Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Gartner: Prodej počítačů se světově propadl více než kdy dříve od thr - To je právě rozdíl "dojmu" a celkové statistiky......

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2014 12:15

    thr

    To je právě rozdíl "dojmu" a celkové statistiky... V domácnostech se montuje více (i když i zde bych se vsadil, že to dnes už bude jasně pod 50%), ale připočtěte si firemní dodávky a jste na v podstatě nezajímavém čísle...

  • 15. 1. 2014 21:37

    Miloslav Ponkrác

    Marně přemýšlím, kdo i z mého laického okolí nemá skládaný počítač.

    Ono je to totiž strašně jednoduché. Oproti takové minulosti se vše nastavuje automaticky, v podstatě stačí do sebe zastrkat pár desek, párkrát otočit šroubovákem a je to.

  • 15. 1. 2014 9:14

    thr

    To o skádání PC je zas taková "česká představa" :-) Období, kdy se opravdu hodně počítačů skládalo bylo spíš specifikem jisté doby, ale kdybyste prošel reálné statistiky, tak ani v ČR zřejmě nedosáhly vyloženě domácí či "garážové bastly" většinu snad nikdy. Velmi podstatné procento šlo od větších domácích výrobců, kde už o klasickou garážovku nešlo, postupně sílilo i procento světových výrobců jako IBM, Dell či HP. Později to "Čína" jen dovršila, ale trend byl jasný už dříve. A v západní Evropě a USA to bylo ještě daleko jednoznačnější - bastlení bylo vyloženou minoritou.

  • 14. 1. 2014 16:51

    Honza K. (neregistrovaný)

    A to, že přes 60% trhu PC maj rozdělené nějaké společnosti typu Lenovo. WTF? Vždyť celý smysl PC byl v tom že si ho může sestavit kdokoli tedy minimálně koncový prodejce z Kotěhůlek když ne uživatel, který je na to příliš lenivý... .

    Neříkejte mi, že tu 500stovku za sestavení v čr/usa/německu jsou všichni lakomí zaplatit a raději to smontuje nějaké Lenovo v číně za dvacku... O_O

    Co se týče samotných prodejů, mnoho let táhnul průmysl prodej strojů pro hraní her. V pozdějších letech ale procentní podíl klesnul ve prospěch kancelářských strojů. Klesla i podpora graficky náročných her přímo od prodejců HW a samotný herní trh se proměnil tak, že prakticky jen dělá konverze z konzolí jejichž HW je mnoho let pozadu.

    V důsledku jsou spokojeni i konzumenti - nemusí si přeci kupovat pořád nový počítač, bohužel postupně docházejí staré hry s geniální hratelností a nemá je co nahradit, ani ta zprofanovaná grafika a efekty, takové hry se prostě 6-7? Let nedělají. Podívejte se na Crysis I která je x let stará, její grafika je stále lepší než u 3. dílu... to by bylo před lety zcela nemyslitelné, taková věc by se neprodala.

    Změnu možná přinese paradoxně "Indi scéna" viz nejúspěšnější crowdfundingová hra Star Citizen - ty vybrané desítky milionů dolarů prostě ukazují, že hlad po náročných hrách je obrovský...

    http://www.postavy.cz/novinky/star-citizen-vesmir-znovu-na-dosah/

    http://www.postavy.cz/novinky/star-citizen-prvni-vyroci/

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).