Dobrý den, chtěl bych se podělit o nový agregátor Dnešní Akce který je od ostatních naprosto bez reklam a bez otravných vyskakovacích oken.
Nabídky řazené podle čehokoliv, vícenásobné filtry (např. Praha + Ostrava, Jídlo + Adrenalin), filtr pouze dnešních slev, mapy u slev, zasílání slev přátelům, přidání slev k oblíbeným a následné filtrování svých oblíbených a stejně vychytané filtry i pro slevy e-mailem ... To není špatné, že ? http://slevy.vyprodeje.cz :)
K "Tomas V" bych doplnil, že např. ti farmáři mají dost malé marže, není z čeho brát... Problémem jsou provize i řádech jednotek procent... www.nalok.cz rules! :)
myslím, že k titluku se hodí i nový web o hromadných slevách www.slevove.info (http://forum.lupa.cz/index.php?topic=833.0)
dle průzkumů se 20-30% lidí spokojených vrací i za plnou cenu.
To by mě zajímalo, já jsem přímo od majitele podniku, který "slevomatovou" akci udělal, slyšel odhad kolem 5%. Určitě záleží na tom, jak podnik slevomatové zákazníky zvládl a jiných faktorech, ale jsem přesvědčen, že 20-30% je zbožné přání lidí ze slevomatů a nikoliv realita.
Tak ono nejde ani tak o kopírování nápadu, to budiž.
Spíš jde o to, že se "konkurenční boj" dostal do takové fáze, že začínající agregátor si na své stránky vypíše názvy úspěšných konkurenčních webu a pokouší se nachytat návštěvníky přes vyhledávače...
To je jako by si třeba nějaký začínající e-shop napsal na web:
"Stejně jako Mall, Kasa, Alza nebo Alfacomputer nabízíme sortiment...."
já si myslím, že jste to jen špatně pojmenoval, ale nejste sám, kdo si toto myslí. Je třeba uvědomit si, že Slevové portály nejsou přímým prodejním kanálem v pravém slova smyslu, ale dokonalým a fungujícím propagačním kanálem.
Zamyslete se nad tím, že vlastníte hotel či restauraci a nemáte uspokojivý počet klientů. Máte 2 varianty:
Klasická varianta - vyčleníte si např 50 000 na měsíc na klasické formy reklamy - mimo jiné za tuto sumu pořídíte max roznos letáků na 4 dny. Kolik vám toto ovšem přinese zákazníků je ve hvězdách. XX
Kdežto slevové portály přináší těmto subjektům "hotové" klienty s platbou předem, dále je to nic nestojí a většinou vydělají na samotné akci a dle průzkumů se 20-30% lidí spokojených vrací i za plnou cenu. Je to parazitování nebo genální způsob propagace?? Odpovězte si prosím sám.
Další věc je, že slevové agregátory, jako naše www.Zlateslevy.cz na trhu tento stav pomáhají přiblížit lépe těmto potencionálním klientům user friendly cestou. To je celé - jednoduché jako facka na první pohled
Někdo podstivě buduje brand, jiný se snaží parazitovat na zavedených konkurenčních značkách (Sleviště, Zlaté slevy):
"Hromadné slevy a nákupy Slevomat, Sleviště, Zapakatel, Zlaté Slevy - Dealshop.cz"
"Dealshop.cz Vám přináší podobně jako zlaté slevy či slevový server sleviště širokou nabídku slev."
Neni to lehke to vubec ne. Ale jde to. www.nalok.cz se snazi propagovat lokalni vyrobky, tedy veci vypestovane nebo vyrobene v CR, ktere zaroven maji dobrou kvalitu.
Delame jim propagaci, organizujeme trhy a uz se nas par vyrobcu ptalo, zda maji dat sve vyrobky na slevove servery. Jenze kdyz to spocitate, tak zjistite ze pro vetsinu vyrobcu nebo pestitelu se to neda financne utahnout. A i proto tam i nadale uvidime hlavne sluzby a "volne kapacity" misto hmotneho zbozi
Jenže to by museli přemýšlet a zkoušet.
U nás jsou podnikatelé zvyklí plakat a škemrat o podporu v nejisté době. Takže rádi kývnou na nabídku 1000 lidí v provozovně převázané mašličkou, i když to třeba pro ně není nijak výhodné. Ale je to instantní a hned.
Viz také plačící zemědělci vs. http://www.mlekozfarmy.cz
Skromně skrz se mi taky libí http://TipyNaSlevy.cz kde je taky hodně slevy a celkem přehledně.
Slevy na mapě: http://www.ssslevy.cz/mapa
Slevy, které v nejbližších 24 hodinách končí: http://www.ssslevy.cz/last-minute
Nově také výběr slev z restaurací: http://www.gastroslevy.cz
To, že se jedná o příživníky, je vcelku jasný. Z druhý strany prodejci se tak můžou dobře podívat, kolik na podobným schématu ztratí, a vrazit to do nějakých svých vlastních aktivit než do slevomatů. Např. hospoda místo 50% přes slevomat nechat vytisknout 25% slevový kupóny v nějakým místním plátku a bude to mít mnohem lepší dopad.
A nebo si každý prodejce může vytvořit vlastní slevomat a přes něj dávat i nabídky do těch agregátorů. Část vydělá na službě, část na slevomatu. Stejně to je většinou o tom, že lidi vidí 50% slevu a proto do toho jdou.
Hledám agregátor, který nění pouze hromadou nabídek s nejasným popisem, ale například mi zobrazí nabídky na mapě. Na řadě z nich je lokalita například Praha, ale přeci nepojedu do restaurace hodinu, abych dostal slevu. V kategorii cestování ukáže pouze Krkonoše.
Existuje agregátor, který umí filtrovat pouze nabídky končící tento den?
Řekl bych, že podvědomě protestují i všichni prodejci a poskytovatelé služeb a byli by raději kdyby k nim lidi chodili i bez slevomatů, bez agregátorů a bez agregátorů agregátorů. TO by byla úplně nejlepší situace :-)
-
Možná by stačilo, kdyby se prodejci naučili lépe dělat přímý marketing a nespoléhat na prostředníky. Pak by prosperovali i bez těch nabalených slevomatů apod.
Také se připojuji a děkuji za supr možná až čupr článek - více takových. Jinak bych určite vyzvedl fajn úvodní logo, které jste použili ;-]
Samozřejmě nás mrzí chyba u Safari, proto jsme se snažili ihned opravit, ale na Safari pro Windows běží web normálně. Můžu vás pane Zandl požádat o vaši verzi, abychom i ty poslední mouchy dovymýtili. Děkuji a přeji fajn den.
Nejvíce protestující proti agregátorům je snad jedině Čupr. O nikom jiném jsem neslyšel, že by se proti agregátorům nějak nelibě vyjadřoval. Jo, provozovatelé slevomatů by byli raději, kdyby zákazníci chodili přímo a nemuseli se o své provize dělit s agregátory, ale tak nějak tuší, že při 200 slevomatech to bez 80 agregátorů a pár agregátorů agregátorů nejde.
Stěžuje si teda kromě Čupra ještě někdo na agregátory? A tím myslím opravdu stěžuje, haní, nadává, vyhlašuje svatou válku apod.
Rozhodně není. Slevové servery totiž nejsou jen mezičlánek ale obrovským způsobem (zatím) zvyšují počty zákazníků. Vidím to i u lidí kolem kolik měsíčně nakoupí kuponů na restaurace apod.
A pokud ta restaurace aspoň neprodělá tak si minimálně zadarmo zaplní lokál a to se taky počítá zvlášť v centru (Prahy).
Ano, zatím možná má, ale kdo ví jestli bude mít i za "pár" měsíců až tahle bublina splaskne? Nemyslel jsem tady největších 15 - 20 agregátorů, tam věřím nějaké pěkné zisky i po odečtení nákladů jsou.
Myslel jsem ten zbytek. 80? 100? dalších agregátorů (nemluvím teď o slevových serverech (ale ani tam to nevidím jednoduše))... Nevěřím že tady stačí dobrá nabídka nebo FaceBook. Trh je přesycený a bez pořádné propagace budete jen paběrkovat. (vím od majitele nejmenovaného menšího agregátoru jak to vypadá v reálu a opravdu 80% toho co vydělá musí cpát do další propagace... zbývá mu pár tisíc...které jsou fajn, ale nic většího to prostě není)
Obor, kde bych jednoduše vydělal třeba i milion čistého bohužel neznám. Kéž by ;)
Pěkný a profesionální článek, dobrá práce! Jen nevím, k čemu to je dobré se tím neustále zabývat?!? TAk jasně, že recenze si budou pochvalovat majitelé agregátorů, kritizovat ti nezařazení atd., ale k ČEMU je to dobré?
Kolik mezistupňů je ještě nutné vybudovat mezi výrobcem nebo poskytovatelem služby něčeho, než se dostane ke kupujícímu? Kolik zbytečných parazitů se ještě dokáže vmáčknout do toho základního procesu? Není to všechno postavené na hlavu?
Dobrý článek. Musím uznat, že ty agregátory mají něco do sebe. Co jsem se zatím díval, tak nabídky samotných slevových serverů byly zatím dost nesmyslné, většinou na "jakobyzlevněné" předražené služby. Když vynechám všechny salony krásy a liposukce, tak třeba u ubytování je sice pěkný, že se nabízí s 50% slevou dvoudenní pobyt v nějaký chajdě pro 2, kdyby to stejně nebylo za cenu, kterou jsem právě zaplatil za 10 dnů bydlení u moře (a v lepším standardu).
Ty agregátory možná aspoň pomůžou něco kloudnýho v tom moři nabídek najít, já nakonec na základě článku udělal první nákup (tiskárny).
Proč? Trh má velikost mnoho desítek milionů měsíčně, možná ještě víc. Díky agregátorům a sociálním sítím v podstatě žádnou propagaci nepotřebujete.
Jediná důležitá věc je sehnat kvalitní nabídku, o kterou je zájem. To se snadno zjistí sledováním konkurence - všechna data jsou veřejná (např. http://www.slevomat.cz/cs/predchozi-slevy ), je jasně vidět, po čem lidé jdou.
No a pak už jen nasadit nabídku a prodat třeba 2 000 poukázek po 119 korunách, z čehož si vezmete 20 - 30 procent, což dělá nějakých 70 000 za ten jeden den. Z toho se snad výroba stránek a provoz nějak zaplatí, ne?
Nebo snad znáte nějaký jiný obor, kde si "sezením u telefonu" vyděláte třeba i milion čistého měsíčně?
Chválím za článek. Nejsem sice uživatel slevových serverů potažmo agregátorů (využil jsem jen 1. nabídku Amplionu na kafe za 5,- (jsem kafař)), ale rád si přečtu a sleduji co se děje na českém rybníčku...
Vrtá mi hlavou jak se na takhle malém trhu může (i jen dočasně) uživit takové množství slevových serverů a agregátorů. Sice jsou náklady na vstup minimální, ale v takovéto konkurenci musí většina serverů vrážet každou vydělanou korunu zpět do vlastní propagace.
Vidina pár tisíc měsíčně v kapse by mě asi neuspokojila... proto klobouk dolů :)
Zmíněný portál www.UkazSlevy.cz řadí nabídky podle toho, jak nabídka zaujala, tedy kolikrát na danou nabídku bylo kliknuto v daném dni. Žádné fixní pozice neprodáváme, tudíž je žebříček opravdu relevantní ze všech agregovaných portálů.
Další výhodou je, že si člověk může zaznačit i véce sledovaných měst najednou (například jezdím na služebky do Ostravy, tak si zadám Praha, Brno, Ostrava a vyberu si kategorie jídlo, pití + wellnes pobyty) a hned vím co si kde mám koupit.
Stejným principem si můžu nastavit selekci i pro denní email, který mi příjde ráno.
Ano, pro Česko je alexa spíše vodítkem. Proto její čísla neplatila absolutně. Při sestavení tabulky se uvažovalo: Alexa rank (pro všechny dostupný), udaná návštěvnost (někteří udali v různých číslech a různé periody) a udané počty objednávek (udali někteří).
Takto upravené pořadí se poměrně shodovalo s Alexa pořadím s výjímkou Slevo, kde je vyšší počet objednávek, než by jeho "velikosti" příslušelo a dost možná by měl být výše. U SlevaX jsem očekával lepší umístění, ale jím deklarované hodnoty odpovídají pozici.
Taky je třeba říct, že umístění na pozici 8-12 je v zásadě hodně zaměnitelné. Ačkoliv jsou v tabulce uvedeny "stovky serverů rozdílu", ve skutečnosti jsou to taky jen stovky unikátů za den, tedy něco, co jedna menší zmínka na webu snadno změní. Asi to ještě doplním k článku, aby to bylo zřejmé.
Já vím, že se jedná jen o odhady a pro porovnání to asi "stačí", ale jinak jsou ta čísla mimo.
Jsem na Alexe na 338. místě v ČR (skrz.cz - 315), dle AdPlanneru mám 320 tisíc uživatelů (skrz.cz - 120 tisíc) a realita dle Google Analytics je cca 500 tisíc reálných uživatelů za měsíc.
Určení návštěvnosti na základě Alexy je nepřesné, nicméně Alexa pěkně určuje trend. Například www.slevydnes.cz si během týdne polepšili ze 792. na 695. pozici.
Možné jsou všechny varianty. Ale podle dat, co mám, má za prvé Slevo skutečně vyšší konverzi, za druhé ta hranice je spíše 200, než 100 (upravil jsem, aby to bylo zřejmější) a za třetí zrovna ve vašem případě se mi zdá, že je k vám Alexa rank mírně nespravedlivý, ale to nemám o co více opřít, než o výsledek, který mohly ovlivnit i jiné faktory.
Chtěl jsem se vás zeptat, z čeho vychází informace, že "spojovacím znakem první pětky je, že za jeden den jsou schopny vygenerovat cca 100 až 200 objednávek na slevové servery, z nichž pak dostávají své provize"? Protože buď má www.slevo.cz se 130 objednávkami za den zhruba 2x lepší konverzi nebo nemáte vůbec ponětí o tom, kolik vlastně objednávek vygenerují...