Hlavní navigace

Názor k článku Jak by ADSL mohlo vypadat, kdyby... od Jiří Peterka - Vážený pane řediteli, děkuji za Vaši reakci, velmi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2002 15:37

    Jiří Peterka (neregistrovaný)
    Vážený pane řediteli,
    děkuji za Vaši reakci, velmi si vážím Vaší ochoty k otevřené diskusi.

    Na Vaše argumenty bych rád reagoval ve stručnosti takto:

    >Rád bych ještě upozornil, že ceny, které jsou v současné době v nabídce,
    >reprezentují první vydefinování služby v České republice pro segment malých
    >a středních firem. Sám také jistě víte, tyto ceny byly na počátku
    >u všech telekomunikačních operátorů vyšší než byla pozdější nabídka.
    právě proto jsem se na tiskové konferenci ptal, jaké budou cenové podmínky po skončení tohoto testovacího provozu. Odpověď byla taková, že neočekáváte žádné významnější změny ...

    K Vaší hlavní námitce, že srovnání se Švýcarskem a službami Bluewinu je nekoretní, neboť jde o nabídky pro různé segmenty (IOL Platinum pro SME, Bluewin pro rezidenční segment):

    na stránkách popisujících služby BroadWay ADSL jsem nenašel, že by měly být zaměřeny specificky jen na rezidenční segment. Proto jsem vyšel z tiskové zprávy Bluewinu z 27.11.2001, která popisuje zavedení dvou vyšších rychlostních verzí a k nim uvádí:

    This capacity expansion will benefit particularly heavy users and business customers with a high bandwidth requirement who transfer large quantities of data via the Internet.

    Dále jsem vyšel z toho, že ve svém materiálu FAQ Bluewin sám prezentuje své ADSL služby takto:

    Who would find the ADSL service useful?
    The service is aimed at heavy users, increasingly including SMEs and SOHOs (Small Office und Home Office).

    K Vaší námitce, že popis situace v Belgii a Nizozemí neobsahuje všechny tarify a že i zde jsou některé cenové hladiny podstatně vyšší: ano, není to žádná vyčerpávající studie tamního trhu, jen ukázka. Chtěl jsem tuto ukázkou dokumentovat hlavně to, jaký je praktický důsledek zpřístupnění ADSL služeb ostatním operátorům: že zákazník si musí pořídit "povinný základ" (samotné ADSL), a k němu si pak může vybrat různé další služby, od různých poskytovatelů. Shledávám naprosto v pořádku, že na výběr má dražší i levnější varianty, za podstatné považuji to že si zákazník může sám vybrat tu variantu, která mu vyhovuje, a není mu předkládána jen jedna jediná varianta.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).