Hlavní navigace

Názor k článku Jak motivovat virtuální komunitu ke spolupráci od Jiří Donát - Možná by to chtělo oddělit tři věci, které...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2000 20:24

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Možná by to chtělo oddělit tři věci, které spolu ne zcela souvisí:

    1) nutnost vytvořit formalizovaný dokument (tzv. business plan) - ten potřebuji zejména proto, aby se se mnou investor vůbec začal bavit. Pokud nehledám investora, business plan samozřejmě nepotřebuji.

    2) nutnost vědět, čeho chci dosáhnout. Než začnu pracovat na projektu, měl bych vědět, co přesně je mým cílem (jak definuji úspěch). Pokud mám cíl, může se stát, že neuspěji v jeho realizaci. Pokud ale cíl nemám, nemůže se stát, že bych uspěl. Cíl proto musím mít - nikdo mi ale nebrání, aby mým cílem bylo třeba pouze "vyzkoušení, jak se dělá jednoduchá webovská aplikace" a rovněž mi nikdo nebrání, abych jako úspěch nemohl chápat třeba možnost, poučit se z vlastních chyb.

    3) motivace lidí k realizaci vytčeného cíle. Právě ta odlišuje průměrné projekty od výjimečných, které mají šanci uspět ve vysoce konkurenčním prostředí internetu. Dobrá motivace je tedy NUTNOU podmínkou úspěchu. V ideálním případě dokážeme navíc "nakazit" (tedy získat ke spolupráci) i lidi mimo projekt. Pak se naše šance zvyšují - a právě o tom je tento workshop.