ano, první věc je implementace, řada systémů nemá žádné callbacky, volání či eventy poté co v administraci změníš stav nebo naopak příjde platba, musí se tohle na míru do eshopu doprogramovat, to je věcí je nákladů.
Zásadní problém je ale v různorodosti nákupního procesu, u řady způsobů platby prostě žádné volání do eshopu neputuje a nebo eshop neví konkrétní částku v korunách. Existují brány (prodejní portály), který za tebe vyberou platbu (vč. daní a poštovného - například Amazon) a zákazníkovi poskytnout produkt (buď ho pošlou nebo ho nechají elektronicky stáhnout umožňuje-li to jeho povaha), přitom prodejcem jsi ty, ale o samotném nákupu se dozvíš až později.
EET vyžaduje, aby celý proces byl realtime a zákazník měl vystavenou účtenku v momentě platby, jenže eshop se dozví o platbě klidně desítky minut později nebo až v souhrnech či získá informace jen o části samotné platby (v eurech a bez poštovného např.).