"Douglas Rushkoff ve Why I'm quitting Facebook zdaleka neřeší nějaké to módní či demonstrativní „odcházím z Facebooku“. Zmiňuje několik hodně podstatných věci – především to, že uživatelé jsou pro Facebook produkt. Stovky milionů lidí věnují Facebooku denně hodiny, někdy i desítky hodin svého času. Zdarma."
Zdarma? Jak to jako myslí, že zdarma...? . Kdyby za to uživatelé nic nedostávali, tak tomu ty hodiny nevěnují?
Pro mě je obecně "sociální síť" fantastickou věcí budoucnosti. Nevím, jestli v podobě FB, záleží na tom, jak moc půjde s dobou. Ale prozatím nic lepšího než FB není, prostě proto, že nic nemá tolik uživatelů (z nějakého důvodu). Samozřejmě, záleží na účelu konkrétní sítě, já na to koukám měřítkem účelu "propojování lidí a jejich sdílení navzájem (zkušeností, zážitků, myšlenek, ale také například frustrace, zloby či pocitu nespravedlnosti).
Reklamu vnímám jako mou platbu za služby, které dostávám. Rozhodně nic zdarma nikomu nedávám.