Hlavní navigace

Názor k článku IPv6 Mýty a skutečnost, díl I. - Jak jsme na tom od x - U firemnich a dalsich siti je veci spravy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 2. 2011 12:14

    x (neregistrovaný)

    U firemnich a dalsich siti je veci spravy co dovoli a co ne, IPv6 resi predevsim problemy BFUcek. Neustale dotazy jak udelat aby mi fungovalo .... pricemz se vzdy narazi na konfiguraci NATu, to, ze uzivatel nema NAT ve sve moci ... a pak se hledaji vsemozna zrudna reseni typu "protunelujeme sshcko pres http".

    Aktualni zkusenosti - MMO hra s integrovanou audio komunikaci. Cca 1/3 hracu to proste nefunguje a vysvetlovat jim co a kde maji nakonfigurovat, jake porty forwardovat ... .

    DHCP na IPv6 normalne funguje. Muze se chovat uplne stejne jako na IPv4 - tedy pridelovat podle MAC. Kazdy stroj muze ovsem mit vice adres, takze principielne muzete jednu pridelovat pres DHCP a dalsi jako autokonfiguraci + na FW zakazete odchozi provoz z tech DHCP adres.

    Multicast a dalsi bych zatim moc nevidel ....

    Mobilita by mela fungovat zhruba nasledovne. Vase mobilni zarizeni da vasi domaci GW vedet, kde se prave nachazi (praskne na sebe svoji IP) a domazi GW na ni bude preposilat vsechny pakety + samozrejme preda tuto IP dal, takze pripadni zajemci o komunikaci "zvenku" by meli byt schopni kontaktovat ono mobilni zarizeni obratem primo.

    Samozrejme to predpoklada, ze mate pripojeni k netu, ne nejake zmrzacene cosi. A jelikoz toto je finalni rana pro klasickou telefonii, tak si sem na 100% jist ze se tomu budou operatori branit zuby nehty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).