Hlavní navigace

Názor k článku klikni.idnes.cz: Nechme udělat audit katalogů od Milos Kotek - Je skutečně nesnadné polemizovat s člověkem, který se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2001 20:45

    Milos Kotek (neregistrovaný)
    Je skutečně nesnadné polemizovat s člověkem, který se vyjadřuje jako člověk a je jen jaksi čistě náhodou zaměstnancem iDNES. Proč to ostatním nesdělil hned, aby jako správný novinář nebo přinejmenším zaměstnanec sdělovacího prostředku předešel případným pochybnostem o své důvěryhodnosti? Bylo by možná na místě, kdyby nás přesvědčil, že noviny MF Dnes (jaký krásný název - člověka hned napadá národní fronta, rudá záře, ... raději již každý sám nechť si vybaví podobná hesla) nemají nic společného s dobou minulou. Nechme to být, v každém případě tyto noviny nevznikly z čisté vody a sotva dávají šanci vzniku a uchycení jiných novin na našem trhu. To je to, co jsem chtěl říci a není potřeba hned urážet. Navíc, jak se říká pro pravdu se každý zlobí.
    Vraťme se však k vlastnímu katalogu, o kterém je řeč. Je to již téměř rok, kdy jsme spolu se synem nabídli iDNES spolupráci při provozování našeho katalogu, který jsme tehdy spustili. Jaká to troufalost od dvou soukromníčků. Jak si mohli dovolit vůbec něco takového nabídnout, trpaslíci. Navíc se vytahovali, že mají regionální členění (ejhle! oni jsou první! - ale ani my jsme nebyli první, ale holt kvantita je kvantita, jenom více oceli a ingotů...). Pochlubili jsme se také, že máme plnou anglickou a německou verzi, jenomže to už roboti zpracovat nedovedou a najatí studenti by to taky nezvládali, alespoň ne tak rychle (mimochodem vylámali si na tom zuby dvě překladatelské firmy se 150 a více "odborníky" - to by bylo počteníčko, kdybychom na ně spoléhali!). Na iDNES z tohoto nápadu tedy nakonec zbyly vlaječky...
    Ještě jsem neřekl, že jsme jim nestáli ani za odpověď. Nyní jsme se naopak dočetli, že oni nabízeli spolupráci ostatním katalogům (taky zajímavé, donedávna to byly stále jen vyhledávače, nyní tedy již katalogy), nejspíš je ty menší a malé, mnohdy ale kvalitnější (nemyslím teď nutně ten náš) vůbec nezajímají. Závěr: iDNES nepřinesl do této sféry nic nového, rozhodně ne kvalitu, maximálně velice podivnou kvantitu. Na nové nápady prostě asi nemá lidi.
    Pokud by měl někdo zájem o spolupráci, nebráníme se, nepatříme sice k žádným kolosům, vše se ale může změnit.

    Ještě jedna myšlenka z pohledu uživatele internetu: musím opravdu hledat stále na jednom vyhledávači, nebo je zajímavé podívat se také jinam? Cožpak nikdo netouží například podívat se do jiného časopisu, na jiný kanál televize, zajet se podívat do jiné země a tak dále? Nebo jiný pohled: proč některé velké vyhledávače brání firmám, které mají třeba 10 oborů činnosti, zařadit se do každého oboru (kategorie), kam patří. Z toho je zřejmé, že se jedná o samoúčelnost, kdy katalog má sloužit pouze provozovateli, nikoliv firmám. Aby bylo jasno: zpočátku každý (nebo téměř každý) plní, potřebuje odkazy, tak zařazuje kamkoliv a někdy nesmyslně, když začne být zahlcený, tak diskriminuje. Nám například jeden velký vyhledávač odmítl zařadit odkaz do druhého oboru, ačkoli je pro nás stejně důležitý jako ten první a nemá s ním nic společného
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).