Ted si vzpominam ze jsem za dob dialupu pouzival jakousi zluzbu, ktera presne toto delala. Jejich server jsem pouzival jako proxy a tento mi serviroval stranky upravene tak aby byly skutecne co nejmensi (tj, optimalizace (X)HTML vypoustenim mezer, rekomprese obrazku s vyssimi kompresnimi pomery, vypousteni flash baneru, atp. dalo se to celkem snadno prizpusobit). Jo tak jsem to nasel , ... je to tady cproxy.com
Velikost investic by přímo neměla mít vliv na to, že grafik není nucen věnovat pouhý zlomek času, který věnuje tvorbě "obrázku", na jeho závěrečnou optimalizaci pro web. Ale ona ji má, protože se u financemi zbytnělých firem začínají projevovat Parkinsonovy zákony. Nejsem si totiž jistý, že by se grafik nějak přímo podílel na zajišťování peněz, nebo na instalaci nového HW, či jednání s koncovým zákazníkem.
> Myslím, že nedávají přednost inzerentům před hledajícími.
Stačí se podívat na jejich weby přeplácané reklamou tak, že brání (snad) primárnímu cíli vyhledávače (a tím je poskytnout hledajícímu relevantní výsledky hledání). Nebo na jejich tiskové zprávy. Nebo odpovědi na kritiku ze strany odborné veřejnosti.
> Je to normální obchod.
Bohužel. Známý říká: "svět se v ho*no obrací" (pardon).
Zas tak zlé to nebude, ale vyhledávače z něčeho musí žít.Myslím, že nedávají přednost inzerentům před hledajícími. Dobré technologie vyžadují velké investice.Velké investice vyžadují příjmy z reklamy.Je to normální obchod.
1) Vezmi titulku Seznam.cz.
2) Ulož ji.
3) Prožeň uložené obrázky přes nějaký optimalizátor. Moc si s tím nehraj a jenom zmenši barevnou hloubku.
4) Sečti velikost původních souborů a optimalizovaných. Výsledky porovnej.
Body 1-3 zaberou asi 2 minuty. Dostanete se zhruba na polovinu původní velikosti. Opravdu to zanedbatelné procento práce na víc grafika zabije?
Připomínám, že by velikost grafických souborů při zachování lidským okem rozpoznatelné kvality, šla ještě trochu stáhnout "přemalováním" obrázků.
A tak se ptám, myslí vyhledávače spíš na hledající nebo hlavně (jen) na inzerenty?