Pokud se nemýlím, digitální kampaň má sice v názvu tvar DIGI, ale její hlavní role by měla spočívat spíše ve varování diváků/občanů před stavem, že na určitém území skončí dosavadní analogové TV vysílání. Nemá tedy prioritně propagovat digitální vysílání všech platforem, ale s určtým předstihem zajistit informace o nutnosti přechodu na jinou platformu TV distribuce, aby bylo učiněno zadosti zákonu, zavazujícího stát k dostupnosti pozemního vysílání veřejnoprávní TV s předepsaným pokrytím území.
Náklady na STB pro diváky a náklady vysílatelů na případně nutné rekonstrukce/upgrady technologií se určitě z tohoto fondu hradit nebudou a jak si ČT zajistí své vysílací podmínky, bude též financováno z jiné kapsy.
Odklad digikampaně nemusí tedy nutně brzdit rozvoj DVB-T, jen může prodloužit překryv vysílání analogu a digitálu na více než 3 měsíce. Pokud se najde nějaký spolehlivý mechanizmus, bude možné vždy spustit místní digikampaň až těsně po opravdovém spuštění každého hlavního DVB-T vysílače, bez ohledu na průtahy technické, přistoupení na TPP komerčními TV, skluzy zaviněné počasím, nedostatku kapacit montážních firem a pod.. Jediná výjimka by mohla nastat v případě, že se kvůli nedostatku volných kanálů bude muset někde přejít z analogu na digitál během jediné noci, bez jakéhokoliv souběhu?