Hlavní navigace

Názor k článku Jakou má Google strategii proti Microsoftu? od Jiří Donát - Ad 1. Právě naopak. Jenom Vás poopravím - prodávat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 8. 2009 16:01

    Jiří Donát
    Ad 1.
    Právě naopak. Jenom Vás poopravím - prodávat se nebude software, ale služby (které na něm budou postavené). Na trhu budou tři typy firem - jedny, které budou vyvíjet ke svým službám i vlastní software, druhé, které budou provozovat své služby na platformě někoho jiného (a ta platforma může být tvořena buď "holým" softwarem, nebo softwarem již kombinovaným s dalším obsahem a službami). Může třeba vzniknout firma, která bude nabízet videosoutěže s poznáváním klipů na platformě YouTube, nebo interaktivní rozhlasová stanice, která bude provozovat "Klub Michaela Jacksona" na platformě některé multimediální knihovny.
    Třetím typem firem pak budou ty, které budou vyvíjet software na zakázku a budou je prodávat poskytovatelům služeb.

    Takže účastníci trhu si své role rozdělí. Podobně ani dnes neříkáme, že televizní společnosti pracují "pod nadvládou" dodavatelů kamer, výrobců zařízení do studia, dodavatelů technologií.

    A pokud míříte k tomu, že "všechno bude ovládat Google" a na ostatní nezbyde místo, neviděl bych to tak černě. Dnes žijeme v době, kdy "všechno ovládá Microsoft", ale jak sami vidíme, ve skutečnosti ovládá jen jeden segment trhu (i když významný). Pro ostatní softwarové a hardwarové firmy zbylo dost prostoru a dokonce dokázala vyrůst i firma, která Microsoft ohrožuje (viz citovaná zpráva IDC o 15 dolarech vydělaných ostatními za 1 dolar vydělaný Microsoftem - je sice placená Microsoftem, takže přehání, a navíc nezahrnuje Office, ale i tak ten trh nebyl monopolní).

    Poslední poznámka. Ptáte se: "pokud se vývojáři nespojí s někým silným, kdo jejich produkt prodá, pravděpodobně zaniknou". Interpretujme to spíše tak, že vývojáři dodají technologii někomu, kdo z této technologie vytvoří službu (třetí typ firem popsaných výše). V tomto smyslu se i dnešní výrobci televizních kamer a studiových technologují "spojují" s mediálními společnostmi, aby pomocí jejich kamer natočili pořady a vydělali peníze.