Hlavní navigace

Názor k článku Jak motivovat virtuální komunitu ke spolupráci od Leos Literak - Uz asi rok a pul mam server Linux...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2000 9:50

    Leos Literak (neregistrovaný)
    Uz asi rok a pul mam server Linux Hardware, ktery existuje prave jen kvuli komunite svych uzivatelu. O co v nem jde: server obsahuje rady, jak zprovoznit nejruznejsi hardware pod Linuxem. Tyto rady, presneji zkusenosti, tam ukladaji sami uzivatele a ja provadim jen administrativu.

    Jako zaporny priklad uvedu prvni verzi serveru. Byla sita horkou jehlou (psal jsem zaroven diplomku), mela hrozny vzhled, nikdo nedodrzoval pravidla, vladla tam anarchie a nemelo to svou komunitu.

    Proto jsem to cele prepsal a uz od designu jsem se zameril na posileni vztahu uzivatelu k serveru. Prvnim krokem bylo zlepseni designu. Pokud se vam server nebude libit, nebudete na nej chodit a zadna komunita nevznikne. Z podobneho duvodu jsem udelal sluzbu prehlednejsi, jednodussi na uzivani a vynutil si dodrzovani pravidel. Dale jsem vlozil ruzne zebricky typu pet nejaktivnejsich uzivatelu (lidem se libi, kdyz vidi nekde sve jmeno), nejnovejsi zaznamy apod. Takze tady je druha rada: pouzijte ego jako motivaci. Dalsim principem je pujcka na oplatku: kdyz tam vlozim svou zkusenost, muzu doufat, ze az budu neco hledat ja, uz tam najdu odpoved.

    Dovedu si predstavit dalsi motivace typu souteze o vecne ceny (a'la zminene centrum), ale vzhledem k nekomercni povaze to nepripada v uvahu.

    BTW jak zminil pan Donat, uzivatele se castecne ztotoznuji
    se serverem, takze kdyz vyjde treba novy ovladac, sami jdou opravit svuj puvodni zaznam.