Vystoupil v rámci konference Digital Days, kterou hostila Česká televize. Nick Wrenn je zaměstnancem Facebooku poslední tři roky, čtvrt století před tím strávil v newsroomech organizací, jako je CNN nebo BBC. I proto zastává ve Facebooku roli jakéhosi styčného důstojníka mezi zpravodajskými domy a samotnou sociální sítí.
Změna je život…
News feed v rámci facebookového profilu by měl podle něj primárně sloužit ke kontaktu se členy rodiny a blízkými přáteli, kteří žijí v zahraničí. Změny v algoritmu zobrazování mají zajistit Facebooku více publika na více místech, které chceme více zapojit,
vysvětlil Wrenn s tím, ke změnám v algoritmu bude docházet neustále.
Kolem roku 2008 měl Facebook zaznamenat rapidní nárůst tzv. veřejného obsahu od médií a dalších organizací, nad kterým sice uživatelé trávili více času, ale zdaleka je tolik nebavil. Změna kalibrace algoritmu tak proběhla v zájmu uživatelů, které jsme chtěli v rámci stráveného času lépe zabavit,
tvrdil Wrenn. Rozhodující je podle něj téma příspěvku.
Smysluplné interakce jako možné řešení
Letos v lednu tak měl algoritmus zajistit zobrazování více obsahu od rodinných příslušníků a přátel a méně zmíněného veřejného obsahu, který nedokáže vyvolat tzv „smysluplné sociální interakce“, které se evidentně staly dalším facebookovým zaklínadlem. Podrobněji také viz Dobře strávený čas. Přichází nová metrika, která má zachránit Facebook i svět.
Wrenn uznal, že letošní změny byly pro zpravodajské weby a média obecně hodně rušivé. S lidmi z médií se snažíme mluvit a nabídnout jim potřebné nástroje, které jim pomohou se se změnami vypořádat,
sliboval Wrenn. Jedním ze zmíněných nástrojů byl třeba dashboard Crowdtangle, který je aktuálně dostupný i ve free verzi. Podle Wrenna není klíčový čas, který uživatelé na Facebooku stráví, ale právě ony „smysluplné sociální interakce“.
Kvalitní zpravodajství nahoru
Zpravodajský obsah pak podle Wrenna uživatele sice zajímá, ale necítí až takovou potřebu s ním interagovat. Na kalibraci algoritmu stále pracujeme, během letošního roku proběhnou další změny, které budou zvýhodňovat kvalitní a důvěryhodné zpravodajství,
slíbil Wrenn.
Slíbil i zvýhodnění takových videí, ke kterým se uživatelé vracejí nebo sledují jejich další díly. Podle Wrenna se změny nebudou týkat jen news feedu u facebookových profilů, ale i skupin, které jednotlivá vydavatelství nebo média vytvářejí.
Množství zpráv v news feedu bylo lednovými změnami zredukováno z pěti na čtyři procenta. Hledáme kvalitní a důvěryhodné zprávy, které lidem přináší potřebné informace. Naše uživatele navíc hodně zajímá i zpravodajství, týkající se jejich regionu,
shrnul aktuální požadavky Wrenn.
Ve Spojených státech právě probíhá průzkum mezi uživateli Facebooku, který se snaží zjistit, které zdroje považují za důvěryhodné, i když je třeba nemají v oblíbených stránkách. V amerických městech probíhá i testování aplikace Today In, konkrétně médiím doporučil Wrenn využívání nástroje Breaking News, který firma právě testuje.