Hlavní navigace

Facebook a změny v news feedu? Algoritmus se bude měnit neustále

14. 3. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
O změnách v zobrazování obsahu v rámci facebookových profilů a možných strategiích zpravodajských webů mluvil minulý týden na Kavčích horách Nick Wrenn.

Vystoupil v rámci konference Digital Days, kterou hostila Česká televize. Nick Wrenn je zaměstnancem Facebooku poslední tři roky, čtvrt století před tím strávil v newsroomech organizací, jako je CNN nebo BBC. I proto zastává ve Facebooku roli jakéhosi styčného důstojníka mezi zpravodajskými domy a samotnou sociální sítí.

Změna je život…

News feed v rámci facebookového profilu by měl podle něj primárně sloužit ke kontaktu se členy rodiny a blízkými přáteli, kteří žijí v zahraničí. Změny v algoritmu zobrazování mají zajistit Facebooku více publika na více místech, které chceme více zapojit, vysvětlil Wrenn s tím, ke změnám v algoritmu bude docházet neustále.

Kolem roku 2008 měl Facebook zaznamenat rapidní nárůst tzv. veřejného obsahu od médií a dalších organizací, nad kterým sice uživatelé trávili více času, ale zdaleka je tolik nebavil. Změna kalibrace algoritmu tak proběhla v zájmu uživatelů, které jsme chtěli v rámci stráveného času lépe zabavit, tvrdil Wrenn. Rozhodující je podle něj téma příspěvku.

Smysluplné interakce jako možné řešení

Letos v lednu tak měl algoritmus zajistit zobrazování více obsahu od rodinných příslušníků a přátel a méně zmíněného veřejného obsahu, který nedokáže vyvolat tzv „smysluplné sociální interakce“, které se evidentně staly dalším facebookovým zaklínadlem. Podrobněji také viz Dobře strávený čas. Přichází nová metrika, která má zachránit Facebook i svět.

Wrenn uznal, že letošní změny byly pro zpravodajské weby a média obecně hodně rušivé. S lidmi z médií se snažíme mluvit a nabídnout jim potřebné nástroje, které jim pomohou se se změnami vypořádat, sliboval Wrenn. Jedním ze zmíněných nástrojů byl třeba dashboard Crowdtangle, který je aktuálně dostupný i ve free verzi. Podle Wrenna není klíčový čas, který uživatelé na Facebooku stráví, ale právě ony „smysluplné sociální interakce“.

Kvalitní zpravodajství nahoru

Zpravodajský obsah pak podle Wrenna uživatele sice zajímá, ale necítí až takovou potřebu s ním interagovat. Na kalibraci algoritmu stále pracujeme, během letošního roku proběhnou další změny, které budou zvýhodňovat kvalitní a důvěryhodné zpravodajství, slíbil Wrenn.

Slíbil i zvýhodnění takových videí, ke kterým se uživatelé vracejí nebo sledují jejich další díly. Podle Wrenna se změny nebudou týkat jen news feedu u facebookových profilů, ale i skupin, které jednotlivá vydavatelství nebo média vytvářejí.

BRAND24

Množství zpráv v news feedu bylo lednovými změnami zredukováno z pěti na čtyři procenta. Hledáme kvalitní a důvěryhodné zprávy, které lidem přináší potřebné informace. Naše uživatele navíc hodně zajímá i zpravodajství, týkající se jejich regionu, shrnul aktuální požadavky Wrenn.

Ve Spojených státech právě probíhá průzkum mezi uživateli Facebooku, který se snaží zjistit, které zdroje považují za důvěryhodné, i když je třeba nemají v oblíbených stránkách. V amerických městech probíhá i testování aplikace Today In, konkrétně médiím doporučil Wrenn využívání nástroje Breaking News, který firma právě testuje.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).