přenos hlasu by to asi dlouho nevydrželo a hlavně při té ceně hovoru to nebylo potřeba. Wifi tam nebyly a kdybych měl k datům (kterých bych potřeboval mnohem více) platit ještě nějaký paušál tomu startupu.. plus ono to asi nebude tak ideální jak se popisuje, asi se musí používat jejich dialer, stáhnou si moje kontakty atd - za mě tedy ne.
Jaký je rozdíl oproti WhatsApp hovoru?
Že se k ověření uživatele používá jeho číslo není nic nového a hlavně to v žádném případě neznamená, že na jedné straně normálně přes GSM (mobilního operátora) vytočím kontakt a na druhé straně se spojí přes Yello pomocí internetu a zdarma.
Jak by se to asi ten druhý telefon dozvěděl?! Jedině po domluvě s operátorem, který informaci předá na patřičný server. A ni pak není jasné, jak by se rozhodlo, že se zrovna s dotyčným nechci spojit normálně přes mobilní sít, ale chci mu volat na Yello. Žádná taková dohoda s operátorem se nikdy neuskuteční. Nebo maximálně "dohoda", jako se "výhodně" dohodly u nás virtuálními operátory.Takže aby to běžně fungovalo, musejí mít oba účastníci hovoru v telefonu Yello aplikaci. A proto se ptám. Jaký je reálný přínos tohoto?