"Cílem Těch nahoře je zůstat, kde jsou. Cílem Těch uprostřed je vyměnit si místo s Těmi nahoře. Cílem Těch dole, pokud mají nějaký cíl – je totiž trvalou charakteristikou Těch dole, že jsou příliš zkrušeni dřinou, než aby si častěji uvědomovali cokoli mimo svůj každodenní život – je zrušit všechny rozdíly a vytvořit společnost, v níž si budou všichni lidé rovni. A tak se v průběhu dějin znova a znova odehrává boj, který je ve svých hlavních obrysech stále stejný. Po dlouhá období se zdá, že Ti nahoře jsou bezpečně u moci, ale dříve či později pokaždé přijde chvíle, kdy buď ztratí víru v sebe nebo schopnost účinně vládnout, nebo obojí. Potom je svrhnou Ti uprostřed, kteří získají Ty dole na svou stranu předstíráním, že bojují za svobodu a spravedlnost. Jakmile Ti uprostřed dosáhnou svého cíle, uvrhnou Ty dole nazpět do dřívějšího postavení otroků a sami se stanou Těmi nahoře. Od jedné ze zbývajících skupin se okamžitě odtrhne nová skupina Těch uprostřed a boj začíná nanovo. Z těch tří skupin se jen Těm dole nikdy ani dočasně nepodaří dosáhnout svého cíle."
George Orwell, 1984
Tohle je nejvýstižnější popsání moderní demokracie (a volebního systému) našeho typu, jaké jsem kdy četl nebo slyšel!
Dobrý den, chtěl bych poděkovat autorovi studie. Jistě zajímavý počin. Jen bych chtěl upozornit, že jsem se občas v grafu nevyznal. To hlavně v těch sloupcových. Chybí tam vysvětlivky co která barva znázorňuje. Tak jak je to dobře vidět v tom kombinovaném grafu. Volit půjdu určitě. Domnívám se, že svět se neustale vyvíjí a mění a tak půjdu trochu podpořit změnu od starších garnitůr k mladším názorům. Třeba to pomůže. Hezký den všem a ať se máme po volbách všichni lépe ;-)
Ten průzkum je pricipiálně zcela mimo. Ignoruje fakt, že preferenci zobrazovaných příspěvků na Facebooku si lze prostě zaplatit - Facebook je reklamní prostor. Zejména v době voleb, kdy je ten reklamní prostor plně vytížen, se vám ty příspěvky těch stran, které si za ně nezaplatily, prostě na zdi neukážou, a tak na ně nemůžete ani reagovat, ledaže byste na stránky těch stran chodil sám od sebe a to dělá minimum lidí. Takže to neukazuje vůbec nic. Asi jako byste dělal průzkum z billboardů.
Asi by bylo vhodné dodat, že přesnost strojového určení sentimentu je v praxi na úrovni 60% /Sentione tvrdí 65%/. U českého jazyka se nejde nyní dostat dále, protože stroj nepochopí nadsázku, ironii, a podobně. Tedy například "fakt super" vyhodnotí jako pozitivní zmínku... Tím pádem grafy sentimentu jsou při této odchylce naprosto nesmyslné. Slouží jako jezká uzkáýzka manipulace s čísly, daty a grafy, které ale ve výsledku jsou totálně mimo.
Také milujeme datové analýzy, proto jsme se školním týmem publikovali netradiční volební vizualizace. Již nyní jsou nějaké data zobrazena a hlavně po ukončení hlasování. Více informací o našem školním projektu na http://volby.maleskoly.info
Dobrý den, především se patří poděkovat za odvedenou práci. Jediná připomínka, v analýze je zmíněn vzorek v rozsahu 1 000 jedinců. To mi připadá málo na skutečně reprezentativní vzorek. Chce to alespoň o tisícovku více. Zmínit je ptořeba i to, že analýza nemůže zahrnout názory občanů, kteří buď s počítačem neumí, nebo na něj nemají, či nemají peníze na placení drahého internetu. Jedná se zejména o starší lidi a milion lidí, kteří žijí v ČR v příjmové deprivaci. Jenže ti lidé půjdou k volbám. Takže analýza postihuje názory cca 85 % voličů.
Zdravím,
Nepřesnost stanovení sentimentu je v komparativním srovnání značně omezená (její vliv). Uvedu příklad - vlnící se horký vzduch působí v létě optické poruchy a odečet výšky vzdáleného objektu je nepřesný. Poruchy ale nejsou nikdy tak velké, abyste si malou osobu spletli s velkou. Nepřesnost působí stejně na oba subjekty - komparaci můžete provést, přesné měření výšky však nikoliv.
Právě, že:
1. používáme specifické zmínky s vyfiltrovaným obsahem (pouze zmínky, které obsahují jednu stranu o délce max 3 věty).
2. sentiment zmínek kontrolujeme kontrolním vzorkem a úspěšnost takto upravených datasetů se blíží 72%
3. přesnost následně dodatečně zpřesňujeme - přetypováváme slova (například pitomio má v systému negativní konotace).
4. vliv přesnosti stanovení sentimentu je u všech subjektů stejný - komparace je mnohem přesnější. Na toto téma napíšeme další článek...
Dobrý den. Děkuji Vám za dobře odvedenou práci. Alespoň takto podobně by měl vypadat jakýkoliv zveřejněný článek v mediích, který se odkazuje na statistické údaje nebo průzkum čehokoliv. Nebo by to mělo býtí alespoň zveřejněno jako dodatek daného tématu. Jen můj názor. Ještě jednou děkuji autorovi.
Děkuji za zapracování. Jsem příznivcem podobných rozborů a dobře jsem si početl. Výsledek voleb bude takový jaký bude. Jisté je, že lidé chtějí, aby se věci nazývaly pravým jménem. Na politickou korektnost zaobalenou do nic neříkajících frází není nikdo zvědavý a proto je SPD tak vysoko. Obyčejní lidé rozumí. Většina národa se neklepe na digitalizaci státní zprávy..... Mají jiné problémy a daleko více si přejí mít možnost odvolat politika, který kecá z cesty a že jich je dost.
český národ zase chce aby ´mu vládl cizinec ne rodilý Čech, to už tu byli takový a špatný zkušenost - Reinhard Heydrich, Gustav Husák , na Slovensku by neuspěl i rodilí Maďar, v USA nemůže být prezidentem , ale u nás klidně . Může byt trestně stíhán, jako na východě oligarcha .Špínu hází na předchozí vlády nic jiného v jeho argumentech není, že je konjunktura ta nepříjde hned tu zasela předchozí vláda a hlavně ti co se podílí na pracovním procesu ve všech oblastech ti co dokazují svůj poctivý um tohoto národa . KOHO VOLIT : ty kdo má naděj se dostat do parlamentu jen né strany jednoho muže.