"Facebook používá každý, to je pravda." Není to pravda. Je opravdu hodně lidí, kteří facebook ať už úmyslně nebo prostě jen tak nepoužívají. To jenom internetoví zaslepenci si myslí, že život je tam, kde je RJ-45 nebo wi-fi nebo 3G. Nepracuje pan autor na ministerstvu pravdy? :)
Vzpamatujte se konečně - FB je jenom jednou sociální sítí z mnoha. Momentálně je možná nejvíce používaná, to netuším a ani mě to valně nezajímá, ale za rok nebo dva může být (a nejspíš bude) všechno jinak. Svět je velmi dynamický útvar a mění se každou sekundou, každým dalším objevem něčeho nového, každým dalším člověkem...
To jsou vam takove vety u kterych lze trollovat donekonecna. "Kazdy chce byt zdravy", "kazdy chce byt pekny", "Kazdy chce velkou lásku". Ale kdepak, nechce, soused nechce, vcera mi to rika a ja taky nechci!
A pak ta schizofrenie, ... "je to takto, napisu o tom post, ale ja to jenom tusim a me to vlastne nezajima... "
Protože "Každý používá Facebook, to je pravda" je nehorázný nesmysl. Je jenom škoda, že taková kravina - byť v glose - vyšla na Lupě, která si pořád udržuje celkem slušnou úroveň, protože to její úrovni nesvědčí. Tak jsem cítil potřebu napsat, že FB není nic než jedna z mnoha aplikací na netu. A konkrétně mě nezajímalo, jestli je FB mezi sociálními sítěmi největší: opravdu nebudu dohledávat počty uživatelů čínských a jiných sociálních sítí, nemám k tomu důvod.
V moudrém a nezaujatém podání publicistů LUPY je Facebook od počátku módní sexy vlnou, která směřuje k rychlému prasknutí ambicemi nafouklé bubliny a logickému pádu, na jehož konci se obsedantně připojuje několik stařecky tvrdohlavých likerů, beznadějně resuscitujících svoje Internetové mládí. Nahlédnuto toto optikou je Napoleonův životopis dějinnou banalitou. Příběhem směšné postavičky posedlé velikášstvím, po které zbylo jen trefné pojmenování nejapných kompenzačních snah. Jednoho z několika historických celebrit, které podlehli bludu o ovládnutí světa, zákonitě směřujícího ke svému Waterloo. Samozřejmě, že investoři nejsou sentimentální, mají ale svůj sentiment. Tvrdit, že objektivní- no to je určitě myšleno jako žert.
Petr
"Akcie Facebooku se po slavném uvedení na trh prozatím propadají až k realistické hodnotě okolo deseti USD za kus".
Co to je toto za blábol? Za prvé se akcie sice propadly, ale nepropadají se k 10 USD za kus, aktuální cena je cca 31 USD. Za druhé kde přišel autor k tomu, že 10 USD je cena realistická? Cena se řídí nabídkou a poptávkou, cena je taková, za kterou jsou lidé ochotni si akcii koupit / prodat..
To, že uvedení akcií FB na burzu byl trapas, je jasné, ale predikovat, na kolik USD se cena akcie dostane, to už chce křišťálovou kouli. Pokud si je autor tak jist svým výhledem do budoucnosti, pak ať akcie notně zashortuje a vydělá balík..
Mno zatim 31 USD. Co nastane za dalsich 70 dni az zamestanci dostanou povoleni prodat svoje akcie na burze? Urcite ne rust ceny. A to v zaloze cihaji dalsi tuny akcii za dalsi 3 mesice potom.
Ta realisticka cena se pocita s rocni zisku spolecnosti a z ocekavani jak se muze vyvijet v budoucnu. Pocet uzivatelu uz nema kam rust, nejaka nova super monetizace se da tezko ocekavat, a facebook ma je jeden produkt, zadny dalsi se od nej cekat neda.
Takze mnoho lidi povazuje za realisticke ohodnoceni facebooku tak 15-20 nasobek rocniho zisku. Samozrejmne mnoho lidi to vidi jinak, proto je cena na burze tak vysoko (zatim).
Ono je to dano i spekulacemi, IMo spousta lidi vsadina na to, ze akcie poleti nahoru => koupi, par dnu/tydnu ... pockaji a pak se ziskem prodaji. Vyvoj je mozna prekvapil a mozna ti movitejsi se snazi ten rust nastartovat dalsim nakupem (nekteri - pocitam ze nejaka banka, idealne statni ... ).
Vůbec netuším, jaku souvislost může mít cena akcií s reálnou hodnotou služby. O tom, že socální sítě naprosto mění způsoby komunikace a facebook je nejvýznamnější současnou sítí nepochybuji . Se sítěmi je to jak s ohněm - můžete si tím zapálit dům nebo ohřát polívku, je na vás, jak ho používáte. Autor míchá dvě naprosto nesourodé věci. Poměr k facebooku není dán mírou infantility potenciálního uživatele, ale chutí a ochotou si povídat. O čem a s kým ?To je přece jen na vás. Jak s tím pánajána souvisí cena akcií? Předtím jsem já osobně tak dobrou možnost povídat si a vyměňovat zkušenosti neměl. Malý příklad: na malé vsi 1400 obyvatel jsou tři hospody, jedna z nich má facebook a na něm 250 kámošů, se kterými pravidelně mluví a ptá se jich, co narazit v sobotu , ostatní nedělají nic. Hádejte, která je v sobotu, ale i v týdnu plná? Nehodnotím Apple, ale pokud jde o sítě a možnosi komunikace, strašlivě se mýlí.