Hlavní navigace

Názor k článku Jak motivovat virtuální komunitu ke spolupráci od Petra Tesaříka - Nějak tak. Navíc, jak jsem zmínil, komerčně zaměřené...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2000 15:41

    Petra Tesaříka (neregistrovaný)
    Nějak tak. Navíc, jak jsem zmínil, komerčně zaměřené projekty mají určité "fixní náklady" (v uvozovkách, protože tento pojem nepoužívám v souladu s ekonomickou teorií), které u nadšeneckých projektů odpadají. Je to například věnovaný čas. Nadšenec ho obětuje dobrovolně, zaměstnanci (nebo realizující firmě) ho musíte zaplatit, a zpravidla i tak dostanete slabší výsledek. Tj. jedná se skutečně o utopené náklady - za tyhle peníze ve srovnání s nadšeneckým projektem nedostáváte vůbec nic.

    Navíc nadšeneckým projektům zpravidla lépe roste ona zmíněná komunita - je tam minimálně jeden člověk (tvůrce), který svým nadšením strhne ostatní. Byť byste někoho zaplatil sebelíp, nikdy ze sebe nevydá tolik jako člověk, který má o věc osobní zájem.