z vlastní zkušenosti a z rozhovorů s lidmi zodpovědnými za administraci a bezpečnost IS v našich bankovních domech můžu říct následující: 1. zaměstnanec se zavazuje, že bude využívat email, telefon, internet ,... jen ke služebním účelům. 2. veškerá komunikace je monitorována, archivována a pravidelně i namátkově kontrolována (scany na klíčová slova jsou běžnou věcí) 3. veškeré šifrování je zakázáno, případně se o ni stará až gateway, která mail předtím uloží i nešifrovaně. 4. vím o několika lidech. se kterými bylo vedeno disciplinární řízení kvůli rozesílání nesmyslných vtípků a obrázků po LANce i ven (dobře jim tak) , ale i kvůli obsahu jejich osobních mailů. 5. nejhorší na tom je, že prakticky nikdo se nad tím nepozastavuje, bere se to jako běžná, normální věc.
ať žije PGP http://www.pgpi.org/
indy