Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jiří Kvasnička (AAA radiotaxi): „Digitální revolucionáři“ si vybírají jen to, co se jim líbí od Štěpán Binko - P. Kvasnička, který mj. nezaměstnává jediného řidiče a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 12. 2016 5:56

    Štěpán Binko (neregistrovaný)

    P. Kvasnička, který mj. nezaměstnává jediného řidiče a je jenom zprostředkovatel, vše jsou OSVČ, brečí špatně a ještě na nesprávném hrobě. Navíc se nedomnívám, že klasická TAXI přestanou mít se službami jako UBER problém v okamžiku, kdy jejich řidiči např. u Uber POP budou mít svoje vozy v evidenci a budou mít zkoušky. To je technická marginálie. Pohledem na řidiče klasických TAXI vozů je jasné, že zkoušky udělá každý a zapsat vůz do registru je formalita. Navíc např. u Uber BLACK má zkoušky většina řidičů a vozy v evidenci zapsány také.

    P. Kvasnička, ale také např. AKT se snaží vzbudit dojem, že Uber POP jsou nelegální, protože nedodržují legislativu - nemají taxametr, jezdí za jinak vypočítané ceny atd. Přitom bych si dovolil připomenout, že i po úpravě legislativy je legální jezdit bez taxametru a za ceny a způsob jejich výpočtu, jaké si dotyčný zvolí. Vůz se do registru nahlásí jako TAXI bez taxametru, nesmí být označen a zaměnitelný s vozem TAXI a není problém. Jediným argumentem následně zůstává fakt, že legislativa vyžaduje v takovém případě písemnou objednávku pro jízdu, ale tady zase oponenti zapomínají, že NOZ upravuje i tohle, kdy platí, že písemná forma je zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.

    Ve finále tady máme byrokratické regulace, které nevedly nikdy k ničemu. I přes "způsobilost" prokazovanou zkouškami a koncesí tady jezdí zlodějští gauneři, kteří Praze a ČR dělají skvělé jméno v celém světě, zatímco u aplikací typu UBER to řeší mnohem lépe rating řidičů a automatické vyřazování těch špatných.

    A co se daní týče, tak z pohledu státu je mnohem snáze kontrolovatelná služba jako UBER, kde vše běží bezhotovostně přes bankovní účty. Přijde mi komické, že o daních mluví "profese" založená na turbech, nulítkách, přelepených desetinných čárkách, která kasíruje hotovost. Vezměte si TAXI na Hlavním nádraží, Kafkově náměstí, v Pařížské či jinde u Staromáku, stejně jako na jakékoli velké akci (koncert, sport) před halou. A když dojde na lámání chleba, na vymáhání pokut, zjistí se, že ti klasičtí řidiči TAXI, kteří táááák moc platí daně, jsou nemajetní, není jim co zabavit a ani to auto není jejich. No, radši nic. Už chybí, aby se k daním vyjádřil Jančura, který se holedbal jak svoje řidiče zaměstnává, přitom na HPP brali minimum, aby na daních platili minimum a zbytek měli na DPP na čištění vozu (srážková daň, žádné pojistné a odvody).

    Tyto aplikace zkrátka lépe řeší potřebu zákazníků a zjevně dokáží v oblasti pročištění tržních praktik těchto starých struktur víc, než přebujelá regulace státního aparátu. Budoucnost podle mě ukáže, že zůstane koncesovaný provoz TAXI s výhodami, které k tomu patří (vyhrazené pruhy, stanoviště, možnost brát z ulice na mávnutí, kasírování hotovosti) a služby typu UBER. Na každém řidiči bude, kterou cestou se vydá.

    P. S. A jestli si p. Kvasnička myslí, že jeho aplikace je byť jen trochu srovnatelná s tím, co nabízí UBER, tak je úplně mimo. Jedinou skutečně konkurenční apkou ze světa klasických taxi je Liftago.

  • 22. 12. 2016 9:06

    Martin P.

    V momentu kdy by měli lidé hradit ty ony ...o je technická marginálie... tak by najednou hodně řidičů ubylo.

    Ona obliba toho "taxi ne taxi" , pronajímání bytů nemovitostí, venčení psů, hlídání dětí, hodinový manžel, výuka jazyků atd... ...je právě v tom že ty lidé se těm ...o je technická margináliím... vyhýbají a čast z takového pravidelného výdělku neodvádí daně žádné.

    Můj vlastní názor, že konkurentem v ČR může být tak Uber Pop. A Uber Black je hipsterská záležitost lovící zahraniční turisty stejně jako turbotaxi. Ostatní pojedou nad ránem třeba z plesu přes centrálu objednaným normálním taxíkem za cenu menší než Pop.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).