Navíc, pořízení SIM+mobilu se dá přirovnat k zavedení linky + koupi přístroje na stůl. Těžko to porovnávat s následnými měsíčními platbami za cokoliv.
Když už jste si vybral mobily, tak Twist/Go/Oskarta mě nestojí měsíčně NIC (pokud z nich občas zavolám) a určitě za tuto (mojí oblíbenou) cenu můžu hovory i SMS přijímat, takže s tím má operátor asi i nějaký náklady...
Prostě si v ČTc rozmyslete, co za kterou část služby chcete a kdo to platí.
"Billing" z výpočetního střediska si přece vybral ČTc - nenutím ho k měsíčnímu posílání faktur poštou (vždycky je tam i povzbuzující leták, jakou že to skvělou službu používám, takže možná by ty peníze stejně utratili za adresnou reklamu). Ať to dají na internet nebo na žádost z infolinky nebo na platby předem - co je mi po tom.
Jinak k té zabrané kapacitě - nikdo nemá síť stavěnou na stav, kdy jsou všechny koncové body naráz aktivní. Proč bych byl zrovna pro mobilního operátora "méně nebezpečný, že si náhle zavolám a jeho síť to kapacitně nezvládne"?
I ČTc si kapacitu řídí podle svých čísel o vytížení, akorát podle mě chce, aby se mu to mrtvé železo a režie zaplatily jen z paušálů. Pak by ale měl dávat hovory uvnitř své sítě za hubičku (viz trochu větší USA) a ne je ještě šponovat podle vzdálenosti.
K jádru debaty. Proč je tedy podle vás bezhovorový paušál dražší, než paušál z HomeMaxi, když jinak paušální část z balíčku vždy s počtem předplacených minut roste?
A když to přeženu, proč by třeba ty babičky nemohly mít paušál a hovorné nastaveny stejně, jako má telefonní budka? To podle vás opravdu stojí měsíční vyúčtování té stovky nejlevnějšího paušálu celých sto korun??? (když za zbylých 90 už jsou volné hovory)