Hlavní navigace

Názor k článku E-shopy: mýtus nízkých cen od Ondrej Fryc - S článkem naprosto nesouhlasím: 1. Autor počítá do distribučního...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2000 11:43

    Ondrej Fryc (neregistrovaný)
    S článkem naprosto nesouhlasím:

    1. Autor počítá do distribučního řetězce náklady, které s ním nesouvisejí. Souhlasím, že nejsou zanedbatelné, ale kamenný obchodník také neplatí jenom nájem.

    2. Autor vůbec nezmiňuje výhodu Internetového obchodu - 24 hodin denně přístupný a globální působnost. Obojí mu dává mnohem vyšší potenciál kupců.

    3. Náklady na provoz seriózního e-shopu jsou vyšší, to souhlasím, ale i jejich prodeje jsou vyšší, takže v přepočtu na jednoho klienta jsou relativně nižší.

    4. CO opravňuje jejich existenci? a. 24 hodin otevřeno. b. množství výrobků a značek k dispozici (jak by asi vypadala elektro prodejna s vystavenými 700 různými spotřebiči bílého zboží?) c. většina Internetových prodejen nabízí výrazné slevy d. zákazník nemusí nikam fyzicky chodit.

    A ještě k tomu "parazitování". To je problém spousta společností nejen Internetových. Tak například Triangl leasing. Jinak ale je velkou chybou domnívat se, že si většina zákazníků spotřebič nejdříve "osahá" u kamenného prodejce a pak koupí na Internetu. Z našich zkušeností vyplývá, že zákazníkem je spíše člověk, který nemá čas chodit do kamenných obchodů, zvlášť když mají v 18.00 zavíračku.

    Ondřej Fryc
    bilezbozi.cz, s.r.o.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).