Hlavní navigace

Názor k článku Jak zrušit pevnou linku od Českého Telecomu od Ladislav N. - Autor si zřejmě nepřečetl články a diskuse z...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 18. 5. 2005 7:50

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Autor si zřejmě nepřečetl články a diskuse z historie Lupy, psalo se o tom už víckrát opakovaně pozpátku i v dalších médiích.

    Podmínky výpovědi Českému telecomu jsou šikovně ukryty (nebo alespoň byly) ve všeobecných podmínkách pro užívání linky ČTc domácnostmi (někde hluboko na webu ČTc nejspíš v .doc nebo .pdf). Měl jsem tyhle údaje kdesi v archivu, ale po zrušení linky před rokem a půl jsem to asi "spláchnul"...

    Výpovědní lhůta je měsíční a začíná se odpočítávat od prvního dne zúčtovacího období následujícího po podání výpovědi. Podáváte-li výpověď poštou, pak platí datum podání na poště. Stačí poslední den předchozího měsíce/zúčtovacího období

    Co je nutno do výpovědi uvést:
    Podrobné identifikační údaje (+ nejlépe opsat číslo smlouvy nebo alespoň identifikační kód z vyúčtování ČTc, aby bylo zcela jednoznačné, kdo výpověď podává a že výpověď skutečně pochází od smluvního partnera - konkrétního občana).
    Datum, kdy a kde byl (nebo bude) odevzdán telefonní přístroj (nebo jiný majetek zapůjčený ČTc).
    Výpověď adresovat na administrativní centrálu ČTc (Praha, Brno atd.), možná by stačilo ji podat a nechat si potvrdit převzetí na nejbližší tel. ústředně ČTc, prodejně Telepointu apod.

    Doporučuje se do výpovědi uvést, že si přejete linku odpojit/zrušit/ukončit provoz přesně k termínu ukončení smlouvy (třeba i ve 24:00 hod), abyste za zaplacený paušál mohli linku využívat (třeba jen pasivně) až do konce (Telecom by ji mohl odpojit dříve). Sám jsem ještě připsal, že nebudu platit žádné služby vyúčtované po tomto termínu.

    Toto je univerzální postup, použitelný i v té nejzapadlejší vísce v ČR.
    Zřejmě však není jediný možný, snad lze vše vyřídit i na infolince apod., ale je ověřeno praxí, že (zvláště u ČTc) je dobré mít v ruce papír a na něm všechno potvrzeno "černé na bílém"... Kdo má blízko k provozovně ČTc, může ušetřit i na poštovném :))

    Psát do předtištěného formuláře je zbytečné, stačí jasně napsaný text podepsaný oprávněnou osobou.
    Ideální by bylo, kdyby Český telecom umístil na svém webu jasné výpovědní podmínky na běžné html stránce nebo někam k formuláři na webu sloužícímu ke změnám tarifu apod. Vzhledem k jeho nefér reklamním a marketingovým praktikám je tato možnost zřejmě i do budoucna málo pravděpodobná.