Jenže trh(systém) se nechová podle čistě podle jednoduchých aritmetických funkcí. Trh je systém s nějakou implementací AI a nad tou stále 100%ně nevládneme.
Hlavně do procesů, které jsou do toho systému zapojeny, vstupuje náhoda. A vstupy se v čase rychle mění. To znamená, že konstant máte minimum a proměných skoro ∞
Jak chcete vyjádřit vzorcem takovou věc jako …motivace zákazníka na vesnici.... pro kabelový broadband… ? Myslíte že je to tak jednoduché že motivace = cena = C = y ≤ 500,- Kč s DPH ? Motivací je ta "potřeba" a to je termín z psychologie. Vyjádřit jí číselně podle mne nejde.
Osobně bych si pokládal otázku :
-kolik má ta vesnice obyvatel O=100% obyvatel
-kolik obyvatel z té vesnice je uživatelů internetu U=x% z O
-kolik procent prezentujete například Vy na té vesnici procent uživatelů internetu. PM= x% z U
atd...
Jako podnikatel si můžete udělat rozvahu Jestli se pohybujete je v množině nedostatečné, nebo dostatečné, pro podnikání. A jak moc se blíží rizikovému pásmu. Tedy pokud by o podnikání, jestli budete v plusu nebo mínusu měl rozhodovat jeden barák( jedna platba) tak to samozřejmě je rizikové a nebylo by rozumné v daném segmentu v dané lokalitě nepodnikat.