Hlavní navigace

Názor k článku Jakou má Google strategii proti Microsoftu? od Lokutus - Líbí se mi, jak autor vidí pod pokličku...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 8. 2009 22:36

    Lokutus (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
    Líbí se mi, jak autor vidí pod pokličku Googlu. Vsadím se, že ví víc, než Google sám. :-)

    A také se mi líbí, jak si autor dokáže zdůvodnit i ty nejprapodivnější konstrukce. Jako třeba to, o té snaze Googlu, převzít majoritu v přístupu k internetovým službám, postavených na OTEVŘENÝCH standardech a přirovnává to k někdejším krokům MS, kterému se podařilo převzít majoritu na trhu právě díky své UZAVŘENÉ platformě. Nechápu, co v tomto případě zabrání konkurenci vytvořit alternativní portfolio služeb.

    A to nemluvím o stále stejném ignorování jiných skutečností. Pochopte prosím, dnešní situace se ani zdaleka nemůže přirovnat konci 70 let, kdy defacto šlo o počítačový pravěk s jednou majoritní společností a pár mainframy. Přirovnejte to třeba k počátkům automobilového průmyslu. Když přišel Ford (MS), dal auta obyčejným lidem a rozjel výrobu v číslech, na tu dobu nevídaných. Co na tom, že pak přišli další výrobci. Ford dnes stále vyrábí a trh se víceméně rozdělil. Můžeme z toho usuzovat na vývoj v počítačovém odvětví? Asi ne. Stejně tak můžeme totiž predikovat vývoj z kávové sedliny.

    Mimochodem, MS pracuje na vlastním portfoliu služeb a aplikací. Kromě obrovského náskoku na desktopu dohání Google právě v těch webových službách. Základnu má také lepší - nic mu nebrání se přizpůsobit trhu a vydat nějaké Windows light pro netbooky s veškerým portfoliem svých vlastních webových služeb, včetně výborných Office, kecálka, ip telefonie, obrovského úložiště, mailu a kalendáře, vyhledávače atd. I vlastní trh s reklamou, který posiluje smlouvami s lokálními katalogy. Je to jen generační otázka. Můžeme klidně říci, že tak jako útočí Google na MS, útočí MS na Google na jeho vlastním hřišti. Tudíž pokud by Google opravdu přetransformoval trh, MS bude připraven a v plné parádě.

    Další věc je, že MS, narozdíl od IBM, je zvyklý válčit s konkurencí o pozice a narozdíl od Googlu už několikrát prokázal, že to umí.

    Prostě těch nedomyšleností je tam spousta a já mám dojem, že si autor přizpůsobil realitu, aby zdůvodnil své predikce. Prostě přání otcem myšlenky.
    Ale klidně pokračujte, zábavy není nikdy dost. :-)