Ano, taky jsem se setkal s tím, že mi přišel newsletter, který jsem na 99% neobjednal. Otevřeně ale v poslední době daleko častěji vidím opačný stav, tedy že najdu ve složce SPAM (mail na google apps) newslettery, které jsou korektní a objednal jsem si je buď zcela vědomě anebo to alespoň nemám problém připustit.
Přitom jde o nabídky poměrně odborných obchodů, nic co by spadalo do sexu, gamblingu a podobných oblastí, kde je spam typický.
To nové třídění Google podle mě spíše bordel zvyšuje - například mi chodí notifikace z jednoho redakčního systému a jednou to skončilo v promotions a podruhé ve forums, přitom mail měl stejného odesilatele, stejný předmět, lišil se jen text v něm. Takže při důsledném třídění bych musel místo občasné kontroly spamu procházet složek daleko více, hm :-(
Mě to až tak moc netrápí, mailbox si organizuji podle sebe, ale z hlediska běžného uživatele si myslím, že to může přinést i docela problémy
Naopak, spousta spamu se tváří jako newsletter. Pokud jsem si někde newsletter vědomě neobjednal (kličky zašité v podmínkách mě nezajímají), tak je to pro mě spam. A jako spam to také označím a stejně i smažu.
A doufám, že se to spamfiltr naučí rozeznávat jako spam a příště to hodí do žumpy automaticky. Pokud to bude spamfiltr seznamu dělat všem uživatelům, tím lépe - je to chyba těch, co tenhle šmejd posílají, že se jej snaží vnutit každému, ať už to chce, nebo ne.
Takže fuuuuuj hromadné maily.
Za cely muj webowsky zivot jsem si objednal odebirani dvou newsletteru. Pokud uz jsem se nekde zaregistroval, prosel jsem hned svoje user nastaveni a jakekoli zasilani zatrhl, presto mi napriklad jeden z nejhorsich spammeru (*7) posilal kupy spamu. Ono, u nej se to dalo cekat, horsi bylo ze napr. alza to delala bez marketeru a bez ohledu na me nastaveni a nekolikere upozorneni. Pomohlo az nekupovat a zrusit ucet.
Dnes mi ale prisla novinka:
"Tento e-mail je společností GES-ELECTRONICS, a.s. a rozesílán jako žádost o souhlas s registrací k odběru novinek na webových stránkách www.ges.cz stávajícím obchodním partnerům. Nabídka byla posuzována z hlediska zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a Zákona o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. a nelze jej považovat za nevyžádanou reklamu."
Pred 7mi lety jsem si od nich cosi objednal. Poradte- co s tim?
Pane, to mam jako kliknout na toto?:
http://ges.us7.list-manage2.com/unsubscribe?*
Tak to asi ne...
Chcete rict ze ges.cz dala muj e-mail nejakemu marketerovi ale vlastne se nic nedeje protoze to je hodny pan? No tak to se mam na co tesit (a ges nasledne taky)...
A co to tvrzeni ze nabidka k odberu newsletteru neni podle zakona spam? V mailu primo nabizi svoje sluzby- to prece JE spam, ne jenom rekneme ostra prosba o objednani spamu.
Chci říct, že používají sw / službu, která se jmenuje MailChimp. V podstatě standard pro rozesílky takových typů. Málokdo má vlastní řešení a posílá maily z vlastních strojů ve vlastní síti. Na tom nevidím nic špatného.
To o hodném pánovi jste si vyložil špatně. Já jen říkám, že odhlášení bude fungovat a pokud nahlásí několik příjemců, že šlo o SPAM (třeba v gmailu), pravděpodobně jim MailChimp zablokuje účet a budou s tím mít dost problémů.
Co je a co není spam si netroufám hodnotit. Mluvím tedy jen o technické stránce věci.
Celkově mi to ale přijde mnohem solidnější, než třeba výběr z mé dnešní pošty. Spam na srovnavač elektrika.cz má v patičce:
"Tento email je zaslán na emailovou adresu xxxxx@gmail.com
Správce databáze a odesílatel sdělení je společnost Media Star Limited, 31/F Chinachem Century Tower, 178 Gloucester Road, Wanchai, Hong Kong". Přitom e-mail odešel z české domény tomail.cz.
Prestoze se to nezda tak si rozumime. Ja jenom nehodlam rozlisovat mezi hodnym a zlym spamem a mezi prijatelnymi a neprijatelnymi praktikami.
V kazdem pripade hodlam proti protipravnimu jednani ges.cs a jeji reditelce Veronice Kreidlove (ktera to zrejme spiskala) postupovat jako obvykle- razantne.
S uctou Vas anonymni
BFU
Třídění, jak ho zavedl Seznam mi vyhovuje. Jedna složka na hromadné emaily bohatě stačí.
A myslím, že k velké úspěšnosti nepotřebuje žádné složité algoritmy. Primární kritérium je, že shodný email přijde na velký počet adres. Vzhledem k obrovskému podílu Seznamu dorazí určitě od každého hromadného emailu nemalý počet kopií. A těch pár procent různých objednaných newsletterů a podobně se rychle naučí rozeznat na základě, toho že je lidé budou přesunovat. Ale v podstatě to ani není potřeba, protože složka se jmenuje hromadná pošta, což prostě pošta odeslaná na stovky a více adres je.
Stacilo jen par dni a uz se nasly zpusoby jak to cele obejit a dostat postu do dorucenych primo, coz je velmi podstatne v teto dobe, jelikoz komu se to nyni povede, tak hodne ziska vuci konkurenci, ktera konci v hromadne, protoze bezni BFU ani vznik slozky hromadna nezaregistrovali.
Kazdopadne kdyz vezmu cisla z velkych CZ eshopu, tak ten propad v open rate na seznamu je okolo 60-80 % coz je dost dramaticke a jsem zvedavy, jak toto ustoji seznam vuci temto velkym inzerentum.
Dle meho je dorucena posta jednim z poslednich mist, kde jeste Seznam nevydelava, takze zcela jiste prijdou produkty pro eshopy, kdy bude posta dorucovana do dorucene za uplatu. Ostatne i google v gmailu umoznuje dorucovat primo do dorucne posty za uplatu, nicmene za pomerne velmi tvrdych podminek co se tyka pripadneho oznaceni emailu za spam od uzivatelu a neni to taky zrovna levne.
Vubec nemam za to, ze by se melo kliknout na kazdy email co vam prijde do dorucene, tak to neni nikdy. Nicmene pokud byl open rate treba 20 % dnes je treba 5-10 % tudiz doslo k poklesu a to je docela obrovsky vypadek v prijmech obchodniku.
Pokud se vam navic v dobe, kdy ostatni jsou v hromadne, podari svuj obchodni email dostat jako jednomu z mala do dorucene ziskate tim vuci konkurenci obrovksou vyhodu a diky tomu, ze v dorucene neni zaplava obchodnich nabidek, tak ta vase vynikne a ma daleko vetsi efekt.
Nemam samozrejme data o tom, jak funguji bezni BFU, ale z toho vzorku co mam, tak oni maji prosle slozku dorucene a pak mozna par slozek, kam si postu presunou rucne. Zkuseni uzivatele jsou pomerne rezistentni vuci obchodnim nabidkam at jim prijdou kamkoli. A mate-li sortiment prave zamereny na ty spousty beznych uzivatelu..
Za "Na druhou stranu, pokud jste typický BFU a Seznam.cz je pro vás totéž co internet, tak podobné věci smysl dávat mohou." by autor potřebal dostat přes držku. Takžé ti, kteří si netřídí poštu do záložek, složek a kdoví čeho, tak jsou BFU, a pán autor, jelikož si své maily vyřizuje na mobilu, tabletu, notebooku, stolním počítači, počítači své mámy je profesionál a měl by být našim vzorem? Děláte si, s prominutím, sakra prdel? ...
Typický BFU nepoužívá poštovního klienta a poštu vyřizuje přes webmail. Takže tyto složky jim smysl opravdu dávájí. Dělá to za ně poskytovatel poštovní služby a opravdu u BFU je vrcholný výkon, když si na webmajlu udělá aspoň nějakou svoji složku. Štítek je už mimo jeho schopnosti a o filtrech nemá ani ponětí.
Daniel pooh Docekal se pohybuje na webu velmi dlouho a navic je to novinar- odpustme mu to caste pouzivani "BFU". Stejny problem maji napriklad bankovni urednici a lekari, proste lide pracujici s mnoha lidmi. Stavaji se z nich reznici, ztraci cit. Odpustme jim to, ale netolerujme.
Ono je to o tom zda je pro uživatele rychlejší najít dobrou zprávu ve spamu mezi desítkami spamu a nebo obráceně. Osobně mi tohle vyhovuje. 1x týdně sem kouknu a vyberu si těch pár zpráv, co si chci přečíst + nastavím aby mi chodily mezi normální poštu. Opravdu mě nebavilo denně odmazávat desítky nabídek, neustále se někde odhlašovat, proklikávat... Chci mít co nejčistší poštu s tím, že občas se kouknu do jiné složky zda tam není náhodou nějaká dobrá. Kolik % těch hromadných zpráv opravdu chcete? 1 někde nakoupíte a maily pak chodí několik let několikrát týdně, pak různé notifikace apod. možná si sami ti "marketéři" za tohle můžou. Než 1 zajímavý mail za 14 dní, tak raději pošlou 3 maily týdně naprosto nezajímavé a tuctové jako každý jiný.
Tyhle kecy mám opravdu rád. Kdo je a kdo není BFU. Pokud mi do mailu chodí zprávy od kamarádů a rodiny tak boha jeho k čemu budu potřebovat nějaký složky nebo štítky? Jakožto "správný" BFU mám u seznamu dva maily. Jeden hlavní a druhý vedlejší,který občas používám na registraci třeba SW od Ashampoo apod. Divné je,že svůj primární mail u seznamu používám a uvádím téměř všude a užívám ho častěji přesto mi tam nechodí asi tuna kdejakých dementních nabídek a podobně odkud si z neznáma. Bych se rád od vás chytrolíni dozvěděl jak v těhle mailech zablokovat odesílatele aby mi už nikdy nic neposlal aniž bych ho musel otvírat? Dál bych chtěl slyšet jak je možný,že když mi seznam zavedl tu nevyžádanou složku(čti hromadnou) jak to,že mi i do primárního mailu začlo chodit najednou dost nevyžádaných nabídek? Nelenil jsem jakožto "správný" BFU jsem vlezl na FB stránku seznamu kde tuhle radostnou novinu oznamují a četl si komentáře. Divné je,že dost jich tam bylo velmi negativních a spousta lidí si zase pěkně tuhle nevyžádanou(čti hormadnou) složku deaktivovalo včetně mě a zatím mi žádný otravný nabídky do doručených zpráv nechodí. A dokonce jsem se tam dočetl,že si nějaký uživatel tuhle kravinu deaktivoval a seznam nelenil mu jí znovu aktivovat. Tak mi to sakra nehraje s tím jak si to seznam vychvaluje. Z toho vyplývá,že ač BFU jsem tuhle kravinu i zaregistroval,ale dokonce úspěšně deaktivoval. Seznam by se měl soustředit místo na prznění všeho co dělá na vylepšování a zkvalitňování. Přijde mi že poslední dobou na co šáhne tak to domrví takovým způsobem,že se to už pomalu nedá ani používat.