To o skádání PC je zas taková "česká představa" :-) Období, kdy se opravdu hodně počítačů skládalo bylo spíš specifikem jisté doby, ale kdybyste prošel reálné statistiky, tak ani v ČR zřejmě nedosáhly vyloženě domácí či "garážové bastly" většinu snad nikdy. Velmi podstatné procento šlo od větších domácích výrobců, kde už o klasickou garážovku nešlo, postupně sílilo i procento světových výrobců jako IBM, Dell či HP. Později to "Čína" jen dovršila, ale trend byl jasný už dříve. A v západní Evropě a USA to bylo ještě daleko jednoznačnější - bastlení bylo vyloženou minoritou.
A to, že přes 60% trhu PC maj rozdělené nějaké společnosti typu Lenovo. WTF? Vždyť celý smysl PC byl v tom že si ho může sestavit kdokoli tedy minimálně koncový prodejce z Kotěhůlek když ne uživatel, který je na to příliš lenivý... .
Neříkejte mi, že tu 500stovku za sestavení v čr/usa/německu jsou všichni lakomí zaplatit a raději to smontuje nějaké Lenovo v číně za dvacku... O_O
Co se týče samotných prodejů, mnoho let táhnul průmysl prodej strojů pro hraní her. V pozdějších letech ale procentní podíl klesnul ve prospěch kancelářských strojů. Klesla i podpora graficky náročných her přímo od prodejců HW a samotný herní trh se proměnil tak, že prakticky jen dělá konverze z konzolí jejichž HW je mnoho let pozadu.
V důsledku jsou spokojeni i konzumenti - nemusí si přeci kupovat pořád nový počítač, bohužel postupně docházejí staré hry s geniální hratelností a nemá je co nahradit, ani ta zprofanovaná grafika a efekty, takové hry se prostě 6-7? Let nedělají. Podívejte se na Crysis I která je x let stará, její grafika je stále lepší než u 3. dílu... to by bylo před lety zcela nemyslitelné, taková věc by se neprodala.
Změnu možná přinese paradoxně "Indi scéna" viz nejúspěšnější crowdfundingová hra Star Citizen - ty vybrané desítky milionů dolarů prostě ukazují, že hlad po náročných hrách je obrovský...
http://www.postavy.cz/novinky/star-citizen-vesmir-znovu-na-dosah/