Hlavní navigace

Názor k článku Do datových schránek dorazil spam. Naposledy se řešil v roce 2012 od . - Je moje svobodné rozhodnutí, jestli nějaké psaní od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 4. 2020 15:07

    .

    Je moje svobodné rozhodnutí, jestli nějaké psaní od jiné soukromé osoby přijmu nebo ne. Takovou povinnost ze zákona nemám, takže jak se rozhodnu je čistě na mně. Bráno z druhého pohledu, tak nevím, proč bych měl být obtěžován někým cizím, co de facto sám praktikuje šmejdovství tím, že zasílá nevyžádané sdělení.
    Obchodní vztahy firem záleží čistě na tom, jak se dané subjekty mezi sebou dohodnou. Jestli je v dnešní době ještě někdo tak naivní, že dává na fakturu neprověřeným partnerům místo toho, aby vyžadoval platbu cash/kartou nebo předem, pak má asi smůlu a rozhodně mu v tom nepomůže DS a soukromé zprávy.
    Reklamaci uplatňujete u prodejce s tím, že mu předáte vadné zboží, takže opět vám DS k ničemu není. A pokud se jedná o reklamaci služby, tak znovu zopakuji, že není ničí povinností přebírat soukromé zprávy přes DS, takže vaše reklamace tímto způsobem nemá žádnou váhu, pokud si dotyčná druhá strana zprávu nepřevezme (a není zde ani fikce doručení, která by vám např. umožňovala odstoupit od smlouvy, pokud by dodavatel služby v zákonné lhůtě nezjednal nápravu), takže máte smůlu a můžete si svůj nárok uplatnit leda u soudu. A soud bude rozhodovat o oprávněnosti vaší žaloby, nikoliv zkoumat nějaké odeslané zprávy přes DS nebo poštou.

    V bance se zjevně ztrácíte vy sám, protože změna osobních údajů je buď takového druhu, že to vyřídíte přes email, případně online ve vašem internetovém bankovnictví nebo přes online formulář na webu banky (jiný email, rodinný stav) nebo stejně musíte jít osobně na pobočku (typicky změna jména nebo příjmení, telefonní číslo).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).