A o to tady prave jde: Clovek je ochotny tolerovat reklamu do urcite miry. Jakmile dojde k prekroceni te miry, technicke prostredky jsou vzdycky po ruce. Ja jsem napriklad nikdy neblokoval reklamu z naivniho duvodu, ze tim vlastne platim za pouziti urciteho webu. Poprve jsem o tom zacal premyslet, kdyz se mi parkrat "valily melouny", ale jeste jsem to vydrzel, protoze to za par dnu skoncilo. Ale kdyz si k praci pustim nejake dobre CDcko a najednou se mi to smicha s "pes jitrnicku sezral", pak nejaky jiny nablbly flash cvaka pravidelne, lec mimo rytmus, a cele tohle predstaveni nebralo konce, tak sbohem reklamy...
Hodne filtrovani bez vetsi namahy umi i Links2 sam o sobe:) Zadne animovane gify, zadne flashove animace, zadne CSS blbosti, zadne JS blbosti (mam dojem, ze tim padem ani textove reklamy vkladane pomoci JS), proste jen text a normalni obrazky:) Jinak Adblock ve FF mam taky a na Flash mam Flashblock, ktery flash nahradi tlacitkem a kdyz chci, tak si necham flash zobrazit a spustit.
Zatím jsem se naštěstí většinou setkal s verzí, kde je zvuk standardně vypnutý, a uživatel si jej může v případě zájmu zapnout kliknutím (viz třeba reklamy na ArsTechnica.com), vzpomínám třeba na reklamy Mac vs. PC, na které jsem se se zájmem podíval, protože mi přišly docela vtipné
Tak ta vase teorie ma jeden hacek, takove Holandsko napr. rozhodne orientovane na servis zakaznikovy neni, ale komunismus ani socialismus neprodelalo. Proste je to o kulture (obchodi) v dane zemi - souhlasim, ze ty rozdily lze v ruznych zemich velmi dobre pozorovat.
Není mi jasné, kdo po návštěvě stránek Internet Tradingu, případně TakIT.cz, po komunikaci s některým obchodníků IT či přečtení některého z jejich prohlášení nebo sebechvalů, může vůbec uvažovat o nějaké vzájemné obchodní spolupráci.
Porid si ciste textovy prohlizec, tam nebudes mit krome textu (nijak hloupe naformatovaneho pomoci tech css blbosti) nic. Mimochodem polovinu stranek na webu si sice poradne neprohlidnes, nebo se nedostanes vsude (ano i to je ne/výhoda js), ale na druhnou stranu te nebute otravovat zadna reklama, vyskakovaci vrstvy s nakupnim kosikem, popup okna internetovych radii, apod.
Reklama ovšem nesmí být na úkor obsahu. Nesmí se vnucovat. Ono to totiž je i kontraproduktivní z hlediska zákazníka, zadavatele reklamy.
Bohužel iDnes jde jednoznačně jen za krátkodobým cílem zisku a jako zpravodajský server je obsahově stále horší a nepřehlednější pro návštěvníky. A lví podíl na tom má právě reklama.
Ano, komu se to nelíbí může jít jinam. A on také jinam půjde. Ale bránit mu, aby to okomentoval? Komunismus bych viděl spíše v takovémto přístupu.
Kazdy se take muze svobodne rozhodnout, jestli filtrovat bude nebo nebude. Jestli se to serveru nelibi, at si to sleduje a zakaze filtrujicim pristup.
Nevadi mi, ze clanek ukazuje na neco, co i ja povazuji za negativni novy reklamni jev. Vadi mi, ze v podstate neobsahuje vubec zadne informace, zejmena "pohled inzerenta" a "pohled provozovatele" (a "pohled uzivatele" by taky mohl byt podrobnejsi). Tak, jak je napsany ted, by se IMHO dal bez ztraty informace zkratit na format zpravicky, format clanku je pro to nic zbytecne prebujely.
Z podtrhávání klíčových slov sice 2x nadšený nejsem, ale je to podle mě neskonale méně obtěžující způsob, než agresivně blikající barevné flashové bannery, ze kterých by i normální člověk málem dostal epileptický záchvat. Jestli má být podtrhávací reklama cenou za vyhubení těch odporných flashek, tak jsem všema deseti pro...
Každá reklama obtěžuje, chápu ale, že ty internetový sity musejí, když už ne vydělávat, alespoň zaplatit provoz stránek.
Obtěžující blikajících bannery a různý okna, který najedou do prostředka a pak překážejí, mě přivádějí k šílenství nejen tím, že obtěžují, ale ony se i hrozně dlouho natahují a žerou kapacitu linky.
Z tohoto hlediska je "kontextová reklama" jako podtržený slovo přímo balzám. A jestliže je podtrženo jiným stylem, než hypertext, tak to je vono.
Ještě nechápu jendu věc. Takké jsem webdesigner, spoustu času věnuju tomu, aby můj web byl hezkej a barevně sladěnej. A pak na něj mám pustit blikající, jásavý a zářivý reklamy!!! Tohle nechápu.
Tady souhlasim. Reklamu primo v textu snesu, ale flashnovy banner se zapnutym zvukem ne. Nevadi mi moznost, kdyz zvuk se aktivuje napr. pri prejeti mysi, ale aby byl implicitne zaply me fakt stve. Nedavnou takove bannery byli nasazene na idnes s prisernou reklamou na vodafone (jsem sam, komu jejich reklamy prijdou vylozene trapne?). Zvlast kdyz si clovek otevrel vice tabu, tak najit odkud to zrovna hraje byl des (zvlast kdyz se takhle secetlo vice banneru).
No a ja pro zmenu platim za svou konektivitu, tudiz je ciste moje vec, zda dovolim, aby se mi nejaka reklama prenasela (a s radosti to nedovolim). Je v zajmu ISP aby na netu nejaky obsah byl, jinak by nemeli co prodavat.
Mimochodem, v TV taky na reklamu necumim, pokud se obcas (spise vyjimecne) vyskytne neco, co chci videt, tak prichazim o 10-15 minut po "zahajeni" poradu (to odpovida +- reklamnimu bloku) a pri reklamach prepinam/ochazim.
jj, souhlas, problem je, ze firma radsi zaplati MKc za osloveni 50 000 lidi kde je uspesnost sotva 1% nez aby oslovila 5000 lidi, kde bude mit uspesnost 10%. Pro marketingove managory totiz neni podstatne, kolik zbozi se ve finale proda, ale jak velky ma jejich oddeleni rozpocet.
Je zjevné, že reklama je zdrojem obživy pro většinu zpravodajských médií a samozřejmě nemám nic proti tomu.
Článek měl poukázat na 2 relativně nové zajímavé reklamní formáty nejen z pohledu internetového uživatele, ale i z pohledu zadavatele této reklamy a jejich efektivity pro něj.
Ano, například ta zablokovaná neobtěžuje ani za mák. :-)
Já jsem kdysi někde něco provedl, někde něco nainstaloval nebo zapnul, a teď se mi vůbec nezobrazují ani ty NOVÉ reklamy... Například nějaký ten takeit nebo google adwords jsem neblokoval a přesto ho nevidím. Hloupé je, že kvůli tomu nejsem moc v obraze, když se mluví o nějaké nové reklamě. :-)
Je zajímavé pozorovat, jak 2 silní hráči na trhu internetového zpravodajství uplatňují naprosto rozdílnou strategii pro zobrazování reklamy:
iDnes.cz přitvrzuje v zobrazování agresivnějších formátů reklamy,
Seznam na Sport.cz a Novinky.cz upouští od agresivních i-layerů, které překrývají text a podstatnou část stránky při otevření.
Nejsem zastáncem žádné agresivní reklamy, ale všechny co tu horentně lamentují nad reklamou na internetu, potažmo na zpravodajských serverech, bych chtěl upozornit na jednu určitou maličkost. V ČR se zatím neplatí za obsah ( jen v několika málo případech ), není nato připravená společnost, tak každý kdo provozuje podobné služby musí někde vydělávat peníze, ono to prostě něco stojí, ten provoz…. určitě uzná každý kdo něco provozuje a ne že jen brouzdá zdarma po netu a nadává na reklamu. Pokud se naučíte všichni platit za obsah tak každý určitě reklamu rád odstraní.
Všichni tu jen brečíte, že Vás to otravuje, ale pokud by např. IDNES nasadilo placený obsah tak se raději budete koukat z okna…..
Funkčnost jednotlivé reklamy nekomentuji to je trochu jiná parketa, ale jedná se o reklamu zda ano nebo ne, já jsem pro ANO. Koukněte např. na LUPU přijde Vám tu málo reklamy? NE a já plně chápu že tu je a je potřeba, kdo to neakceptuje může jinam nebo udělat něco lepšího sám.
Strategie Seznamu bude určitě úspěšnější. Ale on má taky výhodu v tom, že odkazy na články z Novinek jsou integrovány do úvodní stránky Seznamu, což nepochybně přivádí mnohem více čtenářů. Řekl bych, že na iDnes lidé chodí převážně z "vlastní vůle" a tím, že si takto przní své jméno (které je pro iDnes mnohem cennější než pro Novinky, jakožto v podstatě součást Seznamu), si může jedině uškodit. Tolik můj názor.
Ja pouzivam prohlizece dva - jeden osekany na kost (zadny js, zadne obrazky, proste nic) pro to co hledam, v podstate ciste textovy ... pokud se nahodou chci podivat na nejakou konkretni stranku s "interaktivnim" obsahem (a nestaci mi zapnuti obrazku), tak si tuto stranku (a pouze tuto) otevru v druhem prohlizeci, ktery je nakonfigurovany mnohem volneji, "multimedialneji". Ale to jsou pouze vyjimky ... vetsinu casu travim v tom prvnim a zadne blbe banery a reklamy proste ani nevidim ... a textove uz dokazu podvedome ignorovat - takova mensi funkcni slepota ...
Zatim je dost obsahu zdarma dostupneho i bez reklam (nebo s vypnutyma reklamama). Pokud by se jeden ze zdroju rozhodl to zpoplatnit, tak se nejspis presunu k jinemu zdroji. Pokud by slo o masivnejsi tazeni, tak si klidne par zdroju platit budu. Ale pokud to neni potreba, tak to delat proste nebudu.
(Pokud bych bydlel na Mesici, klidne bych platil za kyslik. Pokud bydlim na Zemi, tak si ho zatim v lahvich kupovat nebudu a maximalne si poridim filtr, nebo klimatizaci.)
Navic abych platil za idnes & podobne internetove deniky to by tam nejen nesmela byt hloupa kontextova reklama, ale take obsah by musel vypadat uplne jinak.
Ale co neni... uz si taky dobrovolne kupujeme predrazenou vodu v lahvich, ze :)
Můžete mi vysvětlit o co jde? Pátrám po té reklamě na iDnes a vůbec nic takového tam nevidím. Žádný filtr reklam nepoužívám, prohlížeč FireFox, ale když spustím IE tak tam taky nic takového není.
Stačí se podívat na www.chmi.cz (stránky ČHMÚ). Ten je taky financován z veřejných rozpočtů, přesto jsou na něm reklamy soukromých subjektů a navíc předpovědi počasí (nejsou právě za tohle placeni z daní?) jsou kompletní pouze na horké lince Zavolej mi do klubu (30 Kč/min.).
>>> "V ČR se zatím neplatí za obsah ( jen v několika málo případech ), není nato připravená společnost, tak každý kdo provozuje podobné služby musí někde vydělávat peníze"
Jenze otazka nestoji jestli reklama ano nebo ne, ale jestli reklama chytra, ucinna a neobtezujici nebo naopak hloupa, neucinna a otravna. IMO vzorem je zatim Google. Jeho reklama je relevantni ke kontextu (a tim myslim opravdu relevantni, ne jen pseudo-kontextova jako na iDnes), takze ji casto povazuji spis za uzitecne doplneni informaci ktere hledam nez za reklamu, je graficky nenapadna takze kdo nechce ani ji nevnima, a nepochybne je taky mnohem ucinnejsi. Kdy konecne inzerentum i mediim dojde, ze nejucinnejsi reklama je takova, ktera prinasi ctenari co nejvetsi prospech, a ne ta ktera ho nejvic otravuje...
Jasně google má trochu jiné zkušenosti, to uzná určitě každý sám. Na idnesu je technologie Internet Billboard a alespoň já doufám, že makají jak šroubci na relevantnosti odkazů, ona ta čeština není zas tak moc jednoduchá….. ale pravdou je, že někdy je to hodně husté.
Nicméně tato reklama je příjemnější, jak některé mega prasárny co někteří vyprodukují… klasickou grafickou reklamou.
Jak dlouho už to běží? Adblock mám asi tak dobře vyladěnej, že jsem vůbec nic nepostřehl. Jsem si musel spustit exploder, kterej mám jen do banky, abych to viděl v praxi ;o)) Jsem díky kombineci FF + Adblock asi zhýčkanej, na "plný kule" je to opravdu brutální, některý weby jsem takřka nepoznával...
Já taky. A o tom, že na Netu jsou nějaké reklamy, vím jen z doslechu. Ty statické, ve sloupečku po levé straně mi moc nevadí, prostě na ně nekoukám. Cokoli pohyblivého okamžitě blokuji.
Vidim, ze se Lupa vyrazne zlepsila, pravdepodobne nabrala nove redaktory a ted zde jsou i novi ctenari. Mimochodem pouzivam browser Opera, blokuji si v nem flash, java, animace (napr. gify), zvuk / hudbu na pozadi, pop-up okna a obcas i javascript. Take si blokuji konkretni reklamy, je zde na to takova hezka feature, ze staci kliknout pravym tlacitkem na textu, z kontextoveho menu zvolit "Block content" a kliknout na vsechny reklamy, pote OK a reklamy jsou pryc =)
Reklama TakeIT v textu článků dost drasticky porušuje zásady použitelnosti a přístupnosti webového obsahu, je eticky sporná a jde až na hranu některých zákonných norem (zákon o reklamě, autorský zákon), pokud tu hranu dokonce nepřekračuje. To vše jsou poměrně obvyklé jevy, které ovšem normální společnost vytěsňuje na svůj okraj a tím limituje jejich rozsah a zejména vliv na okolí.
Jakmile se ovšem takto chová masové médium s poměrně vysokým výchozím společenským kreditem, z úchylky se začne postupně stávat norma a nelze očekávat, že to neovlivní celý systém. Důsledkem bude stagnující či pomaleji rostoucí důvěra široké veřejnosti v internet jako informační, komunikační a obchodní prostředí. Důvěra veřejnosti je přitom jedním z hlavních limitujících faktorů úspěšnosti a tudíž i rozvoje nových internetových projektů.
Je to samozřejmě jen můj názor, nepodložený žádnou exaktní sociologickou studií. Je proto dost možné, že nemám pravdu -- a byl bych rád, kdybych ji neměl. Pravděpodobnost, že pravdu mám, mi ale připadá dost vysoká na to, abych se raději ozval a proti masovému nasazování TakeITu vystupoval.
Pane Prokop bez urážky, Vás budou pohoršovat všechny reklamy které nebudou nadepsané Google, nebo Sklik. Vše co zavaní odlivem zlaťáků je špatné a otřesné
Mimochodem, schválně otázka - která firma zavedla na Seznamu masivní prodej reklamy na KW?, která pak i na Centru? a která firma oba portály rozjela z undergroundových katalogových miniobjemů? Kteréžto objemy jim (oběma) dovolili financovat projekty, které dnes masově propagují... (př. centrumácké Aktuálně?!) Hádejte! No H1 to nebyla... to ještě šolíchali v Dobrém webu (nebo kde...)nebo někteří jako pan Snížek atd ještě chodili po houbách... Dobrý web to taky nebyl... Robert Němec? Ten ještě študoval střední... Hasalík? Ten už tehdy možná četl první PR knížky... tak kdo tu ještě zbývá...? Ať se dívám jak se dívám, tak vidím jen kvalitní Seáče a PPCčkáře, ale žádné velké byznysy - sorry, ale Vaše objemy a zisky z nich jsou směšné, to udělá pár živnostníčků... Pánové, těším se na Vaše neobjektivní PR reakce.
PS: Doporučuji si přečíst od Napoleona Hilla - Myšlením k bohatství - elementární kniha, jak nešířit kecy a zhodnocovat vlastní um. Čest práci, seáči.
Nestačím se divit , co se o nás na lupě všechno píše , každou chvíli s někým spolupracujeme , pak nespolupracujeme a celkově mám pocit , že jsme pro lidstvo nebezpečnější než globální oteplování .
Autor a další odborníci by se možná měli zamyslet o čem to tady melou , protože člověk nemusí být génius na to aby si srovnal jednotlivá fakta
Když čtu článek tak se v něm pohybuji buď kurzory na klávesnici , nebo tím že vezmu myš a posunuji vpravo lištou .
Při této činnosti se mě prostě nikdy nestane , že bych otevřel nějakou „agresivní“bublinu
Na to musím najet na slovo myší , když myš oddělám tak bublina zmizí , když mě obsah zaujme , tak kliknu a hodí mě to do nového okna , takže si můžu článek v klidu dočíst .
V podstatě se jedná o uživatelsky nejpřívětivější reklamní formát .
Jestliže podtrháváme 4 měsíce s měsíčním zásahem 3.5 milionu unikátů , tak neobstojí ani argument , že z toho může být někdo zmatený , protože buď a) ho zajímá co je v bublině nebo b) je úplně blbý a nic jiného si nezaslouží , když stále znovu „ sahá na rozpálená kamna „
Pak je tady ještě jedna kategorie , do které bych zařadil asi i autora článku a to kategorie „sebemrskačů“ kteří zřejmě nedělají nic jiného , že kontrolují každé podtržené slovo , aby se ujistili o svém přesvědčení , že je to všechno špatné .
Produkt text ( tak nazýváme reklamní formát podtržení s bublinou ) není milý odborníci kontextová reklama , ale abych to pro vás zjednodušil tak je to v podstatě banner cílený na klíčové slovo . Měsíčně teď podtrhneme cca 400.000.000 slov , uživatelé otevřou cca 65.000.000 bublin a klikne se cca 750.000 . Na začátku jsme měli klikrate kolem procenta ( to byly uživatelé zmatení ) pak postupně klesal , zastavil se před měsícem na cca 0,17% a teď pomalu roste . Relevance je dána počtem produktů které můžeme exportovat , na konci prosince jich bylo cca 20.000 , ledna cca 30.000 , února cca 80.000 , teď jich máme přes 120.000 . Na konci roku jich bude pár milionů .
Představte si , že by jste koukali na Nově na film , přerušení a na obrazovce by se objevilo „ pokud chcete vidět reklamu na vložky , pivo, prášek a jogurt stiskněte * „ pokud nestisknete bude film pokračovat , a vy by jste se bouřili že to je hrozný , že musíte * mačkat , aby Vám něco neuteklo , dřív jste si mohli skočit na záchod
Nenechte se vysmát .
Každopádně jednu pozitivní informaci tento článek pro mě má a to tu ,že od nynějška můžeme našim zákazníkům říkat , že když už nikdo jiný tak „ Viktor Ševčík“ jejich reklamu určitě viděl , protože máme ověřeno , že je závislý na tom , hledat v článcích podtržená slova
Přál bych si , aby takových lidí byl víc
Pokud jsem se ale autora článku nějak dotkl , tak se mu opravdu upřímně omlouvám
Milan Hronec IT
Divím se lidem co oponují s většinovým názorem na lupě. Pokud se někdo snaží podnikat na webu a něco o tom ví, tak se tímto názorem rozhodně neřídí.
Co se týče IT a jejich produktů - alespoň valné většiny - tak opět, pokud se někdo snaží podnikat v SEO a spřízněných oborech a má výsledky, tak IT spíše děkuje než by na ně nadával. Vždyť co jiného si můžou přát, než nespokojené inzerenty?? Můj názor je, že zde diskutují lidi co si honí ego a nebo jsou v oboru průměrní. Sorry. Ostatní dělají business a děkují IT a jejich produktům.
Děkuji za zajímavá čísla. Jestli je chápu správně, tak se vám za pouhých pár měsíců podařilo odnaučit víc než čtyři pětiny uživatelů normálnímu chování, tj. klikání na odkazy v textu. To je o dost víc, než bych předpokládal. Zajímavé.
to se pozna jednoduse jestli nefunguje v linksu text. reklama, zajdi na root.cz (web o linuxu)a jestli uvidis vpravo reklamu na M$ 200-neco server tak bohuzel funguje.
nerozumim Ti Milane....
pokud si chci odskocit na toaletu, tak preci zmacknu pauzu, ne? :-)
PS: uz dloho se koukam na vsechno z televize striktne ze zanamu. a vyuzivam jen noviny a pod.
je to neuveritelne pohodlne. mrknu do programu vidim ze davaji film o ktery bach mel zajem...naprogramuji zaznam. a v case kdy ja mam cas se divam na co ja chci - vyberem ze zaznamu.
ahoj.
PS: o tom ze idnes a ja nevim kdo davaji nejakou agresivni reklamu jsem se dozvedel az tady :) a zkouset navstivit tyto "infirmacne nepostradatelne velikany" ani nebudu _fucko off_
vystacim si s blistama.
"Když čtu článek tak se v něm pohybuji buď kurzory na klávesnici , nebo tím že vezmu myš a posunuji vpravo lištou ."
- to nebude tak docela pravda. Většina uživatelů má svou myš vyzbrojenou kolečkem, které slouží k posouvání obsahu okna. Když v hlavním "proudu stránky" kliknu na odkaz na článek, tak kurzor zůstává v tomto poli. Poté kolečkem myši sjíždím dolů - a najednou už nevidím text, ale nějaké stupidní okno s reklamou.
- Systém TakeIt má špatně nastavená pravidla, protože dovoluje, aby byla reklama vázána například na slovo "kvalitní", což je přídavné jméno a samo o sobě sotva může poskytovat informace, podle kterých by systém vyhledal vhodný výrobek.
- Jednoznačně je zapotřebí zavést systém dvojslovných termínů, přičemž se obě slova musí nacházet poblíž - něco jako "nové auto" nebo "rekonstrukce kuchyně". Sice nepochybuji, že bulvární novináři z MF Dnes budou schopni psát "o havárii kamionu, po které budou muset obyvatelé provést rekonstrukci kuchyně", ale alespoň je šance, že mi nebude nabízena nová kuchyně ve chvíli, kdy se dočtu, že si "Karel Svoboda prostřelil hlavu v kuchyni".
- Především by ale mělo být povolené spojovat výrobky pouze s dostatečně "silnými" termíny; je kontraproduktivní, aby si mohli zadavatelé reklamy napojovat své výrobky na slova jako "krása", "dítě" či "peníze", protože ačkoliv se tato slova vyskytují často, vzhledem k principům zpravodajství je vysoká pravděpodobnost, že souvislost v článku bude negativní ("Čunek neumí vysvětlit své peníze", "Královna krásy zemřela na anorexii", "Hasiči vytáhli ze sutin uhořelé dítě"... - fakt byste chtěl, aby se reklama na vámi vyráběný zásyp na dětské prdelky zobrazovala u takové věty???)
vy nechápete , že mě kontext a relevance článku nezajímá
lidi si zvykli ,nebo zvyknou že míříme jen na slovo
slova si vybírají zákazníci , systém se musí zažít , spoustu z nich si plete slova která se hledají a o kterých se píše
v černé kronice nepodtrháváme
představte si , jedete po dálnici , vidíte billboard na nové BMW , a pod ním je jedno zrovna rosekané na kousky
nebuďte hnidopich , i negativní reklama je reklama
smyslem některých reklamních formátů je dostat do podvědomí brand , produkt
vy tady pořád jen řešíte hledání
většina firem má návštěvnost na svých stránkách cca 5.000 lidí měsíčně ale cílová skupina pro jejich výrobky je třeba 1.000.000 lidí
jak ty lidi osloví ? za kolik jednoho ?
co budu dělat , když budu mít výrobek , který je absolutní novinka , je skvělý , ale nikdo ho nezná ?
jak může někdo hledat něco co nezná ?
hledáním člověk stráví na netu 5% svého času
jak ho můžu zasáhnout ve zbývajícím období a za kolik peněz
už Vás dál nudit nebudu , stejně odpovídám jen kvůli svým obchodníkům , někteří ( i když nechápu proč ) tyto diskuse "odborníků" kteří nikdy žádnou pořádnou kampaň nenaplánovali , neprodali a poté si ji u zákazníka neobhájili docela "žerou"
"Na začátku jsme měli klikrate kolem procenta ( to byly uživatelé zmatení ) pak postupně klesal , zastavil se před měsícem na cca 0,17% a teď pomalu roste."
Pokud dobře počítám, 0,17 procenta je méně než pětina z jednoho procenta, takže zbytek činí přes čtyři pětiny.
Samozřejmě trochu přeháním, protože dost uživatelů asi dokáže ta horká kamna (hezký název :-) spolehlivě rozpoznat a na jiné odkazy bude nadále klikat normálně. Přesto jsem ale přesvědčen, že dlouhodobé a systematické používání tohoto typu reklamy na masově používaných webech povede k nižší ochotě lidí klikat na odkazy v textu kdekoli na webu.
otevření bubliny přece ještě není klik
teď na 1000 podtržených slov je cca 160 otevření bubliny a 1,9 kliku
klikrate na podtržení je teď 0,19 % napříč weby , někde je 0,08 někdě 0,7%
klikrate na otevření bubliny je tedy 1,18%
člověk otevře bublinu , pokud ho nezajímá obsah , nekliká
ten co ale klikne je docela dost vyselektovaný nemyslíte ?
manželka mě řekne běž si koupit boty - jdu do krámu a vybírám - možná vyberu možná nevyberu - to je jako kdybych hledal
jdu po ulici , ve výloze vidím super boty , jdu dovnitř a když mají mou velikost tak si je koupím
nekoupí si je tisíce lidí co kolem prošli , ale kdybych kolem nešel já tak je neprodali
to je takeit
ještě se vás zeptám kolikrát jste si od začátku roku něco přes net objednali nebo koupili
net je médium jako každé jiné , reklama není jen akce ,
brand musíte budovat aby jste se v okamžiku kdy potenciálního zákazníka napadne že by potřeboval to co děláte zákazník vůbec věděl že existujete
když jsem u těch bot
jaký je rozdíl mezi botou "nike" u Bati a "nake" v tržnici u vietnamce ?
když je docela dost dobře možné že je šil stejný asiat ?
co myslíte - když "nake" nacpe stejně peněz do reklamy jako " konkurent dostane se z tržnice do obchodu ?
bude moci zvednout cenu z 300 na 3.000 ?
jde tu o to aby se ti pitomci naucili ji setrvirovat tak aby neobtezovala. napr. tak aby uspesne osloveni melo trena 20%-50% podil. pak ji vemu na milost. (protoze bude i pro mne vlastne vyhodna...)
Zkuste to bez invektiv. Prosím. Nezapomínejte, že dokud lidé komunikují, není nic ztraceno. Zatímco obvykle brzy poté, co komunikovat přestanou, začnou po sobě střílet.
Napr. na technet.cz (obcas tam kupodivu vychazeji kvalitni clanky od panu Grygara a Gruna, takze to za to urcite stoji):
Staci mit v Mozille/FF/SeaMonkey aktivni Adblock a pridat si tam tento primitivni filtr: g.idnes.cz/js/ad/takeit* .
Samozrejme lze filtr udelat i obecneji a lepe, ale jen demonstruji, jak je to jednoduche - najit cestu k tomu javascriptu ve zdrojaku stranky byla otazka nekolika minut. Podobne to muzete udelat i na jinych serverech a casem se toho temer docista zbavite...
"člověk otevře bublinu , pokud ho nezajímá obsah , nekliká
ten co ale klikne je docela dost vyselektovaný nemyslíte ?"
Možná ano, ale tím opět odbíháme někam jinam. To, jak je reklama TakeIT účinná z pohledu inzerenta, by bylo určitě zajímavé téma, ale článek o něm není a moje komentaře, na které jste reagoval, také ne. Psal jsem opravdu jen o tom, zda a jak je tato reklama schopna ovlivnit *uživatelské* (nikoli nákupní) chování čtenářů.
Svůj názor jsem v této diskusi napsal už asi třikrát a snad i dostatečně srozumitelně. Vy, ani nikdo jiný proti němu neuvedl jediný věcný argument, takže ho považuji za schválený všemi hlasy :-)
já si s Vámi dovolím nesouhlasit , prostě bych nepodceňoval běžného uživatele
podtržení je barevně odlišené , dvojité , odklik do nového okna , je to na více webech a na ješte více to bude
když se s něčím setkáte jednou , jste překvapen ale když to potkáváte pořád ?
naším cílem je , aby si uživatel když uvidí dvojité zelené podtržené slovo , uvědomil , že pod ním je schovaná bublina
kolikrát si myslíte , že se člověk splete ?
v dubnu spustíme program pro menší weby , platit budeme za tisíc podtržení , výnos pro web bude od 4-8 Kč CPT , řekli jsme si totiž , že rozdělíme peníze našich klientů i do menších serverů
není mým cílem generovat nesmyslné kliky , chci aby každý kdo uvidí podtržené slovo od nás , přesně věděl , že takovýto druh podtržení skrývá bublinu
kdybych chtěl kliky za každou cenu načte se vám do článku bublina klidně i bez najetí myši , nebo nechám při najetí už rovnou udělat klik - to bych pak s Vámi souhlasil , že je to prasárna
já nejsem Nostradámus abych věděl co bude , já si myslím , že se uživatelské chování nezmění , Vy si myslíte že ano
myslím že oba máme právo nasvůj názor a rozsoudí nás čas
co ale na základě Vašich připomínek udělám je průzkumová studie , jestli uživatele opravdu mateme , protože to by bylo v rozporu s naším bussines modelem
pokud by se to potvrdilo přistoupili bychom asi k podstatnějšímu zvýraznění/odlišení tohoto reklamního formátu od standartních hypertextových odkazů , i když já si myslím , že současný stav je dostačující
Vidím, že se tu šíří evidentně nepravdivé informace. Já jsem nikdy po houbách nechodil, nemám je rád, a tak mě je ani nebaví hledat. To už si radši dám steak... Ale díky za optání :-)
Mám spíš pocit, že problém s houbami máte vy - houby víte :-)
"Svůj názor jsem v této diskusi napsal už asi třikrát a snad i dostatečně srozumitelně. Vy, ani nikdo jiný proti němu neuvedl jediný věcný argument, takže ho považuji za schválený všemi hlasy :-)
"
Normálně do diskusí už nepřispívám, ale tentokrát jste mně donutil :-) Rovnou píšu, že jako technologický dodavatel technologie jsem zaujatý, abych ušetřil čas těm, kteří to budou chtít v tomto smyslu okomentovat.
Předpokládám, že názor, o kterém se bavíme je zhruba vyjádřitelný jako "protože uživatelé považují reklamy TakeITu za nerelevantní, učí je to obecně na odkazy neklikat".
Moje východiska pro tvrzení, že tomu tak není jsou tato:
1. reklama takeit je jistě alespoň opticky relevantnější, než některé reklamy v rámci systému bbText
2. bbText běží např. již cca 1,5 roku na pooh.cz
3. byť má pooh slušnou návštěvnost, není tak velká, aby za tuto dobu prakticky všichni jeho čtenáři reklamy bbTextu neviděli
4. CTR na pooh.cz se za celou dobu v zásadě nezměnilo
Vzhledem k 2.,3. a 4. mám za vcelku prokázané, že lidé na reklamu neklikají náhodně a současně nejsou jejími výsledky znechuceni. Jinak by přestali klikat a CTR by se snižovalo, protože při limitované návštěvnosti by kliky těch nespokojených nebyly dostatečně kompenzovány "nechtěnými kliky" (všichni už to znají takže klikají když chtějí)
Vzhledem k 1. a předchozímu odstavci pak považuji za pravděpodobné, že Vámi očekávaný negativní efekt nenastane ani u takeitu.
Jenomže další moment je v tom že zatímco klasickou reklamu si plně platí inzerent internetovou platí i čtenář stránek, jednak ho zdržuje a jednak "krade" šířku pásma která je v ČR drahá jak čert a stojí ho to defacto další naklady protože inzerent využívá prostředky čtenáře pro svou reklamu.
TZN Kam si můžu poslat požadavek na úhradu za používání mé internetové přípojky a PC pro účely reklamy ?
V účtu uplatním podíl z nákladů minimálně za: Nákup operačního systému, nákup hardware PC, služby údržby PC, elektřinu, internetovou přípojku.
Jó digitál nejsou papírové noviny stojící 4x10Kč za mesíc.
Musím Vás zklamat, ale zase tolik reklamních odkazů jsem neprohlédl - přece jen není nic složitého najít nerelevantní odkaz. Neříkám, že to v budoucnu nemůže být zajímavý způsob reklamy, z mého pohledu však zatím systém není vyladěný a nebude nic jednoduchého ho doprogramovat tak, aby více odpovídal kontextu článku. Nicméně Vám v tom fandím.
Pro mě jako zadavatele není dostatečně atraktivní znovu prezentovat v takeitu zboží, které prodáváme, když máme informace o něm zpracovány mnohem kvalitněji na firemním webu.
Další výtka z článku - pro spoustu uživatelů nebude jednoduché se z takeitu dostat na firemní web, což je pro mě důležité. Pokud by Vaše služba měla být atraktivní pro uživatele i zadavatele, proč není možné prokliknout z bubliny rovnou na web zadavatele reklamy? V takeitu přece logicky nikdy nebude prezentace zboží/služby na takové úrovni, na jaké je na firemním webu?!
Pokud v jednom z dalších komentářů mluvíte o budování brandu nebo image, muselo by být prezentováno logo společnosti, případně nějaká jiná unikátní grafika, což není. Neříkám, že bublina je nějak ohyzdná, ale budování brandu se dělá jinak. Nezlobte se na mne, ale zobrazení inzerátu v nerelevantním kontextu jde přímo proti budování značky.
K pohybu v článku - osobně používám kolečko myši.
Tvrdit o internetovém uživateli, že je "úplně blbý a nic jiného si nezaslouží" mně připadá přinejmenším nevhodné pro představitele takové internetové firmy. Internet by měl být co nejpřístupnější pro každého, ať už na něm stráví hodinu měsíčně nebo celé dny.
Zkráceno: Podle mě byl systém spuštěn předčasně nedoladěný. Obchodní zástupci IT možná někoho přesvědčí, aby se v takeitu prezentoval, ale zatím jsem nenarazil na velkého zadavatele, který by se účastnil (nepochybuji, že nějakého z rukávu vysypete).
Nicméně je to můj názor a nepřeji Vám nic jiného, než aby se Vám po určitém čase podařilo systém vylepšit a všichni bychom ho spokojeně používali.
budu mozna taky za hnidopicha, ale :
- mam-li cilovku pro sve vyrobky treba 1.000.000 lidi, pouziju k tomu kontext? to snad ne!
- u kontextu mluvime o cenach za osloveni? to snad ne
- odkud vite, ze hledanim clovek na internetu stravi 5% casu??
- opravdu je smyslem vaseho pojeti kontextu dostat brand do povedomi??
- vas opravdu nezajima relevance clanku a kontextu? panejo,to pak mozna mnohe komentare ostatnich "odborniku" vysvetluje
PN - dalsi, kdo nikdy zadnou kampan neplanoval :)
nezalezi jen na velikosti ale i na urovni flash reklamy
na idos.cz byl baner s reklamou na jakousi cestovku, poletoval v ni racek, maval kridly rychlymi trhavymi pohyby ve stylu zombii asi mel chudak ptaci chripku. Ten baner nebyl moc velky ale presto velmi otravny. S tou cestovkou bych nikam nejel, jeste bych od tech racku tu ptaci chripku chytil.
No vsak sam jejich velky sef psal v tom rozhovoru, ze budou oslovovat tech 85% ceskych firem ktere nejsou dnes jeste na netu. Takova firma nemuze mit o ucinnosti teto reklamy ani poneti, takze je tento 'h system' celkem lehce oblbne;-). Proste pocitaji s jednorazovym zakaznikem, nepotrebuji zadne opakovane nakupy, kdyz oslovi 85% ceskych firem.
Bože bože (to není oslovení Milana Hronce), celá diskuse k článku svědčí o jednom základním nepochopen "Svět" si myslí, že je dobré poskytovat službu, která je pro klienty užitečná - dlouhodobě je totiž užitečná i pro média. Proti "světu" stojí "IT", který nikdy neřešil potřebu zákazníka, a svědčí o tom i výlevy v diskusi, jako např. doporučení "odborné literatury" o tom jak vydělat miliony na blbosti druhých (nic proti, na tom stoji i ekonomika USA, potažmo globální).
V moderních malých a středních firmách se stalo nezbytností orientovat se na "uspokojení potřeb" zákazníka. Produkty které nabízí IT mají dlouhodobě tu krásnou vlastnost (pro IT), že jejich užitečnost a tedy i související míra uspokojení je prakticky neprokazatelná. Díky síle obchodní sítě Seznamu tu totiž beztak každá firma je právě na Seznamu (ať už přes SEO, zápis do katalogu nebo Sklik), který generuje většinu návštěv na většinu českých stránek. Nějaký zápis v katalogu Centra nebo fulltextovém systému TakeIt se v tom opravdu ztratí.
Přijde mi, že Milan Hronec tu prezentuje názor, že v televizi také není žádné cílení reklamy, tak proč by mělo být na internetu. TakeIT totíž cílený není ani v nejmenším. Pokud ale přijmeme myšlenku, že používáme TakeIt jako nástroj plošné neadresné reklamy, můžeme rovnou sáhnout po jiné formě reklamy, nebo i po jiných druzích médií, které jsou estatičtější a efektivnější. Jiné by to bylo, kdyby podtrhávání slov TakeIt bylo jen bonus k zápisu v katalogu na www.takeit.cz. To že tu hrůzu bude někdo používat ale myslím nepředpokládají ani největší optimisté.
Suma sumárum, TakeIt je utrejch v krásné krabici (no při pohledu na stránky TakeIt, a design vyrobený snad žákem ZDŠ v jeho slabší chvilce, tak zase tak krásná není). Je to jako vždy s IT. Pokud tomu klient "uvěří", vždy se najde několik z nich, kteří si to i "ověří". Ti už pak samozřejmě znovu do něčeho takového nepůjdou. V terminologii IT to tak zle nevypadá, tam tito klienti jen nezvýší statistiku "opakování". Reálně bohužel řada z nich zanevře na internet jako na marketingové médium.
Musím ale také souhlasit s názorem Milana Hronce na fungování H1 a podobných taky-odborníků, kteří jsou schopni zredukovat internetový marketing jen na SEO/SEM, případně nesmysly jako je přístupnost. Tak to končí, když komplexní disciplína jako je marketing padne do rukou programátorů, kteří např. o budování značky nemají ani páru, ale zato mají plnou hubu řečí podle hesla "jen naše cesta je ta správná". Pohříchu Lupu čtou převážně právě programátoři, kteří nejsou schopni slabiny tohoto přístupu identifikovat, natož se proti nim vyslovit. Ale to už je "mimo kontext".
Jakkoliv může vypadat úžasně, že se lze reklamy snadno zbavit, je potřeba přemýšlet pár kroků dopředu...
Globální blokování reklamy (tzn. veškeré) je totiž na úrovni domorodého kmene, který by získával úrodnou půdu prostě tím, že by každý rok vykácel nový kus lesa a na ten se přesunul. Prvních sto let to vypadá skvěle - dokud nevykácíš poslední les a zjistíš, že najednou v okolí nejsou žádná zvířata, která bys mohl lovit - všechna utekla, protože se neměla kde schovávat.
Reklama je sice otravná (v menší či větší míře), ale v principu pokud si zboží, které je v ní inzerováno, nekoupíš, nic tě to nestojí (řeči o placení za přenesená data mi připadají směšná - i jediný film, který za měsíc stáhneš, znamená víc dat, než kolik se za ten měsíc přenese dat kvůli reklamě...). Jenže když provozovatelé webů nedostanou peníze za reklamu, zpoplatní svůj obsah jinak. Vždyť se stačí podívat, jak například SEZNAM či MAFRA skupuje jednu službu za druhou - jakmile firma získá dostatečně velký podíl trhu, může naráz aplikovat určitý režim na všechny servery, a zákazniku - plať.
Příklad s lesem není úplně přesný - je to jen jeden extrémní případ.
V přírodě to většinou funguje trochu jinak - systém se ustálí v nějaké rovnováze. Počet ovcí a počet predátorů se ustálí na nějaké hodnotě a víceméně zůstává stabilní.
Myslím si, že na internetu to skončí podobně. Když vidím styl práce většiny lidí s počítačem, je jasné, že všichni blokovat reklamu nikdy nebudou.
Proto si myslím, že se nakonec systém ustálí. Pár chytrých predátorů bude blokovat reklamu a stádo tupých oveček jim bude tu zábavu tupou konzumací reklam platit!
rad si prectu nazory ostatnich. Je velky rozdil vtirava a nevtirava reklama. Osobne si vsimam ze vtirave reklamy je daleko vice na ceskych a nemeckych webech nez americkych. Duvod? socialisticka evropa versus kapitalisticka amerika. Proste v socialistickych statech je vzdycky tendence neco vnucovat a zadna pokora naproti tomu v usa je zakaznik uctivan. Je to dano jiz vychovou a cele se to pak odrazi i na netu.
Vsechny servery s reklamou primo v textu jsem prestal cist a nyni navstevuju ze zpravodajskych webu jen aktualne.cz. Driv jsem cetl i ihned.cz, ale po pridani reklamy jsem poslal email, ze to nehodlam cist, pricemz jsem nezpochybnil jejich moznost volby takovou reklamu pouzivat.
Kde me to ovsem namichnulo byl web http://www.ct24.cz, pokud se nemylim, provoz je hrazen z poplatku Ceske televizi a takhle spinit text je sila.
Autor spis brani lidi proti hlouposti. Takova agresivni reklama je totiz hodne hloupa i z hlediska reklamnich agentur. Je totiz velmi neefektivni. Rikam tomu zbrane hromadneho niceni. Pricemz existuji presne cilene reklamni prostredky, ktere jsou personalizovane a davaji cloveku moznost volby a z obou duvodu jsou velmi efektivni. Jenze kdyz nejaka firma nema na to, aby premyslela, musi pouzivat hrubou silu. Pouzivat neco jako CAE pristup je proste nad jejich niveau. Chybi schopnosti a elegance.
já zase nechápu vás. Autor vidí reklamu, vadí mu to, okomentuje to. Je za to placen, má na to právo. Vy to nemusíte číst, můžete jít na živě.cz a tam si rochnit ve flamewarech.
Od té doby, co na iDnesu začali s "kontextovou" reklamou, ze zvědavosti se občas na některá slova podívám, a nestačím se divit, jak skvěle odkazy vystihují kontext. V článcích na iBasketu, které jsem viděl, reklama kontextu odpovídá nanejvýš v nějakých 10-20 procentech případů, jinak je více či méně mimo: hřiště vede na dětské prolézačky, oddechový čas na hodinky apod. Asi vrcholem bylo navázání zkratky "pozn. aut." na půjčovnu aut a chudáka rozhodčího Kurze na jazykové kursy… Pokud systém funguje takto, mohli klidně zvýraznit veškerá slova v článku a navázat je na náhodné odkazy inzerentů, pro provozovatele by to mělo tu výhodu, že by se jim nešlo vyhnout, a kontextové by to ve výsledku bylo asi tak stejně…
Pane Ševčíku, děkuji Vám, že jste zařadil TakeIT mezi nejagresivnější typy reklamy a děkuji Lupě, že Váš článek vydala. Moje duševní zdraví už něco takového nutně potřebovalo. Až do teď jsem si myslel, že jsem v ČR jediný, koho tahle reklama v tzv. seriozním zpravodajství šokuje.
Když iDnes tuto reklamu nasadila, nevěřil jsem svým očím a říkal jsem si, že s toho přeci musí být velká aféra a ostuda, že třeba celá redakce podá hromadnou výpověď, nebo něco takového. Očekával jsem podobné reakce, jaké kdysi spustil pravzor Takeitu IntelliTXT. A ono nic.
A to je přitom TakeIT ještě o řád horší než IntelliTXT, protože proklik vede přímo na cílovou stránku. IT a Mafra touto reklamou zbrzdili vývoj českého internetu o dalších pár let a jednou o nich možná budou psát nějaké učebnice.
Máte pravdu, že nikdo nikoho nenutí číst iDnes. Jestliže ale iDnes a spol. systematicky a velmi přesvědčivě učí pár milionů lidí, že na odkazy v hypertextu se za žádnou cenu klikat nesmí, pak tím působí nemalé škody i za hranicemi svého serveru a nevidím důvod, proč proti tomu nevystupovat.
v únoru jsme například slovo okno (skloňujeme , časujeme )mohli podtrhnout 1.340.242 x
myší by na toto slovo uživatelé najeli cca 200.000 x
když se otevře bublina tak uživatel nekouká na nic jiného na obrazovce než na tuto bublinu - kde pak je "bannerová slepota"
vidí název firmy , fotku produktu popis
tzn za jeden měsíc můžu se svým zbožím oslovit 200.000 lidí
člověka za halíře , klik za korunu
já chápu že Vám takeit.cz vadí , ale fakt nemůžu za to že na co sáhnem ze všeho tečou prachy ...
asi to bude prokletí
sorry
Pánové kde jste přišli na to, že TakeIT je kontextový systém? Systém cílí pouze na klíčová slova, a na kontext se vůbec neohlíží. Takto to i IT komunikuje k serverům, které se snaží akvizovat do systému.
To jestli je to dobře nebo špatně nemá cenu řešit. Obchodníci IT pronikají trhem nikoliv jako nůž máslem, ale spíš jako kladivo tvarohem. Prostě masa nepříliš kvalifikovaných lidí moc nehledí na city. Navíc není bez zajímavosti, že celý TakeIT stojí tak, aby zjištění rentability vložené investice nebylo zrovna triviální (tedy pokud jste na netu vidět i jindy než v TakeIT).
A pokud jde o existenci TakeIT na IDNESu, jsem si téměř jistý že MAFRA za to má slíbené tučné plnění v klasické reklamě. TakeIT jako takový vydělává 0-0-nic, takže IT to určitě nebude dotovat nějak velkou částkou. Co ale nechápu je, že si MAFRA nechá líbit vystupování lidí z IT pod hlavičkou MAFRY, to je totiž opravdu hazard s pověstí.
Pane Prokop a kdy Vaše firma přijde taky s 200 000 000 obratem? Stále ty stejné PR SEO kecy od Vás, Hasalíka, Němce atd (SEO a PPC uznávám, ale Vaše kritika je ö ničem, Vy možná umíte výkonnostní marketing, ale do netu nenosíte objemy, které by stály ani za komentář-NAZDAR!)