Zrovna ta nejistota, kdy vám zcela bezdůvodně zablokují/zruší profil (a nikdo se s vámi pak už nebaví) je z mého pohledu ten nejvážnější problém, kvůli kterému to nelze brát vůbec seriozně. Proto dávám přednost webu a dalším placeným službám, protože tak jsou potom jasná práva a povinnosti z obou stran.
Účet na FB jsem si založil jen kvůli sledování událostí od vybraných zdrojů, kde kalendář pak exportuji ven. Aniž jsem po založení cokoli udělal (posílal a podobně), účet již zablokovali bez vysvětlení 6x.
Všeobecně jste vystihl onu antifilosofii facebooku. M.Zuckerberk měl nebo ještě má (nevím) na svém profilu napsáno "I'm trying to make the world a more open place" Přitom svými kroky dělal a dělá přesný opak. FB se od svého vzniku uzavřel prakticky všem standardům a nebo je vůbec nebere v potaz (rss, xmpp apod.) a pak se snaží všechno protlačit dovnitř.Kdyby místo toho radši využil stávající pokladnici právě otevřeného internetu a tvořil v rámci její logiky, mohl by ,,spáchat,, spoustu užitečných věcí.Ono úplně není pravda že by byl FB tak černobíle k ničemu. Problém je v tom, ten užitek, který FB sem tam přinesl nebo přináší není žádná jeho zásluha - což si mnozí uživatelé i neuživatelé neuvědomují. Je to vlastně takový ukradený internet.
FB nabízel balík služeb, které sice na otevřeném internetu byly dosažitelné, ale daleko pracněji a složitěji. Včetně kontaktů s lidmi, pro něž by ta pracnost a složitost byly nepřekonatelnou překážkou.
Proto např. bylo svého času jednodušší zřídit FB stránky pro kontakt mezi firmou a zákazníky, než zřídit a provozovat firemní web (hlavně pro malé firmy). Problém je, že FB mohl takovou na něj odkázanou firmu kdykoli zlikvidovat zrušením jejího profilu, což se mnohdy stalo (a v některých případech za to prokazatelně mohly pomlouvačné hlášky od konkurentů).
Nyní se FB natolik proflákl, že to zřejmě bude mít těžší a těžší a lidé začnou emigrovat jinam.
,,Pokud firmy budou chtít na Facebooku zachovat dosah a působení, tak to pro ně znamená navýšit rozpočty a platit. Nejde o nic jiného než o dokončení proměny Facebooku z „earned“ do „paid“ kategorie. Drobné výjimky, kde šíření obsahu dokáží zajistit nadšení fanoušci, sice budou, ale i o ty se Facebook do budoucna postará. Třeba prostě tím, že cokoliv, co je sdílený odkaz, bude zásadně penalizovat, co se dosahu týče.,,
Vzpomínám, jak před lety vycházely masově články pro podnikatele o tom, jak je důležité si pro svůj ,,byznys,, zařídit FB stránku a došlo to až k tomu, že některé "firmy" vydělávaly na pronájmu virtuálních fanoušků, kteří těm FB stránkám dodávali virtuální důvěrihodnost svou návštěvností. No a nyní po pár letech tu máme obrat o 180 stupňů,FB je OUT!
Export kalendáře událostí je přímo funkce FB https://www.facebook.com/help/152652248136178 Není třeba žádný skript ani nic dalšho.
Zřejmě jim vadilo, že jsem si nepřidával žádné přátele a podobně.
Co je to za nesmysl ? :) Pohrejte si trochu s Facebook API a musíte konstatovat (Pro 12 laiků asi velké překvapení), že použitelnost není nikterak ohromující k tomu aby se stal FB otevřenou součástí internetu. To by přeci musel přiznat že to co ho brzdí je právě ta jeho závislost na reklamě na které stojí a padá :)
Zcela na rovinu - větě "Aniž jsem po založení cokoli udělal (posílal a podobně), účet již zablokovali bez vysvětlení 6x" ani náhodou nevěřím a pokládám ji za nepravdivou...
Pokud opravdu došlo na blokování účtu, neběžel například přes ten účet nějaký automatizovaný exportní skript či něco takového? Tomu bych i věřil, ale pak by neplatila ta část "aniž bych cokoli udělal".
FB má spoustu negativních vlastností a bylo jen otázkou času, kdy něco dalšího vyvolá efekt "přeplněného džbánu" a nebo "utrženého ucha u džbánu".
Tady to zřejmě bylo masové zavádění cenzury ve prospěch antidemokratických politických sil.
Citlivost na alotria, která FB průběžně prováděl a provádí, se s vysokou pravděpodobností vyskytuje u populace rozložená podle Gaussovy křivky (její rozvinuté varianty) a FB nyní hrábl do toho populačního segmentu, který je už relativně početný (blízko středu této křivky).
Dál to může jít i do jisté míry "samospádem", kdy masívnější pokles zájmu vyvolá další odchody a poklesy zájmu/aktivit (protože se začne citelně redukovat počet lidí přes FB oslovitelných).
Zpoplatnění obsahu může naštvat a motivovat k neaktivitě či odchodi další masy uživatelů a tento projekt pohřbít.
Na světě jsou navíc minimálně dva konkurenční projekty, navíc mimo dosah cenzorů z EU, takže je kam přejít.
Já osobně jsem si účet na FB nikdy nevytvořil, protože mě odradily jeho odporné šmíráctví a agresívní cenzura. Nikdy jsem nechápal např. protesty kojících matek, kterým FB mazal selfíčka s miminem. Prostě je to fašistoidní žumpa a tak jdu jinam, nebo tam vůbec nelezu.