Facebook je samozřejmě soukromá firma a má právo zvolit si svou strategii, ale možná by mu mohla dojít jedna věc. Na komunikaci s těmi opravdu nejbližšími není žádná ksichtkniha potřeba a fyzické osoby si za zviditelňování svých příspěvků hromadně platit určitě nezačnou. Tak aby časem nenastal úprk uživatelů jinam. Jestli fb a sociální sítě vůbec měly nějaký smysl, tak pro komunikaci s dávnými známostmi, např. spolužáky atd.
Ale facebooku přece nejde o fyzické osoby, to je jasné, že ty prachy nedají.... jde mu o to stát se prodejním kanálem, alespoň reklamy, když už ne produktů, kde firmy budou platit za to, že jejich sdělení se dostane k zákazníkům :)))
Mailem jim to poslat nemohou, protože je to nevyžádaná pošta.. ale na facebook to plácnout můžou, a připlatit si za to, že se to propasíruje k jejich zákazníkům, protože tam to nevyžádaná pošta není, tam po tom zákazníci kupodivu baží :)))))
Vymysleli to kluci emerický moc pěkně, nejdřív vybudují závislost ... farmville a podobné kravinky to neustále přiživují, a pak do pravidelné dávky závislosti začnou vstřikovat reklamu, aby na tom něco vydělali :)))))) a ovečky nadšeně papají a papají a papají :))) Jen je třeba vstřikovat opatrně a nebýt nenažřaný.... aby to ovečky nepoznaly.... ale jak je vidět, ovečky si nechají líbit fakt hodně.
Je tady ale riziko "poslední kapky". Můžete udělat plno velkých omezení, které uživatelé skousnou. Ale pak uděláte absolutně bezvýznamnou změnu a nastane úprk.
Rozhodně pak nestačí tu poslední drobnost zrušit, ale musíte zacouvat pořádně zpátky, a ani pak není jistota, že se lidi vrátí.
Obdobně to funguje například i u daní. Tam je můžete zvyšovat a výběr stoupá. Pak najednou se to zlomí a ani zrušení posledního zvýšení jejich výběr na původní výši nevrátí.
Srovnávat fakebook s daněma příliš nejde. Jak by mohl BFU odejít z fakebooku... To by přece znamenalo zavolat kamarádovi ajťákovi (umí zapnout počítač i když je zezadu vypnutý síťovým vypínačem), aby mu do oblíbených v IE nebo ještě lépe na plochu dal nějaké jiné exhibicionistické stránky. A to je moc námahy, kterou Češi neradi (viz např. bankovní poplatky). Myslíte že přeháním - ani náhodou.
"Douglas Rushkoff ve Why I'm quitting Facebook zdaleka neřeší nějaké to módní či demonstrativní „odcházím z Facebooku“. Zmiňuje několik hodně podstatných věci – především to, že uživatelé jsou pro Facebook produkt. Stovky milionů lidí věnují Facebooku denně hodiny, někdy i desítky hodin svého času. Zdarma."
Zdarma? Jak to jako myslí, že zdarma...? . Kdyby za to uživatelé nic nedostávali, tak tomu ty hodiny nevěnují?
Pro mě je obecně "sociální síť" fantastickou věcí budoucnosti. Nevím, jestli v podobě FB, záleží na tom, jak moc půjde s dobou. Ale prozatím nic lepšího než FB není, prostě proto, že nic nemá tolik uživatelů (z nějakého důvodu). Samozřejmě, záleží na účelu konkrétní sítě, já na to koukám měřítkem účelu "propojování lidí a jejich sdílení navzájem (zkušeností, zážitků, myšlenek, ale také například frustrace, zloby či pocitu nespravedlnosti).
Reklamu vnímám jako mou platbu za služby, které dostávám. Rozhodně nic zdarma nikomu nedávám.
Napsal majitel FB a jeho admin v jedny osobe?
Ciste statisticky - je nas asi 10M => 5M je tu debilu, ze z nich 2M pouzivaji FB pak neni nijak v rozporu s tim, co je o post vejs. Nemluve o tom, ze ho 2M nepouzivaji, mozna tak 1/2M ... zbytek sou jejich sekundarni/tercialni a dalsi ucty.
Tudiz se da klidne i rict, ze FB pouzivaji totalni debilove - coz je zhruba 1/10 z tech debilnich 5M.
Takze ten zbytek jiste pouziva spousty jinych sluzeb, webu, ... o kterych by se mohlo psat misto o debilnim FB.
Tak ty čísla o počtu uživatelů FB jsou vycucaná z prstu a určitě jich není tolik. Já osobně mám třeba 5 extra účtů (každý pro jiný projekt) a znám lidi, co jich mají třeba +10 (je to kvůli ochraně proti zablokování, co někdy FB dělá naprosto bez důvodu).
Jinak, když nevíte, na co je FB a všechny jeho uživatele nazýváte debilními, tak se spíše zamyslete nad sebou ;-)
Zajímalo by mě, proč se najednou řeší filtrace obsahu (která je navíc nejen na FB poměrně běžná); když zrovna FaceBook už několik let odpojuje uživatele, kteří spolu buď nekomunikují "dostatečně", nebo kteří spolu nekomunikují "podle pravidel FB".
Osobně jsem takhle ze svojeho profilu ztratil postupně asi 30 přátel, v některých případech se mi je podařilo dohledat zpátky, přidat a navzájem si potvrdit, že nedošlo k vyrušení původně provedeného přátelství. FB se prostě jen rozhodl, že není obchodně žádoucí, aby se dvě osoby stýkaly.
Prostě je nutné to brát tak, že FB je stejný druh veřejně soukromého prostoru, jako třeba kavárna, klub, nebo výstava a tomu přizpůsobit své chování a očekávání...
tedy kontakty jsou lokálně omezené, nafukování počtu známých a tedy informačních kanálů se neděje, ale je to logické, protože originální informace je ve virtuálním světě i v realitě poměrně vzácná. Jinak sociální kontakty nezpoplatňuje jen Facebook, ale dávno před ním je zpoplatnil telefon.