U firemnich a dalsich siti je veci spravy co dovoli a co ne, IPv6 resi predevsim problemy BFUcek. Neustale dotazy jak udelat aby mi fungovalo .... pricemz se vzdy narazi na konfiguraci NATu, to, ze uzivatel nema NAT ve sve moci ... a pak se hledaji vsemozna zrudna reseni typu "protunelujeme sshcko pres http".
Aktualni zkusenosti - MMO hra s integrovanou audio komunikaci. Cca 1/3 hracu to proste nefunguje a vysvetlovat jim co a kde maji nakonfigurovat, jake porty forwardovat ... .
DHCP na IPv6 normalne funguje. Muze se chovat uplne stejne jako na IPv4 - tedy pridelovat podle MAC. Kazdy stroj muze ovsem mit vice adres, takze principielne muzete jednu pridelovat pres DHCP a dalsi jako autokonfiguraci + na FW zakazete odchozi provoz z tech DHCP adres.
Multicast a dalsi bych zatim moc nevidel ....
Mobilita by mela fungovat zhruba nasledovne. Vase mobilni zarizeni da vasi domaci GW vedet, kde se prave nachazi (praskne na sebe svoji IP) a domazi GW na ni bude preposilat vsechny pakety + samozrejme preda tuto IP dal, takze pripadni zajemci o komunikaci "zvenku" by meli byt schopni kontaktovat ono mobilni zarizeni obratem primo.
Samozrejme to predpoklada, ze mate pripojeni k netu, ne nejake zmrzacene cosi. A jelikoz toto je finalni rana pro klasickou telefonii, tak si sem na 100% jist ze se tomu budou operatori branit zuby nehty.