Hlavní navigace

Názor k článku Jiří Hlavenka: Kdo jsou Křižíkové dneška aneb o významu informatiky od fd - Problem je ale v tom, ze nase skoly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 10. 2014 9:45

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Problem je ale v tom, ze nase skoly prave uci ty zcela nesmyslna data doslova ve velkem. Onehda jsem poslouchal v radiu jakehosi profesora, a tema bylo zakladni skoly a vyuka cestiny/matiky. Jednak konstatoval, ze podle pruzkumu ktery delali, uz po 1/2 roce v prvni tride neuveritelne naroste odpor deti k matematice, pricemz pred nastupem do skoly nic takoveho nepocituji => jednoznacne chyba ucitelu. A dalsi vec kterou konstatoval byla, ze vyuka vetnych rozboru na zakladnich skolach je naprosta pitomost, protoze to mozna potrebuje 10lidi na ustavu jazyka ceskeho, ale rozhodne ne deti ani zbytek populace.

    Ze sve pameti pak mohu vytahnout napriklad vyuku vlastivedy/ze­mepisu, kde jsme se museli zpameti ucit, ve kterem meste se co vybrabi, kde se co pestuje ... coz uz po 2-3 letech nebyla pravda. Pochopitelne zminovany dejepis, kde to bylo o biflovani seznamu (panovnici, datumy, ...) coz je informace opet naprosto k nicemu. Pripadne prirodoveda/pri­rodopis, kde jsem se zase zcela nesmyslne biflovali vsemozne deleni zivocisne/rostlinne rise, coz jsem uspesne pustil z hlavy uz po nekolika malo tydnech.

    Naprosta tragedie pak jsou VS, kde to opravdu v drtive vetsine pripadu funguje "nadrt se na zkousku a zapomen". Ve vetsine pripadu pak ani zkousejiciho nezajima, jestli student rozumi, ale jestli mu odrecituje jeho vyplod z jeho script. A znamkuje za to, jestli student neprohodil poradi dvou slov ...