Hlavní navigace

Názor k článku Jak opravit zadřený motor růstu a inovací v telekomunikacích od a. dlouhy - Operátoři vydělávali hodně v dobách, kdy data co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2015 14:54

    a. dlouhy (neregistrovaný) 193.29.76.---

    Operátoři vydělávali hodně v dobách, kdy data co se po jejich věžích přenášely byly převážně generovány jejich vlastními službami. Nyní se po nich chce aby data generované službami třetích stran přenášeli zdarma a kasírovali si jen koncového zákazníka, pokud možno měsíčním paušálem, ideálně bez FUP.

    Stávající obchodní model operátory nemotivuje k investicím do sítí (což se děje) a provozovatele služeb k tomu aby je využívali efektivně (což se děje).

    Váš příklad s řezníkem by fungoval pokud by operátor kasíroval koncové zákazníky dle množství přenesených dat. Stejně jako se hlasové služby účtují podle času (protože je zde zhruba daná šířka pásma a tak se dá čas snadno převést na radiové zdroje). To je také alternativa. Ale pochybuji, že by se to zákazníkům líbilo. Na druhou stranu by tím zesílil tlak na efektivitu ze strany poskytovatelů služeb. Ale furt by to nepřímo.