Hlavní navigace

Názor k článku Jaký je potenciál českého DAB+ (možná ještě) v roce 2019? od anonym - Bohužel je to daleko složitější. Celý proces od...

  • 1. 7. 2019 16:05

    bez přezdívky

    Bohužel je to daleko složitější. Celý proces od podepsání kontraktu až po dodávky prvních seriových dílů trvá cca 3 roky. Musíte splnit seskutečnou škálu požadavků na výrobek. Strojní vybavení na výrobu je pekelně drahý. To všechno rovná se neskutečné peníze.

    Imaginární příklad pro lepší pochopení: dejme tomu, že máte v autě nějaký drát. Na tom drátu máte otisklou barvou příčnou čárku, aby dělník u dodavatele věděl v kterém místě ji začít montovat. A teď to přijde:

    1. Běžné vnímání člověka (pokud vás to zbytečně nezavede někam jinam můžete si označit "selský rozum")
    - Karle, volali z automobilky že jim ta čára nevyhovuje, tak až budeš mít chvíli tak tam skoč a přenastav mašinu vo tři cenťáky. Karel tam skočí a za minutu má hotovo. Náklady 0.

    2. Realita v automotive
    - celá tahle akce trvá minimálně 3 měsíce když jde všechno hladce, musí se udělat tzv. engeneering change, změnit výkresy, zákazník musí provést to samé a odsouhlasit, pak se musí udělat vzorky, tuto změnu ovzorkovat (představte si šanon nacpaný změnovou dokumentací, dáváte to v tomto jedoduchém případě dohromady jen 14 dní) a dokumentaci se vzorky poslat zákazníkovi který vám změnu cca do 4-6 týdnů odsouhlasí. No - a pak tam Karel skočí a za minutu je hotovo :-). Nákladově tisíce euro za změnu.

    To co jsem psal není přitažené za vlasy, ba naopak je to silně zjednodušeno, v reálu je to daleko složitější. Takže si klidně dovedu představit, že ten DAB modul je za tu cenu dotovaný.