Hlavní navigace

K čemu e-mailový klient?

26. 10. 2005
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Setkal jsem se s následujícím problémem. V jisté firmě se na mě obrátil kolega s dotazem, zda bych mu nemohl pomoci vyřešit jeho problém s Microsoft Outlookem. Klient sice přijímal poštu normálně, odesílatelům však stereotypně vracel odpověď, že dopis se doručit nepodařilo. Posílali ho tedy znovu, eventuálně telefonovali. Kolegovi tento stav kupodivu příliš nevyhovoval.

Marně jsem se bránil, že funkčnost IT opravdu nemám na starosti a že jsem Outlook ostatně v životě nepoužíval. Nakonec jsem žádosti o pomoc vyhověl a můj krátký, avšak navýsost profesionální zásah („klik-klik-klik“) ihned přinesl své plody. Hlášky Outlooku byly uvedeny do souladu s realitou. Odpovědi o nedoručitelnosti dopisu byly sice zasílány i nadále, pošta však nyní už opravdu doručovat nešla.

Nepracuji v technické podpoře, ale od takto živících se přátel vím, že uživatelům bývá velmi obtížné se zavděčit. I v tomto případě jsem se namísto oprávněné pochvaly dočkal spíše rozpaků. Jsa člověkem od přírody submisivním, vydal jsem se tedy najít někoho, kdo Outlook používá, aby pokračoval v tom, co jsem sám tak zdárně započal.

Dosud jsem žil v přesvědčení, že Outlook je nejpoužívanějším e-mailovým klientem a pouze jakési mé vrtochy či shoda náhod vedly k tomu, že jsme se zatím míjeli (ideovým odporem k Microsoftu postižen nejsem). Jaké však bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že v celé této firmě Outlook nepoužívá snad nikdo. Aby bylo jasno – nešlo o firmu plnou geeků či linuxových hackerů, z desktopů vesele svítila Windows, tu modrá éčka, tu Firefox, ale Outlook žádný. A ne snad, že by byl užíván třeba mozillí e-mailový klient – všichni, podobně jako já, četli pracovní i soukromou poštu přes různá webová rozhraní.

Souhlasíte s (trochu spornou) tezí, že webové rozhraní pro poštu třeba v podání Googlu je dnes plnohodnotnou alternativou k e-mailovému klientu? Google postupně nabídl funkce, které dosud měly pouze desktopové aplikace (třeba automatické ukládání rozepsaných e-mailů, „dopisování“ známých adres). Pokud neplatíte za minuty strávené na Internetu a vaše připojení má alespoň trochu rozumné parametry, pak snad ani není důvod poštu stahovat najednou. Některá webová rozhraní e-mailů jsou sice plná obtěžující reklamy, která zpomaluje první načtení aplikace, ale když paralelně se čtením pošty děláte na počítači něco jiného, může vám to být vlastně úplně jedno. Nehledě k tomu, že Gmailu se tento problém netýká…

BRAND24

Za předpokladu, že jste ochotni mít svou poštu na serveru namísto na lokálním počítači (to ale není jen záležitost webového rozhraní, ale třeba i POP3 versus IMAP), jsem u Gmailu zaznamenal jediné nepohodlí. Na rozdíl od desktopového e-mailového klienta není možné připojit jedinou akcí větší množství souborů. To je ale opravdu jen drobnost.

Jakým způsobem dnes čtete poštu vy?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).