Hlavní navigace

Názor k článku Kauza dialery: je vyhráno? od MilanR - Autor článku hovoří pouze o zákonné povinnosti informovat...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 16. 9. 2005 16:41

    MilanR (neregistrovaný)
    Autor článku hovoří pouze o zákonné povinnosti informovat řádným způsobem telefonního účastníka o skutečnosti, že dochází k přesměrování na číslo se zvláštní tarifikací. Tato zákonná povinnost je bohužel obtížně kontrolovatelná a tudíž vymahatelnost práva je problematická.
    Telefonní operátoři mají však jinou důležitou právní povinnost, vyplývající se zákona o elektronických komunikacích. Tato povinnost je uložena Generální licencí, kterou uděluje Český telekomunikační úřad.
    Každé volání na číslo 976... je směrováno na konkrétní telefonní číslo, neboť tento typ volání je ve skutečnosti pouze voláním na zvolenou službu.
    Právě ustanovení generální licence č. GL-25/S/2000 zakazuje poskytovat služby, dostupné prostřednictvím telefonní předvolby 976..., z telefonních čísel ležících mimo území ČR. Prakticky ale každé telefonní spojení při podvodném přesměrování končí někde v zahraničí.
    Nelze vůbec předpokládat, že by telefonní operátoři nevěděli, kde volání končí. Proč to ale neví ČTÚ?
    Účel světí prostředky. Podvodného poskytovatele obsahu nakonec nelze zjistit, protože sídlí v různých destinacích po celém světě a velmi často ve státech, se kterými ČR nemá uzavřenu smlouvu o poskytování právní pomoci.
    Ač je tato skutečnost dobře známa telefonním operátorům, ČTÚ a nepochybuji, že jistě i nezávislým odborníkům na tuto problematiku, cudně se o ní mlčí.
    Anebo, že by se veřejnost někdy dočkala rozboru tohoto problému?