Hlavní navigace

Názory k článku Hudba je náš katastrofální problém, připouští ředitel Českého rozhlasu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 7. 2011 9:22

    Martin  Patřičný
    Co to je modernizace? Co si pod tím představujete? Jakto, že tolik lidí odpovídá na takhle vágní otázku, která pro kohokoli může znamenat cokoli?
  • 6. 4. 2010 15:03

    Steve
    No na D-duru také hrají až do konce - dokonce i s několika vteřinami ticha ;-)

    Víte, ono i pomlky jsou hudba ... nebejt pomlk (ticha), tak tu nemáme toliko pěkné hudby - a to nejen té Vážné. Jenže vysvětlete to Djům a mixákům .... no neměli by práci.
  • 2. 4. 2010 1:41

    Michal Kubeček
    To je ale prakticky stejné i u většiny soukromých rádií, tam od každého interpreta točí pořád dokola jednu nebo dvě písničky, jen od Olympicu tři a od Gotta asi pět. Ale mám obavu, že většině posluchačů to tak vyhovuje; stačí si pustit nějaký pořad typu "písničky na přání": nebýt toho, že nehrají stejnou písničku víckrát, bylo by to od začátku do konce samé "Ó, mámo" a "ještě že tě lásko mám", tu a tam proložené "Šenkýřkou od Jardy hypochondra" nebo "Jednou je málo, desetkrát moc".
  • 1. 4. 2010 10:59

    ivovi (neregistrovaný)
    Tak nevim, asi kazdy poslouchame jinou stanici. Nepripada mi, ze by tam tocili dokola jen socialisticky popik. Spis zahranicni popik 90. let, a neco soucasneho popiku ceskeho. Namatkou si vzpominam Europe, Enya, Chinaski, Beatels, Elan i Nohavica. Mne osobne toto zamereni na zpravodajske stanici nevadi. Co me ale vadi, ze od kazdeho interpreta znaji na RZ jen jednu pisen. A pak zalezi jak dlouho RZ nekdo posloucha, pokud pul hodiny, hodinu denne jako ja, tak nad tim mavne rukou. Pokud cely den, pak je jasne ze ten kolovratek leze na mozek.
  • 31. 3. 2010 19:39

    Michal Andrysík
    Chtěl bych říci, že výběr hudby na Leonardu a také to, že se hrají písničky až do konce (a ne tak jak na Radiožurnálu a jinde...), zasluhuje velkou pochvalu.
    Díky pane Kosek a spol.
    Michal.
  • 31. 3. 2010 16:48

    bez přezdívky
    To je nějaká naprostá kravina ! Nemůžou mít všechny digitální stanice ČRo 10 tisíc. Když 10 tisíc mí podle posledního měření Radio Projectu pouze samotné WAVE. To by ostatni musely mít NULU. http://www.radiotv.cz/poslechovost/ Páté od spodu, má více, nežli stanice, co jsou na FM, jako Valaško, Ethno, Dobrý den !
  • 31. 3. 2010 10:31

    Nodar
    no já s tím souhlasit nemůžu, protože nám nabízí jen jeden pohled :

    a) Radiožurnál s "totalitním popíkem" nebo Radiožurnál s "modernějším popíkem"
    Z toho pohledu je to opravdu "z louže pod okap". Co uvažovat trochu jinak? Proč se Radiožurnál a jeho hudba pořád řeší, proč nepřejdou posluchači jinam? Čím je výjimečný?
    Máme tady přece desítky komerčních rádií a ty mají spoustu posluchačů. A řadu veřejnoprávních stanic a ty mají taky nějaké posluchače, pravda trochu míň.
    Celý ten problém je v tom, že Radiožurnál jako vlajková loď dostává to nejlepší - kvalitní komentátory, zpravodajství, reportáže a především hosty. A na tenhle obsah chce dosáhnout nejen "Gottwaldova generace", ale třeba i ta "Dubčekova" (=60-tá léta). Prostě každy kdo platí koncesionářské poplatky a nechce poslouchat ty "legrační" komerční komentátory se stupidními vtípky a vsuvkami o vaření a narozených jehňatech s šesti nohama.

    Prostě si myslím, že Český rozhlas se obecně rozrostl moc do šířky, má příliš stanic s nízkou sledovaností a to na úkor poslechovosti té jeho vlajkové lodi.

    b) já bych uvítal kdyby vybrali jednu z méně sledovaných stanic, její obsah předali sesterským stanicím a na její frekvenci začali vysílat "Radiožurnál 2", stanici s odvážnější hudbou, ale sdílející s R1 slovní vstupy.

    Vsadím botky, že součet poslechovosti "Radiožurnálu 1 + 2" by výrazně překročil poslechovost třeba "Radiožurnálu 1 + ČR-D Dur". A neříkejte mně, že musíme respektovat minoritní žánry i za takovou cenu, že kvůli 2.000 posluchačů jich bude 400.000 vytlačeno někam, kam vůbec nechtěli.

    Jen narychlo nějaké čísla: http://www.mediashow.cz/clanek/Radiozurnal-si-polepsil-v-poslechovosti-Impuls-zustava-jednickou-na-trhu
  • 30. 3. 2010 23:28

    suchosch
    "Poslechovost všech vašich digitálních stanic má dohromady asi 10 tisíc lidí týdně."
    Odkazovaný článek ale uvádí jiná čísla, jen Leonardo má 17 tisíc týdně... Tak jak to je?
  • 30. 3. 2010 23:04

    Steve
    Souhlasím +1 Také poslouchávám Radiožurnál.

    Jen se musím smát, jak tady někteří furt frflou nad Radiožurnálem :-) Mě se líbí tak jak je, není třeba nic obměňovat - ani skladba písniček. Není pravda, že je to samej Tučnej či Miro Žbirka - to bylo možná dříve, dnes už né. Komu se to nelíbí, at' si něco políbí a někam jinam si přepne, či zapne MC či CD :-)

    Jinak má pán pravdu, že všude se poslouchá jiná regionální hudba - ba i ta "blbá" :-) dechovka se liší Čechy X Morava. A je dobře že nám tady hrají na Plzni ten "Špalíček" :-) Moc líbí. A navíc daleko více historicky hodnotnější, než umělá dechovka - totiž zlidovělá kapela, nikoliv lidová. Někdo to nedokáže od ssebe dodneška odlišit (hlavně důchodci), ale to je fuk .... to chápu :-)

    Lidová: dudácké, cimbálka apod. lidová tělesa
    Zlidovělá: dechovka
  • 30. 3. 2010 20:30

    Kamil Kolář
    Do ČRo jsem napsal stížnost:
    "Dobrý den,
    Je to hrozný poslouchat hudební složku pořadu ČRo Radiožurnálu. Už se to nedá poslouchat. Neustále stejné melodie. Tučný – Když si báječný….., Beatles, Dům holubí atd. atd. to snad hrajete každý den. Hudebního redaktora, pokud nějaký je, bych propustil. Prosím Vás nepište mi ,že se toto posluchačům líbí a , že jste si nechali dělat průzkum atd. Je mi vcelku jedno jaký styl pouštíte, moje stížnost není o hudebním stylu co se komu libí nebo ne, ale o tom, že každý den jsou slyšet neustále ty samé skladby. Je mi jasné, že se nedá zavděčit všem. Už se tomu všichni smějeme když pustíte Tučného…. Po, Út, St, Čt …. Máte zajímavé diskuzní pořady, určitě by stálo za to zařadit pořad – diskuzi o složení skladeb v playlistu na Radiožurnálu. Prosím udělejte s tím něco, hrajete cca 20% z celkového domácího nebo zahraničního výběru neustále dokola. "

    a odpověděli:

    "Vážený pane Koláři,

    Vaše stížnost pramení z neznalosti našeho mediálního trhu a jeho rozdělení.
    Jen náš Český veřejnoprávní rozhlas má 21 stanic.
    ČRo1 - Radiožurnál s největší poslechovostí je naše vlajková loď.
    Podobné názory na hudbu na této stanici, jako máte Vy, vždy v minulosti bohužel vedly k velké ztrátě posluchačů, které jsme velmi těžko získávali zpět.
    Úzká selekce hudby u takovéto nejposlouchanější zpravodajské stanice u nás je bohužel nutná.
    Tím,že se jedná o celoplošnou zpravodajskou stanici nikoliv hudební , musí výběr probíhat velmi citlivě a řešit vzájemnou žánrovou netoleranci věkových i sociálně demografických skupin.
    Posluchači jsou již dvacet let svobodní a vybírají si svou oblíbenou stanici. Nemůžeme jim žádný vkus vnucovat, protože už svůj názor na hudbu mají pevně zakotvený.
    Výběr se provádí na vysoké profesionální úrovni pomocí testování přímo u našich posluchačů. Hudba v tomto formátuje je naprosto samostatným subjektem a nijak s vysílacími příspěvky nesouvisí. Řídí se vlastními přesně nastavenými pravidly.
    Dále píšete, abychom Vám neříkali, že používáme výzkumy, takže nevím, jestli Vám mám dále něco vysvětlovat.
    Všechny vysílané skladby totiž neustále testujeme na oblibu a ohratelnost u našich posluchačů.
    Vedeme podrobné analýzy o každé vysílané skladbě. Právě Tučného Báječná ženská je nejlépe hodnocená skladba napříč všemi věkovými skupinami, proto nevím, jestli se tomu dá smát. Vkus, jak víte, je velmi subjektivní a liší se od jednoho posluchače k druhému.
    I veřejnoprávní stanice jsou vystaveny konkurenčnímu prostředí.
    Radiožurnál poslouchají lidé od 25-ti let do 69-ti let věku a díky tomuto rozsahu je o to těžší celkové nastavení. Stanice musí vyhovovat jak 25-ti letým, tak i třeba 60-ti letým posluchačům. To vyžaduje nutný, velice citlivý a pečlivý výběr hudby, protože snadno může dojít k odladění jedné věkové skupiny a to by v případě Radiožurnálu znamenalo určitou ztrátu nejen na zmiňované poslechovosti, ale i kreditu své značky. Pro hudební program to v praxi znamená určitý a věčný kompromis při sestavování playlistů.
    U velkých a profesionálních stanic, mezi které Radiožurnál rozhodně patří se jedná o běžnou praxi. Tzn., že na základě zadaných kritérií, mediální agentura vybere patřičné lidi, kteří odpovídají profilu běžného posluchače a ti ohodnotí nabídku písniček.
    Protože je Radiožurnál tzv. "většinovou" stanicí, tak z hudby nabízí jen to, co je nejžádanější. A tím je střední proud a interpreti, kteří jsou známí, úspěšní a oblíbení.

    U Radiožurnálu, který není hudební stanicí není v jeho programu místo k žádným pokusům o prosazení minoritních žánrů nebo nových současných neznámých interpretů.
    Tuto funkci mají plnit zcela jiné stanice, nikoliv celoplošná zpravodajská stanice, kterou posluchači ladí především kvůli informacím.
    Hudba na této stanici dotváří celek proudového rádia a jeho kompaktní podobu.
    Díky této úloze není žádný prostor k experimentům.
    Proto nabízí svým posluchačům jejich oblíbené písně, které mají rádi a které notoricky znají. Ihned po zapnutí rádia, by měl posluchač svou stanici umět identifikovat a i to je důvodem ke stabilitě jak programového, tak především i hudebního nastavení stanice.
    Hudební program Radiožurnálu při sestavování playlistů dále mj. zohledňuje průměrnou délku poslechu stanice. To v praxi znamená, že se hlídá určitý interval v hranosti mezi jednotlivými interprety. Dále pak díky danému nastavení a hudebnímu formátu Radiožurnálu neuslyšíte žádnou píseň 2x v jednom dni.
    Vámi navrhovanou besedu nechystáme, byla by stejně nesmyslná jako ta o počasí.
    Radiožurnál patří jako celek mezi nejposlouchanější stanice u nás a nemáme žádné právo tuto stanici zařadit podobnými úvahami mezi minoritní stanice.

    Vytvoření optimálního hudebního formátu je proto daleko složitější, než se Vám zdá.

    Děkujeme za Váš zájem o vysílání ČRo1 - Radiožurnálu.

    S pozdravem


    Jiří Brodský
    Hudební redakce"

    Myslím, že není co dodat. Snad by bylo lepší, aby hudbu vybíral někdo a né rotace playlistu z PC.
  • 30. 3. 2010 20:19

    bez přezdívky
    Ale no jo, to je fakt, ale on se asi zase moc nedovolil blížit se někam k radiu Wave aby náhodou nepochopil, jak skvělé mají jedno digitální rádio... Takže to berme jako pro střední tedy to O3, to je to samé jako odpovídám, že v Británii není jen BBC 1, ale i BBC 6 nebo jako Slovensko má Radio FM. To on neřeší, on bude rád, že uřeší RŽ, když ho uřeší. Asi nejspíše ne. Ale mohl by uřešit tu Prahu a to je zase dobré, že ho to napadlo. Tedy ta pasáž s těmi Beatles a Presleym se mi líbíla... Ovšem to je asi nejdál kam se dostane a kam vidí. Tedy jestli se dokáže dostat alespoň tam. ČRo by potřeboval rázného ředitele, co by se nebál těch starých struktur a měl jasný plán a hlavně se nenechal manipulovat radou ČRo. Na druhou stranu, to jsem si uvědomil minulou sobotu, když jsem slyšel ten nový pořad. Když by dokázali vytáhnou znovu do světla Prahu, kterou já osobně považuji snad za nejvíce odepsanou / po regionálkách / tak aby začala oslovovat více lidí a stala se v podstatě důležitější než RŽ tak po té by bylo i snadnější manipulovat s RŽ. Takže to by zase až tak špatná strategie nebyla, pokud by se chtěl jako první soustředit především na Prahu.
  • 30. 3. 2010 19:51

    Dusan Matyas
    Omyl pane rediteli,pro mlade neni O3,pro mlade je FM4 !!!S redaktorkou Suzi Ondrusovou z Ceskych Budejovic.
    streem : fm4.orf.at
    ASTRA 19,2 DigiRadio : FM4
    BRNO : fm 103,8
  • 30. 3. 2010 16:45

    bez přezdívky
    Původně jsem se k tomu nechtěl nijak zvláště vyjadřovat, protože o ČRo už se toho napsalo spoustu, ale tato odpověď, mne rožhavila do běla, cituji: ,,Dublování funkcí u celoplošných stanic je systémový nesmysl. Ale jen u celoplošných stanic, u regionů je to něco jiného."

    Aha, takže regiony jsou pro pána, co si jiného, v tom případě na pozici uklízeče nebo vrátného, s ním a ne, na pozici ředitele. Jaké, co si, jiného ? Kdy přestanou s naprosto nesmyslnou ochranářskou politikou právě regionů ? Jo, takže, když bude dublovat region a vysílat zcela totéžý, co Prahy, jako se v mnoha případech děje, tak je to v pořadku, protože bude dublovat, jaksi, regionálně. No, to je fakt, úžasný argument !

    Aha. Pán sveřepě pokračuji a cituji: ,,Regiony mají zvláštní poslání. To, co se nám v Praze může jevit jako nekvalitní a nebo nudné a zastaralé, má regionech své opodstatnění. Protože regionální myšlení je úplně jiné..."

    Aha. Ono se v regionech chodí po hlavách a sere patama, to jsem tedy doopravdy nevěděl.

    Za prvé, soudruhu nebo, jak Vás nazvat. Regionální stanice si zcela vůbec nejsou schopny plnit své poslání, protože ani jedna z těch stanic nedokáže oslovit mladou generaci a svévolně a zcela ji ignorují !!! Regionální stanice se staly především odkladištěm a vůbec neplní svou regionální funkci, už z toho prostého důvodu, že se zaměřují ve spektru posluchačů, pouze na důchodce. Takže by měly nést přívlastek, regionální důchodcovské, ale nikoli, regionální, protože toto není pravdivé. Mladším občanům v regionech, nepřináší vůbec nic a neorientují se na ně !

    Správně reaguje p.Potůček. Koukám, že si všiml téhož, cituji:,,Nedávno jsem se přestěhoval z Prahy do regionu, takže mohu porovnávat. Zdá se mi, že se regionální studia vůbec nesnaží oslovovat mladší cílové skupiny, orientují se posluchače starší šedesáti let. Což není z dlouhodobého hlediska pro Český rozhlas dobré."

    Odpovídám. Mám zcela identický zážitek a navrhuji aby se ředitelem ČRo stal p.Potůček. Jsem přesvědčený, že by ho řídil lépe, nežli p.Duhan. Jsem o tom 100% přesvědčen a nemyslím, to jako fór, ale zcela smrtelně vážně !

    Jéžiši, to je blekotal a alibista ten p.Duhan, já to snad nedočtu, v klidu. Netrénoval on na scůzích KSČ ? Dělá to na mne ten dojem...Na jasnou otázku redaktora, pouze je následuje řada nesmyslných výmluv...

    Hm...Konečně řekl něco moudrého a pravdivého, cituji:,,Řešili. Hudba je katastrofální problém. Nejsem muzikant, jsem konzument hudby. Řekl jsem to v jednom televizním rozhovoru, že za problematický vnímám třeba Radiožurnál. "

    Já muzikant jsem, tedy jen amatérský, ochotnický, pro zábavu a legraci a vyblnutí se. A plně s ním souhlasím. Ovšem jedním dechem dodám 3 věci.
    Za prvé. Na Praze se cosi hýbe. Minulou sobotu jsem tam zaznamenal zcela nový hudební pořad, který bych snad i řekl, že byl dobrý, tedy ,,in". Za druhé Radiožurnál značně utrpěl Barborou Tachecí, kdy se stal ještě horší, její představa jakési discotéky, z jejího mládí, je naproisto šílená a zcela scestná. Před změnou hrál RŽ, lépe. A za třetí, ČRO je stavěn podle BBC, když by se toho držel, tak by hrál +/- to, co hraje BBC 1. Tak a teď jsem tedy zvědavý na ty Duhanovi revoluce a evoluce.

    Velmi trefná a velmi ,,in" otázka p.Potůčka, cituji: ,,Když budu konkrétnější, proč Radiožurnál, ale i ostatní stanice Českého rozhlasu vysílají takový ten československý socialistický pop, kterému se všechna ostatní rádia vědomě vyhýbají?"

    Opět jakási, ne příliš jasná odpověď p.Duhana, cituji:,,Ano, tam nám ubírá posluchače. Dostávám kvůli tomu spoustu e-mailů. Vím, o čem mluvíte. Chtěl bych vyjádřit jistý optimismus, protože Hana Hikelová je velice cílevědomá a hudbou se zabývá. Jsem hluboce přesvědčen, že svojí zarputilostí se jí to povede nějakým způsobem změnit."

    komentář. Aha. Takže pán o problému moc dobře ví. Ale pán ho řešit nebude. Proč by to taky pán dělal, že jo. On od toho má paní. Ať to paní řeší...A prý zarputilostí...Ó jak zábavné... Když někdo má řešit, všem známou věc a má jí řešit normálně...To jest od zítra nasadit normální hudbu...Musí být zarputilý. Ó jak úžasné... Přestávám mít chuť to dočíst do konce. Ze všeho vyplývá, že pán stejně nic řešit nebude.

    Nyní ovšem p.Duhan překvapuje, cituji: ,,Budete se divit, ale tam je ten problém ještě horší než na Radiožurnálu. Dokonce už i starší posluchači nám píší, proboha, co nám to hrajete? Nezapomínejte, že skupina aktivních důchodců vyrostla v šedesátých letech. Nevím, jestli dechovka nebo normalizační popík je pro ně to pravé ořechové. Když někdo poslouchal Rádio Laxenburg, Elvise Presleyho a pak vyrostl na Beatles, zažil období hippies… Ptám se sám sebe, zda mu Praha nabízí to, co by chtěl. Ale asi nejsem typický posluchač Prahy."

    Ano a odpovídám. ANO. To je přesně ono, proto taky ty blbečku má takový ohlas LEONARDO. Protože hraje normálně, normálním důchodcům, to jest Preslyeho a Beatles a ne komoušům, ty jejich komohity. Proto taky roky tvrdím, PRAHU vypnout, na jeji frekvenci LEONARDO a bude to OK.

    Nebo snad, že by p.Duhan opravdu něco dělal ? Viz. ten nový pořad na té Praze ? Pak tedy udělal správně. Pokud je za tém jeho vedení a musel bych ho tedy vážně pochválit. Ale v pořádku to bude, až tam bude takových 100 !!! Viz. opět jednoduchý a nabízející se model BBC 2 ! Stačí ho okopnout a nemusí, nic více, řešit.


    cituji otázku p.Potůčka:,,Zůstane Leonardo samostatnou digitální stanicí Českého rozhlasu?"

    a cituji odppověď p.Duhana:,,Bude vysílat, ale už to ne jako samostatná stanice, ale bude to „stavebnicové“ rádio, které bude nabízet celý segment vědy, techniky a vzdělávání."

    PRO BOPHA ! Co je zase tohle za NESMYSL ??? Ví s prominutím, co kecá ?
    Nemluvil náhodou v počátku rozhovoru o duplicitách ??? A tady vesele rve duplicitu jako prase.
    ON TAM RVE DUPLICITU JAKO BEJK !!! Ale říká tomu nyní stavebnice, ale nechce nic jiného než jedno místo zafláknout DUPLICITOU !!!! Celou duplicitní stanici chce p.DUHAN.
    Oni si to jaksi posluchači neumí najít a naladit na těch stanicích pro kteeré ty pořady budou ???
    Oni to neumí ? Oni neznají program ? Oni nemají ladění herrgott nebo co ???

    A když by se to námětově aschématicky soustředilo třeba na Prahu ? Že jo, tak pak by vzniklo, to co říkám já, jen jinými slovy. Prahu vypnout a dát tam Leonardo. No, je to vskutku zábavné čtení.


    Jéžiši, ten mi tedy dává, cituji p.Duhana...
    ,,Bavili jsme se o tom v Poděbradech. V tomto bodu byla ta diskuse, řekl bych, dost kontroverzní. Uvědomujeme si, že Český rozhlas ztratil dvě generace mladých posluchačů. Uvědomujeme si, že bychom potřebovali stanici pro mladé typu BBC 1 nebo rakouského O3, což je taková ukázková stanice pro mladé, na které jsem vyrostl i já. Ale bohužel máme ten samý problém, který jsme měli i v roce 2006, když projekt Rádia Wave odstartoval. Jsme limitováni zákonem, nemáme přidělenou čtvrtou celoplošnou síť analogových vysílačů. I kdybychom ji dostali a nějak zalobovali, nemáme dostatek vysílačů, z nichž bychom vytvořili nějakou páteřní síť, která by pokryla alespoň 65 procent území státu."

    Pane Bože. Za prvé nelze zmatlat na jednu kopu BBC 1 a O3. Za druhé Wave stojí tak 100x výše nežli nějaké BBC 1 nebo O3. Za třetí od toho má kruci fix !!! RŽ aby to tam narval. Nějaké to BBC 1 v horším případě O3.
    Wave je něco jiného. Oni totiž taky mají chlapečku Anglání BBC 6 jestli to nevíš. Tedy pro ty, pro které je už BBC 1 moc velká konzerva.

    citujip.Potůčka: ,,Promiňte, ale pro novou stanici mluveného slova byste ji měli?"

    a cituji p.Duhana : ,,To je dobrá otázka, ale nezaskočil jste mě. U stanice mluveného slova je to ten samý problém, pochopitelně. Pro tento projekt ale máme jistou alternativu, na které se musí také pracovat: střední vlny. Musí se ale vyčíslit ekonomický dopad takového projektu."

    ANO. Správně. První jasný a dobrý bod pro p.Duhana. ANO. stanice mluveného slova má být na SV. OK.Plný souhlas a plná podpora.


    No a to je tak asi všechno, digitalizaci ani interní vztahy v ČRo nemá smysl rozebírat. To mě až tak netrápí.
  • 30. 3. 2010 16:45

    ladik 12 (neregistrovaný)
    Kdyby Cesky rozhlas vysilal i jen jedinou stanici v DAB v Praze, treba i v L-pasmu, vsechna autoradia, prodavana jako vybaveni s novymi auty by byla prislusne vybavena. Ted neni duvod a nikdo to z cenovych duvodu delat nebude.
  • 30. 3. 2010 13:43

    Ace
    S poslechem radia pres DVB-T potazmo televizi to snad ten pan nemyslel vazne?? Jeho odpoved me ho deklasovala v tomto oboru na pozici neznalce, ktereho takove reseni ani nezajima. A za tu cenu je to dokonce pekny propadak.

    Uz jsem to tady kdesi psal a napisu to znova, poslech radia TV prijimacem je neekonomicky, neekologicky a nelogicky. Ja osobne neznam nikoho ani kdo by nekoho znal, ze by DVB-T rozhlas poslouchal aspon pres pripojeny zesilovac k set-top-boxu. Disponuji aparaturou, neposloucham to tak, je to nesmysl, nikam si takove radio (do auta, do prirody) nevezmu. Ja totiz nesedim cely den/weekend na zadku pred TV prijimacem....

    V jinych diskuzich tady psal uzivatel "RYS" o idelani podobe vysilani na SV v kombinaci AM/DRM, tak jsem rad, ze se pan reditel aspon o SV kratce zminil. Otazkou je, jak bude (a je) CRa krveziznive takove reseni realizovat. Odpoved asi nebude moc privetiva...

    DAB ani nezminuji, L-band nesmysl a 12.TV kanal je obsazeny. Dalsi otazkou jsou DRM/DAB prijimace... muj nazor je, ze instituce jako CRo by dokazala poresit smluvni distribucni a prodejni kanal pro prijimace za lidove ceny; prostredku na to maji dost!
  • 30. 3. 2010 11:53

    bez přezdívky
    Myslím, že je zásadní omyl dělat z ČRo konkurenci komerčním radiím v hudbě. Dnes je tolik těchto radií a cílených na konkrétní posluchače, že ČRo vlastně se svým širokým záběrem nemá šanci.
    Taky si myslím, že pokud ČRo má dále pokračovat jako veřejnoprávní, pak se má soustředit na mluvené slovo, vzdělávání, publicistiky, přenosy z parlamentu, případně okrajové kulturní žánry a pod. Na to stačí 1-2 programy.
    Stejně si ale myslím, že tenhle koncept "veřejnoprávnosti" je v době kdy padl monopol frekvencí a jsou desítky soukromých stanic, přežitým. Privatizovat, poplatky zrušit !
  • 30. 3. 2010 11:50

    Nodar
    no to já bych taky rád, jenže jak poznám že už mám přepnout z CD na rádio, protože začíná mluvené slovo ? Tedy pokud nechci nosit v hlavě programové schéma a pořád koukat na hodinky). Jo kdyby to fungovalo podobně jako dopravní zprávy a bylo možné nastavit automatické vstupy ... :-)
  • 30. 3. 2010 11:47

    CCblue
    Moravanka/Madonna/Nirvana - ale to je přece hudba jen pro starší a nejstarší generace. Tady už asi taky ujíždí vlak. :-)
  • 30. 3. 2010 11:46

    bez přezdívky
    Je třeba vyházet z Radiožurnálu veškerou hudbu a udělat z něj all-news rádio. To co páni plánují pro střední vlnu, ale na celoplošné VKV síti. Prostě B5 aktuell...
  • 30. 3. 2010 10:12

    bez přezdívky
    Radiožurnál poslouchám v autě dost často, ale né kvůli hudbě (na to tam mám CD přehrávač), ale kvůli mluvenému slovu (zprávy, komentáře, interview atd.) V tomto, po zrušení české verze BBC před pár lety, nemá už Radiožurnál konkurenta a je u mě jednička.
  • 30. 3. 2010 10:02

    Nodar
    jenže s tou hodbou nemají šanci, co člověk, to jiná "chuť".
    Osobně si myslím, že jediná možnost je digitalizace a oddělit u stanic typu Radiožurnálu slovní vstupy od muziky.
    Prostě mít třeba tři Radiožurnály, v jednom začne po skončení zpráv hrát Moravanka, ve druhém Madonna a ve třetím Nirvana. Počítač vyhodnotí, že další slovní vstup bude následovat za 15 min, takže během zlomku sekundy vytvoří pro každý kanál playlist s takovou souhrnnou délkou písní, že na všech kanálech dohraje hudba přibližně ve stejnou dobu (drobné rozdíly vyřeší stažení hlasitosti, stejně se používá i dnes).
  • 30. 3. 2010 9:51

    bez přezdívky
    Ta Amy není vůbec špatná, ale pokud zní pořád dokola, a nejen ona, ale mnoho horších českých tzv. hvězd, tak to opravdu RVE UŠI.
  • 30. 3. 2010 8:19

    bez přezdívky
    Pokud nepočítám tu americkou častušku v podání Amy McDonald, tak si
    ČRo1 Radiožurnál hudebně nic nezadá s komunistickou stanicí HVĚZDA ...
  • 30. 3. 2010 7:50

    bez přezdívky
    U Českého rozhlasu mi vadí, že když mluví o Americe, pustí potom americkou písničku, když mluví o Japonsku, zase pustí americkou písničku, když mluví o Polsku, jako dekoraci pustí znovu americkou písničku. Jestliže mluví o nějakém kraji, jako dekoraci by měli pouštět alespoň tu první písničku po mluveném slově z té země, o které mluvili. A když to tak uvážím, není to problém jenom Českého rozhlasu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).