řešite dvě věci současně. Šroubování cen do astronomických výšin - je způsobeno tím, že poptávka převyšuje nabídku, tzn. všichni chtějí inzerovat na Nově, kteá má nejvyšší sledovanost. Situace se bude ještě zhoršovat s klesajícím podílem reklamy v ČT a zlepšila by se jedině s příchodem programu, jehož sledovanost bude srovnatelná s Novou. A ten nastane přesně v okamžiku, kdy jednu z nově olicencovaných televizí (nebo třeba Primu) koupí některá velká zavedená zahraniční mediální skupina s dostatečnými finančními zdroji. I když - ta by měla zájem spíš o Novu..
Zájem o přesně definovaného diváka - ano, zní to nepochopitelně, ale skutečně Vám můžu potvrdit, že je velmi nízký a kupodivu ani z dlouhodobého hlediska neroste, mediálky reklamu pro ně neumějí (nebo nechtějí umět) prodávat. Nemám po ruce žádné grafy, prostě - buď to berte, jak Vám to říkám, nebo neberte.
Scénář pro Novu tak, jej nastiňujete, je velmi nepravděpodobný a nejsou pro něj ani nejmenší indicie.
PayTV - myslím, že si pletete pojmy, PayTV není jen video on demand.
Nízký zájem o družici - byl způsoben jediným aspektem: tím, že dlouho nebyly české programy na SATu a poté tím, že cena za UPC Direct byla přemrštěná. Po příchodu DIGI nastala úplně nhová situace - takovou dynamiku, jako má SAT, nemá žádný jiný způsob šíření a jestli ještě dva roky vydrží zdržování DVB-T, stane se v Česku majoritním spolu s kabelovkami. A to je přesně to, co bych chtěl.