Hlavní navigace

Názor k článku Kdy odzvoní SEO? od Marek Prokop - Tohle je podnětná úvaha, která, narozdíl od té...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 11. 2005 0:12

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Tohle je podnětná úvaha, která, narozdíl od té v článku, stojí za hlubší zamyšlení. Kdyby váš námět šlo realizovat, byl by možná zájímavý. Osobně si ale myslím, že hned tak realizovat nepůjde.

    Proč?

    1) Většina dotazů je nekomerčních, pouze malá část je potenciálně komerčních.

    2) Z těch potenciálně komerčních je opět jen malá část skutečně komerčních. Ze samotného dotazu to ale nejde nijak poznat. Když hledám "chorvatsko", chci tam jet, nebo o něm píšu referát do školy? Když hledám "dovolená", chci si koupit zájezd, nebo mne zajímají pracovně-právní předpisy?

    3) Kvůli bodu 2 se pokročilé vyhledavače obvykle snaží namíchat do prvních n nalezených odkazů relevantní odpovědi na všechny možné výklady daného dotazu.

    4) Po aplikaci vašeho modelu by kvůli bodům 2 a 3 měl platící "inzerent" jen velmi omezenou garanci jakéhokoli efektu. Pravděpodobně by se efekt častěji nedostavil než dostavil. Kolik inzerentů by bylo ochotno za těchto okolností platit?

    Asi už chápete, kam směřuji. Vaše myšlenka je principielně zajímavá, ale její realizace by byla natolik komplikovaná a neprůhledná, že by ji nejspíš pohřbila.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).