Hlavní navigace

Email.cz: konec jedné legendy?

22. 7. 2005
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jak jistě už víte, Email.cz byl prodán největšímu českému portálu Seznamu. Proběhlo to médii zatím bez většího zájmu. O to více to ale zaujalo mě, protože jsem vždy považoval Email.cz za rybu plující ve vlastním rybníku, která si nenechá do svého byznysu kecat, a která si vždy uměla najít svůj okruh uživatelů.
Eduard Hlava - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Služba Email.cz se v poslední době proslavila spíše výpadky, ale kdysi byla v pozici inovátora freemailových služeb na tehdy (koncem minulého století) rozvíjejícím se freemailovém trhu. Alespoň já sem ji tak vnímal. Zatímco portály s e-maily pouze koketovaly a měly e-mailové služby spíše jako druhořadý byznys, Email.cz přinesl spoustu nových věcí a byl celkově asi jedním z nejpropraco­vanějších freemailů. Poněkud se vymykal zavedeným principům a šel si svou vlastní cestou, ale možná právě proto vydržel stát stranou tak dlouho.

S rozmachem portálů (nemluvě o nových verzích e-mailů Seznamu, Centra či i v Česku hojně používaného Gmailu) ale stále jasněji ustupoval do pozadí a se svými zhruba padesáti tisíci uživateli hrál už jen třetí (čtvrté, páté) housle. Rozvoj veskrze žádný a ten „drive“, který měl kdysi, odešel s jeho tvůrci do jiných společností (Seznam, Impression Media).

Seznam spustil nedávno novou verzi svého freemailu. Podle ohlasů i vlastních testů se mi zdá, že kápnul uživatelům docela do noty, snad bylo nahrazeno i dříve hojně padající jádro. Tedy dalo by se říci, že má Seznam s e-mailem na chvilku vystaráno. Proč tedy koupil Email.cz? Kvůli uživatelům asi těžko, i když je skoro jasné, že je dříve nebo později převede pod svou hlavičku a svůj e-mail. Ale těch pár tisíc ho nevytrhne, že? Technologie ho zřejmě také nebudou zajímat, má vlastní a dle mého názoru (vnějšího pozorovatele) i lepší.

BRAND24

Ve hře je tedy hlavně doménové jméno. Ke sloganu „E-mail na celý život“ tedy Seznamu přistála do klína i doména, která může tento slogan posunout zase o kousek dál. Komu se nebude líbit e-mailová adresa jméno@seznam.cz, může mít jméno@email.cz. Otázkou je, zda tím Seznam nebude tříštit své marketingové úsilí při prosazování své značky. Zanechme však předčasných soudů a spekulací.

Jedno je však jisté. Současné dění je jen předehrou před zajímavou hrou, kterou bude režírovat Seznam. Jsem si jist, že další dějství bude neméně zajímavé. Podle informací z ILblogu to totiž zatím vypadá spíše na přátelskou výpomoc v nouzi. Kam až to půjde, je nyní těžké říci, ale domnívám se, že jsme svědky začátku konce kdysi populárního průkopníka freemailových služeb v Česku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá publikačními systémy, eshopy a dalšími užitečnými internetovými. Aplikacemi, e-commerce a marketingem na internetu. Pracuje jako CEO ve společnosti Neternity Group s.r.o.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).