Hlavní navigace

Názor k článku Jak motivovat virtuální komunitu ke spolupráci od Robert Němec - Odpovím jen na otázky, na které znám odpověď. 2....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2000 16:26

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Odpovím jen na otázky, na které znám odpověď.

    2. Nabídněte komunitě vše, co chce. Tzn. zpravodajství ze světa ve kterém se komunita pohybuje, odkazy na "komunitní" stránky, možnost podiskutovat si o svych problémech a odkazy na akce uvnitř komunity.

    K tomu musíte mít dobrou reklamu - ovšem zaměřenou na komunitu. Jistý nás konkurenční site má výbornou reklamu. Má mnohem více sessions než my. Jenže ta reklama je dělaná na UFO a podobné věci a dotyčný site je o nečem jiném. Takže zatímco on má poměr sessions:přístupy 1:2, my 1:10. Proč používám tento poměr? Podle mne znamená, když už se k nám jeden člověk dostane, jak dlouho u nás pobude.

    3. Naším problémem je třeba rychlost načítání stránek. Na dial-upu je místy šílená. Vím, že na to dojel Boo.com či jak se jmenoval. Ale stále si říkám, jak vyvážit grafiku a rychlost načítání. Mnoho lidí mi už psalo, že k nám nechodí, protože se to po dial-upu nedá vydržet.

    Člověk, který projekt vede, nesmí nikdy zapomínat na financování. My s tím nyní máme problémy. Všichni u nás (programátoři, správci projektů i redaktoři) dělají zadarmo - ale už se začínají bouřit. :-) Nedivím se jim. Zadarmo je ochoten dělat často jen šéf projektu, ostatní moc ne.