Hlavní navigace

Názor k článku Internet zavádí etická pravidla pro reklamu od miroslav.kucera - Podle me smesujete dve veci soucasne: - dokument urceny...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2003 15:24

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Podle me smesujete dve veci soucasne:
    - dokument urceny k dalsimu zpracovani
    - dokument urceny pro verejnost.

    Dokument urceny k dalsimu zpracovani musí být v takovém formátu, v jakém byl vytvořen a není možné jej exportovat do jiných, třeba otevřených formátů. Na tom se asi shodneme.

    Format dokumentu, ktery je urceny pro verejnost, byl mel byt v nejakem standardnim formatu, ktery jsou schopni vsichni - a bez vetsich snah - precist. Tedy napriklad RTF (ovsem ne to od MS), txt ci HTML. Urcite jiz nikoli PDF ci PS, ackoli to jsou formaty otevrene, bez nainstalovani prislusnych programu nebudou fungovat nikomu. Viz. priklad nekde nahore, kde se nekdo odkazuje na dokument o tom, jak implementovat PDF. Samotny dokument o impementaci je ovsem v PDF. V tom se mnou souhlasite take, imho.

    Radite pouzit HTML. Nicmene - jak udelate z Wordoveho dokument HTML? Pokud použijete funkci Uložit jako a dáte formát HTML, to, co vam z Wordu vyleze, je všechno, jenom ne HTML. Da se sice precist v _nekterych prohlizecich_ ale HTML - takove, jake definuje W3C - to urcite neni. Snad pouzit textovy format TXT. Jenze zase ztratite veskere formatovani, tabulky, nadpisy atd.

    Proste - nejaka idealni cesta VUBEC neexistuje. Muzete pouzit DOC s tim, ze nekdo jej nenacte. Muzete pouzit HTML s tim, ze to nebude HTML definovane W3C, muzete pouzit TXT s tim, ze ztratite formatovani vcetne tabulek, muzete pouzit PDF ci PS s tim, ze si to nikdo neprecte, pokud nema nainstalovane prislusne programy atd. atd.

    A co se tyce vaseho kolegy, at se tomu nedivi. Kdyby se měly v novějších verzích programů podporovat ty staré (třeba nepovedené), asi bychom se nikam nedostali. Na takovem pristupu neni nic spatneho.

    Motor s Fabie take uz nenacpete do Favorita.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).