Hlavní navigace

Názor k článku Jak jsem prodal více knížek než Stieg Larsson (*)

  • 18. 4. 2012 19:02

    Michal Lupečka

    Moc pěkný článek... vzpomněl jsem si, že se o něčem takovém před rokem psalo a už tehdy to vypadalo na hodně zajímavý článek... a je tu!

    Co mě napadlo, je, že tištěnou knihu sice lidé vidí na pultech knihkupectví, ve výlohách, v metru či autobusu, tohle má (může mít) ta elektronická v reklamních PPC systémech jako je AdSense... sice lidé na reklamu nekliknou, ale název knihy (obálku) uvidí. Stejně tak obchody s e-knihami mají úvodní stránky, které povětšinou plní stejnou úlohu jako výlohy obchodů kamenných.

    Pokud by se autor skutečně ubíral směrem prvotiny zdarma a dalších knih za poplatek měl by asi od začátku s něčím takovým počítat a na konci první knihy už okamžitě připevnit URL na informace o další knize. Přesto, že by na dané stránce bylo třeba jen nějaké nejasné ujištění, že autor na knize pracuje a že ji za X let plánuje dokončit a vydat, případně nějaké 'blogové' poznámky z tvorby nové knihy. Pokud by se oproti odvážně vyhlášenému termínu opozdil, taky by se nic nestalo, protože zpoždění je pro projekty o kterých se mluví taky reklamou, u slavných herních titulů a pokračování, na které se těší hodně lidí je zpoždění už něco jako zaklínadlo... vždy tam nějaké je a vždy se o tom mluví a znovu se upoutá pozornost široké veřejnosti.
    Pokud by autor nadále na psaní knih rezignoval, tak mu může být jedno, že odkaz nikam nepovede... přízeň čtenářů už stejně nevyužije a může je klidně i naštvat nesplněním slibu.

    A nakonec musím politovat autory knih... když prodávám aplikaci třeba pro Android, tak si Google se svým play (bývalý market) vezme jen 5% a banka nějaký drobný poplateček za převod platby a tím to hasne. Navíc autorovi nic nebrání prodávat aplikaci i na alternativních obchodech (GetJar), které si berou ještě menší podíl, nebo klidně vedle známých obchodů prodávat i svépomocí z vlastního webu a shrábnout všechno.