V lońském roce řešil ČTÚ ve správním řízení provoz linek se zvláštní tarifikací prefixu 976, které provozovala společnost Aliatel (dnes GTS Novera).
V pravomocném rozhodnutí bylo mimo jiné konstatováno:
- Aliatel provozoval linky 976.. min. v období 01-08/2004 v rozporu s Telekomunikačním zákonem, Číslovacím plánem a Generální licencí
- Aliatel tímto jednáním vážně poškodil uživatele
- Bylo dokázáno, že Aliatel řádně neinformoval uživatele o ceně služby, o skutečnostech, že dochází k přesměrování na číslo se zvláštní tarifikací
- Uživatelé byli přesměrováváni na čísla, která měla poskytovat pouze odborné služby (a na nich nesmyslně trávili řadu hodin)
- Poskytovatel obsahu nabízel nepovoleně služby ze zahraničí
ČTÚ za toto chování operátora uložil pokutu ve výši 5 mil. Kč.
Je to výsměch, dle informací z nezávislých zdrojů výnosy z provozu těchto linek byly v řádu min. desítek, velmi pravděpodobně stovek mil. Kč.
Poškozeným uživatelům, kteří se však na ČTÚ obrátili s namitkou proti vyřízení reklamace, bylo uloženo volání na tyto linky Telecomu uhradit.
A zdůvodnění.
Český Telecom zodpovídá za volání pouze k propojovacímu bodu.
ČTÚ asi nezná Telekomunikační zákon a Číslovací plán, kde je řečeno, že volání na čísla 976... není využití služeb alternativního operátora a operátor, který poskytuje telekomunikační služby zodpovídá za jejich řádné poskytnutí ve veřejné telekomunikační síti mezi koncovými body, které tudíž mohou ležet i v sítích různých operátorů.
Takže na jedné straně ČTÚ ukládá Aliatelu pokuty, ale na straně druhé uživatelům volání uhradit.
Také ČTÚ jaksi uteklo, že Aliatel provozoval tímto způsobem linky i po 08/2004, řešil někdo i tento problém?
Pánové odborníci, pouze kalíte vodu, za vším je nestydatý byznys na účet bezbranných uživatelů.
Nevěříte?
Podívejte se na stránku http://podvodnapresmerovani.zde.cz
Zde najdete kompletní rozhodnutí ČTÚ, kde je stav na českých telekomunikačních linkách podrobně popsán.