Hlavní navigace

Názor k článku Evropa má téměř 300 zpravodajských televizí. V Česku chybí komerční alternativa od anonym - jo, podstatné je, že šahat jiným do peněženky...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2013 21:58

    bez přezdívky

    jo, podstatné je, že šahat jiným do peněženky je zlodějna. Ale k historii - úplně první byly rozhlasové stanice soukromé jak BBC či u nás Radiožurnál. Protože státy rozpoznaly propagandistickou důležitost rozhlasu a byl technický monopol/nedostatek frekvencí, tak tyto soukromé stanice byly postupně po Evropě zestátněny/zve­řejnoprávněny. Analogová pozemní televize měla tentýž technický problém frekvencí a tak byla povolena jen při již existujících státních/veřej­noprávních firmách BBC, v Německu pak chtěli mít spojenci propagandu pod kontrolou tak povolili ARD a pak ZDF. Proč byla státní TV v lidodemo netřeba vysvětlovat. Takže váš "argument" o prvotnosti státního není pravdivý. S nástupem kabelu, satelitu a digi padl monopol frekvencí, ale dle parkinsonových zákonů státní paraziti nadále bytní. Komerční TV i v současné situaci již mají kvalitnější nabídku nežli draze placená ČT, v tom zas takový problém není. Problém je v tom, že principiálně těch 8 mld vytahaných z majitelů TV přijímačů je prostě parazitismus