Hlavní navigace

Názor k článku Hrozba ukrytá v Googlu od Marek Prokop - Pane kolego, tady přeci nejde o to, rozmýšlet...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 2. 2003 20:54

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Pane kolego, tady přeci nejde o to, rozmýšlet si, zda koupit něco za pár korun. Tady jde o to, zda máte víc než těch pár korun, nebo nemáte.

    Nechme stranou nadsázku "pár korun" a hovořme o reálných cenových relacích. Na jedné straně pak bude optimalizace pro vyhledavače (SEO), kterou lze pořídit řekněme za 2000 USD ročně ve dvou pololetních platbách a na straně druhé "nákup návštěvnosti" formou PPC vyhledavačů také za 2000 USD, jenže měsíčně.

    Oběma metodami lze v těchto cenových relacích dosáhnout stejného efektu a oběma lze tohoto efektu dosahovat dlouhodobě. Proto je SEO naprosto seriózní, legitimní způsob marketingu. Abychom si rozuměli, pravděpodobnost náhlého, dramatického výpadku je při kvalitním SEO velmi malá, ale když už k té chybě dojde, jsou její následky velmi vážné.

    A o to tu jde, neboť vážnost následků i drobné chyby je dána právě výlučným postavením Googlu. Dokud byl podíl 4-5 hlavních vyhledavačů přibližně v rovnováze, dělalo se SEO stejně jako teď, ale to dnešní riziko v něm ukryto nebylo.

    Výrobce bižuitérie i hoteliér si samozřejmě v prvé řadě musí udělat web optimalizovaný pro vyhledavače (=Google), neboť je to řádově levnější způsob získávání návštěvníků než cokoli jiného. Kdo by udělal cokoli jiného, byl by blázen, nebo tomu vůbec nerozumí. Žádný obchod s deštěm v tom není.

    Už si rozumíme?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).