Chci se vás, pane redaktore, zeptat: je možné, že tento článek je jen parodií na Lupu.cézet samotnou? Až budou tištěná média psát o nedokonalostech internetu, optáme se jich společně na totéž?
Za druhé: Váš článek není objektivní. Nezlobte se. Zpovídáte (v rámci IT časopisů) pana Hlavenku, který si s sebou nese a navždy ponese přídomek guru českého internetu a zakladatele CPRESSu. Zpovídáte pí. Pelikánovou, která z úpadku PC Worldu dělá chtěnou strategii. To jsou všechny zúčastněné strany? Kde je zástupce vydavatelství Vogel Burda, Extra Publishing? Kde je názor či aktuální výklik z auditu ABC ČR? Kde je mediaprojekt?
Kdybyste alespoň srovnával jablka a hrušky. Váš článek snižuje mnou oblíbené medium Lupa.cz o 3 body. Potřebeujete se svézt na vlně "finanční krize" kterou jste stejně z velké části vytvořili vy, redaktoři v médiích? Hledáte senzaci?
Promiňte mi, ale má veterinární praxe je v podstatě podobná profesi vaší. Někdy mi na stole také zhyne zvíře. Pokud je nemocné více než dlouho, utratím ho sám. Moje bilance, úspěšnost léčby chcete-li, je však dokumentována objektivně.
Vaše analýza je pokřivena, je zavádějící a nepravdivá.
konecne jsem se dostal k dukladnemu procteni diskuze, ergo odpovidam. Vezte, ze ovlivnit muzete pouze toho, kdo pise o tematu, ktere prilis nezna a je odkazan jen na duveru v odbornou autoritu, jez ma v danem oboru vahu. Ne snad, ze by to bylo nutne pochybeni na strane autora (novinar zpravidla nebyva odbornikem), jen se zodpovednost za spravnost nazoru prenasi na danou autoritu. Troufam si ovsem tvrdit, ze to v mem pripade ale opravdu neplati. Duvod je prosty, v papirovych IT casopisech jsem nekolik let pracoval (prosel jsem i zminovanym PC Worldem) a znam tudiz situaci pomerne dobre zevnitr.
Co se tyce Vami zminovanych povinnosti autora, nemate pravdu. Jedinou pomyslnou stavovskou povinnosti novinare je podavat vyvazeny pohled na vec. Tato podminka byla vice nez dostatecne splnena prave tim, ze v danem komentari vystupuje vedle postizene strany (IDG) take pohled dvou relevantnich nezavislych autorit (pana Hlavenky a pana Koubskeho). Muzete s jejich nazory mozna nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzete delat.
Nechapu sice zcela presne, jak s tematem predchoziho prispevku souvisi osloveni ci neosloveni redakce Chipu, ale kdyz uz zde bylo tema nakousnuto. Pravda je, ze jsem jiz behem priprav prvniho clanku opakovane oslovil publishera titulu. Ten vsak na zadny z poslanych mailu nereagoval, z cehoz jsem usoudil, ze je mu zrejme tema neprijemne, pripadne k nemu proste nema co rici a podruhe ho jiz znovu neobtezoval.
Vazeny pane Vlachu,
priznam se, ze jsem Vasi prvni otazku zcela nepochopil, postradam v ni nejak jasne definovanou zakladni tezi nebo alespon jeji argumenty, ze kterych bych ji mohl adekvatne zrekonstruovat. Protoze si na to za techto okolnosti netroufam, pokusim se tedy odpovedet alespon na ostatni body vaseho obvineni.
Mate pravdu v jedine veci, opravdu se nejedna o analyzu, ale spise o komentar (ke starsi analyze, na niz je v clanku odkaz) a neni tudiz od Vas uplne korektni jej napadat za funkci, kterou ani plnit nema. Co se tyce objektivity clanku, jak jsem jiz zminoval zde, je myslim zajistena vyberem stran dostatecne, clanek neni anketa. Nikdo Vas ostatne take nenuti s citovanymi nazory souhlasit. Pokud jste schopen proti nim postavit nejaky protiargument, muzete s nimi klidne polemizovat, od toho tu preci jsou. Co se vytky o „vykliku z auditu ABC CR“ tyce, nemate tak docela pravdu, takovy „vyklik“ muzete nalezt na duhem grafu, ackoli pripoustim, ze jste mel asi na mysli jeste jiny.
Verte mi, ze vozit se „na vlne financni krize“ opravdu nepotrebuji, trend zavirani pocitacovych casopisu s ni nema prilis mnoho spolecneho, krize zde vsak muze fungovat jako katalizator, zminka v clanku je tedy na miste. Nevim uplne presne, v jakem vyznamu Daniel Docekal pouziva vyrazy „bozske a natira“, pravdepodobne pujde o nejake alternativni vyznamy techto slov, ktere mi zatim jeste unikaji. Pravda ovsem je, ze v tomto pripade nepolemizujete pouze s redaktorem serveru Lupa.cz, ale take s byvalym zamestnancem nekterych z techto zaniklych nebo v problemech se topicich periodik. To, co v clanku zpochybnujete, jsou tudiz teze, ktere do znacne miry odrazeji i moji osobni zkusenost.
Posledni obvineni je v zhledem k typu textu, myslim, bezpredmetne, ale presto mi to neda. Pokud s nekterym ze zaveru, ktere jsou v nazorech z clanku obsazeny, nesouhlasite, pokuste se jeho nepravdivost misto obvinovani dokazat, treba na nejakych tvrdych datech. Jsem opravdu zvedavy jak pochodite.
PS: Upresnujici poznamka pro Dana Docekala, u IDG Czech se hlavne nekolik let resi jeho kompletni prodej, mimo jine prave proto dostalo „jeste sanci“. Faktem ovsem je, ze se po nastupu Pelikanove situace naklanejici se lodi trochu stabilizovala.
Mám předplacený PC World a musím říct, že to za ty peníze nestojí. Nejtragičtější je grafika časopisu. Jako příklad mohu uvést článek o mobilním internetu (nebo něčem podobném), kde je vyfocená nějaká žena a z počítače do očí jí proudí několik svazků 1 a 0 :). Takové perly se vyskytují téměř u každého článku. Obsah není o nic lepší. Vpodstatě se dá číst pouze část, která vypadá jako katalog zboží (testy nejrůznějšího hardware a software). Největší perlou je série článků o programování v C# a C++. Připadá mi to jako nesmyslné poskládání nejrůznějších pojmů náhodně zasebou. Např. první díl byl celkem dobrý, ale potom začali hned složitostí a to už se podle mého názoru každý začátečník ztratí. Navíc některé důkazy byly chybné nebo nedotažené, takže nemají smysl ani pro pokročilejší programátory.
PC World jsem měl přaplacený ještě před dvěmi roky taky. V modemových dobách se hodilo přiložené CD a samozřejěm i články, později jsem magazín degradoval na čtení do vlaku. Ale na to už bylo předplatné příliš drahé a obsah ne příliš atraktivní. Navíc dnes se dá vyřešit čtení ve vlaku třeba Operou Mini.
"kupu hnoje" - obávám se, že rychleji píšete, než myslíte. To, co popisujete (přehled novinek, dostatečně odborné články), splňují minimálně tři počítačové časopisy na českém trhu. Pokud vám články v IT časopisech připadají málo odborné, zkuste se zamyslet nad tím, že už zřejmě nepatříte jejich cílové skupiny.
TO je božské, veterinář to natírá lupímu autorovi :) Tomu tleskám, ale musím k tomu dodat, neberte to příliš vážně, stejně je to všechno křišťálová koule.
Realita je, že české IDG mělo problémy už řadu let, včetně toho, že se řešilo jeho kompletní zrušení. Poté dostalo ještě šanci - a prostě se snaží. Proč by nemělo.
Realita je, že nic netrvá věčně. Kolik IT časopisů už zaniklo? Desítky? Kolik "běžných" časopisů a novin už zaniklo? Stovky? Takhle to prostě je.
Mezi časopisy a itnernetem (například Lupou) je pochopitelně propastný rozdíl - nejenom v kvalitě, ale také v základech podnikání. Na INternetu je to prostě snazší. Paradoxně, IDG dle mého nemá příliš šanci - tu zaspalo již před mnoha lety, kdy vytvořilo neslané nemastné weby a nechalo je umírat s minimální návštěvností.
Já jsem na Živě chodil před více než rokem, pak jsem se kvůli něčemu naštval a už jsem tam dlouho nebyl (až zas teď nedávno), a kdysi byl Hlavenka myslím šéf. No časy se mění...
... v dnešní době, kdy VŠICHNI vydavatelé papírových ITC časopisů podnikatelsky úpí a trpí...
Ano, pane hlavenko, už jen tato věta leccos naznačuje leccos o vaší "odbornosti"...
...není lehké získat k tomuto jakékoli jejich vyjádření, natož tak vyjádření, které by bylo upřímné a pravdivé.
Ehm, já si myslím, že to autor ani nezkusil (do naší redakce žádný dotaz nedorazil...), autorovi zjevně stačilo "pravdivé" vyjádření "Guru českého internetu".
Petr Kratochvíl
Chip
Je pravda, že reklamy je v časopisech hodně, ale konec konců, kde není? Je to v televizi, v MHD, v novinách, v kině, na automobilech a dokonce i v letadle. Bránit se vnímání reklamy nepřináší žádný účinek.
Chip kupuji proto, že jsou tam zajímavé informace, které jinde nenajdu. Nejsou na internetu, nejsou ve fórech. Computerworld také není špatný, ale je to pořád dokola - pořád se testují grafické karty, jako kdybych si je kupoval 5x ročně. Když chci nějaký hardware, stejně zajdu na světhardware.cz, kde jsou většinou aktuálnější informace.
Pokud je reklama cílená, není ji moc a neobtěžuje, tak ji beru.
V Chipu mi už ale vadila, protože co druhá strana byla reklama, a pak si člověk řekne, proč vlastně ještě si daný časopis kupuje za nemalé peníze. Ať je dvakrát dražší a bez reklam a nebo zadarmo a s reklamami.
A s tím souvisí i konec tištěných IT periodik v čechách. Když si člověk vezme, na jedné straně má tištený časopis s omezeným obsahem a stejně reklamou, za který musí platit a ještě pod ním nemá to hlavní (diskusi), tak je logicky časopis na vymření...
Navíc mají časopisy fyzickou podobu, jsou z papíru, bylo třeba hodně energie, dřeva či jiných věcí na jejich výrobů, a pak se vám doma válejí, musíte se s nimi tahat do kontejneru na papír. Jen samé starosti, výhody žádné, a jen platit, platit a platit.
Ohledně času, kdy jsem si kupovaj Chip, Bajt, Amatérské rádio, atd, to je už opravdu hodně dávno. Chip jsem měl předplacený řadu let, ale posledně jsem ho viděl asi v roce 2000, kdy už Internet začínal nabírat na síle, a dnes je to už opravdu úplně někde jinde...
Už se těším na HW čtečku typu Kindle s el. papírem a předplatným..., bude něco takového v ČR? Dnes je to jednak určeno pro USA.
Děti našich dětí se budou jednou divit, že něco tak neefektivního (informace-news tištěné na papíře) existovalo. Je to neekologické, nyní již i neekonomické, zastaralé, je to jako chodit s příkazem k úhradě do banky nebo si chodit kupovat muziku vypálenou/vytištěnou na plastových kolečkách. Dobré tak pro sběratele starožitností.
Myslím, že v IT periodikách je reklama cílená. Myslím tím, že jsem tam nenarazil na reklamu na vložky :-)
Dvakrát dražší? Uff, to už opravdu ne. Mně je to opravdu jedno, jestli tam ta reklama je, nebo není. Když je dobrá, rád se na ni podívám. Když ne, je mi to jedno.
PDA používám od doby, co jsou na trhu. S dnešní Operou Mobile, nebo dokonce Safari je internet opravdu luxusní, jenže co tam číst? Bláboly z živě? Pokrokové názory Jirky Macícha? Aha, už vím: novinky.cz. Jsou nejčtenější, tak budou jistě skvělé. Internet nemá problém v technologii nebo formě, ale v obsahu. Dobré jsou snad jen diskuze - a to jen některé. Viz "kvalitní názory" na novinkách :-))).
I když je to zřejmě jen moje zdání, pořád mám pocit, že na papír se nenapíšou takové bláboly, jako na internet.
Já mám názory ohledně reklamy hodně vyhraněné. Pokud za něco platím, nechci aby mě někdo obtěžoval reklamou. Mám radost, že jsem si danou věc koupil, a jen chci konzumovat obsah, který jsem si zaplatil.
A na druhou stranu naopak, pokud neplatím, nevadí mi decentní reklama (která nebliká, nevyskakuje, neřve (to mě na živě a pctuningu hodně štvalo), a nezatěžuje CPU notebooku pomocí flashe natolik, aby začaly řvát větráčky, atd.). Prostě všeho s mírou...
"jenže co tam číst?"
Ale no tak :), že by si průměrný čtenář Lupy nedokázal na Internetu najít zdroje, které ho budou bavit číst. Co se mi to snažíš namluvit :)? To snad ne. Moje zdroje se mění neustále, teď čtu:
www.lupa.cz
webtrh.cz
www.osel.cz
digiweb.ihned.cz/index.php?p=009600
www.wulffmorgenthaler.com
www.explosm.net/comics/
www.mageo.cz (vtipy)
www.mesec.cz
www.podnikanivusa.com
www.iskrblik.cz
www.podnikatel.cz
www.intraday-trader.com
ihned.cz
Vždyť je tolik blogů, a jiných (třeba i zahraničních zdrojů), to už je skoro nenažranost :).
"mám pocit, že na papír se nenapíšou takové bláboly, jako na internet."
Na papíru se mnohdy všechno tolikrát korigue a upravuje, že je to tak uhlazené, až hlavní myšlenka někam utekla. Web je autentický a pohotový, a v tom je jeho síla. Je bezprostřední.
Já bych si nebyl tak jistý, máme tady papír, rádio, TV i Internet. Kdyby šlo všechno "hladce", tak tu máme už jen ten Internet. Ono každé se hodí na něco jiného a věřím, že i ty "zastaralá" média mají své kvality a cílovou skupinu (jak teď, tak za 100 let).
Už se těším na článek za 10 let, kde se bude psát o tom, jak internetovým médiím ubývají čtenáři, kteří hromadně přešli na xyz :).
http://www.lupa.cz/zpravicky/tisteny-pc-world-v-ceske-republice-konci/
Za časopis (a nemyslím jen PC World),:
*** kde každá druhá strana je celoplošná reklama
*** a autoři recenzují produkty ve stylu "ta růžová mohla být růžovější" (aby na sebe nepoštvali právní zástupce a nedostali vyhazov od vydavatele, který žije hlavně z reklam)
by uživatel měl dostat zaplaceno a ne platit.
***Díky že PC World-e odcházíš, ušetříme naše lesy.***
... a myslím to vážně, bez sarkasmu.
Extra PC je přechodová záležitost. Taková rychlokvaška. Nemá cenu se jím zabývat. Je to low-endové zboží.
Za ty servery děkuji. Je pravda, že 90% z nich znám, ale zkrátka si neudělám čas je denně navštít a přečíst. Časopis si vezmu do vlaku a čtu a čtu a čtu..... :-)
Asi tak; dneska už si nikdo nepůjde taky poslouchat novinky ze světa na náves. Přesto máme náves. O tom, zda se papír jako záznamové médium bude užívat i v budoucnu lze vézt polemiku (beletrie, poezie je něco jiného než noviny), avšak pokud se něco na našem technologickém vývoji nezmění, tak jsem si na 99% jist, že na publikování news a zpravodajství obecně se používat určitě nebude.
Úpadek tištěných médií (ale i třeba dramatický pokles vydávání knih!) může mít podobný důvod, z jakého si čím dál více lidí na internetu instaluje AdBlock: NENASYTNOST.
Vydavatel časopisu prostě vydává časopis, ale protože "chce víc" (peněz), tak udělá několik kroků, které jsou postupem času čím dál méně stravitelné:
1. provozuje časopis v "interlaced" režimu, kdy na jednu stránku obsahu připadá jedna (někdy i více než jedna) strana reklamy.
2. vzdává se objektivity vůči inzerentům. Prostě, pokud si Cenega zaplatila v časopisu LEVEL 20 stran reklamy, tak recenzent dostane pokyn "Tu novou hru, co distribuuje CENEGA, koukej pochválit". Takže se z hodnocení 30% stává 50, z 50% se stává 70...
Krásně to bylo vidět na HYPE, který komplet všechna IT média rozpoutala kolem Windows Vista. X měsíců předem všechna média slintala o tom, jak je Aero kchůl. Nikdo si nedovolil sprostě vynadat microsoftu za to, že DirectX 10 navázal výhradně na Visty, ačkoliv pro to neexistuje pořádný důvod; nikdo nevynadal Microsoftu za nehorázné hardwarové nároky Aera (srovnatelné Window systémy pro Linux běhají na řádově slabším hardwaru)...
Ochotně jsou papouškována zdánlivě nezávislá měření organizací, zakládaných Microsoftem, z nichž údajně vyplývá, jak jsou Windows lepší než Linux...
A to všechno jen proto, že Microsoft je příliš velkým zadavatelem reklamy, než aby bylo možné ho naštvat.
Jenže pro takovéto jednání existuje ošklivé slovo "úplatnost". Za úplatek v podobě štědré reklamy přimhouří úředník v podobě redaktora oko, odpustí živnostníkovi (Microsoftu), že na formuláři "Žádost o uznání kvalit OS" nemá vyplněné ani jedno z políček "Bezpečnost, rychlost, úspornost, ergonomičnost, robustnost"... Kdyby takovýto úplatek přijal státní úředník, budete všichni řvát "Korupce! Zavřít ho!". Když to udělá IT periodikum, tak se tomu říká Reklama a provozovatel se domnívá, že mu to bude dlouhodobě procházet? NEBUDE! Čtenář po pár měsících prokoukne, že prostě časopis LEVEL dává všem hrám od Cenegy vyšší hodnocení, prokoukne, že od PC Worldu se objektivního hodnocení Microsoftích produktů nedočká, prokoukne, že redaktoři dostali zákaz říkat pravdu o tom či onom produktu...
... a to vše jen proto, aby bylo víc penízků.
Stejně jako nenasytná internetová média nabouchají kolem JEDNOHO článku pět či deset reklamních sdělení. Nejen, že to není hezké, nejen, že tato reklamní sdělení jsou prasácky naprogramovaná (a zdá se, že obchodní oddělení netového média nekontroluje zátěž generovanou bannerem) a neúprosně zpomalují počítač, ale občas i porušují zákony, které vyžadují, aby reklamní sdělení bylo jasně odděleno od okolního prostoru (překryvná reklama, zvětšující se reklamní plochy, zvuková reklama, vkládaná reklama se světlounce šedým nápisem "REKLAMA" nad ní)...
Opět je důvod jediný: Místo jednoho sdělení zobrazit pět a tím vydělat pětkrát víc peněz.
Jenže čtenář se nakrkne a tuto nenasytnost nebude tolerovat.
PCW a Chip jsem kupoval na začátku jejich vycházení v ČR za svoje, pak jsem měl předplacené zaměstnavetelem a dneska už je mám jen v RSS a většinou jen přehlédnu titulky a mažu.
Ostatně i denní tisk si čtu v mobilu (Opera Mini) cestou do práce, z periodik kupuju v tištěné formě snad už jen Reflex (z nostalgie, kupuju ho od začátku).
U odborného IT plátku je jeho přechod na čistě elektronickou formu naprosto pochopitelný. "Seriózní" tištěné noviny by přežít mohly (kdyby tu nějaké vycházely:-)), tabloidy přežijí určitě, to je koupit, prolistovat, zahodit.
Nemyslím si, že by autor měl u rozhovoru ověřovat to, co dotyčný říká. Jsou to prostě názory člověka, kterému můžete nebo nemusíte věřit. Proto se také o podobné názory žádají lidé, kteří jsou v branži významní a hodnověrní.
Máte v mnohém pravdu, nicméně srovnávat veterinární praxi s prací redaktora IT webzinu je záludné. Z mnoha různých důvodů. Exaktností disciplíny počínaje, přes nároky na vzdělání, formalizací postupů, stářím a etablovaností oboru a také a to v neposlední řadě sílou klientské báze.
Tady nám hyne, resp. téměř zhynul jeden obor papírových perodik. My všichni víme proč a dlouho jsme to čekali. Má tedy smyslu dělat pitvu, hledáme snad nějakou skrytou příčinu? To máte jako s tím zvířetem. Když budete vědět, že konec je nevyhnutelný, pak po jeho příchodu už se do žádných analýz pouštět nebudete. Jen založíte složku.
Dobrý den,
jsem v diskusi několikrát zmiňován, tak se s dovolením ozvu, i když se mě úplně přímo netýká.
K vyjadřování se k dění u IT časopisu mám - na rozdíl od ostatních, a spolu zřejmě jen s Petrem Koubským - tu výhodu, že a) jsem byl v této branži velmi dlouho zainteresováni, tj. důvěrně ji znám, lépe než jakoukoli jinou, b) v současné době a již několik let v ní naprosto a vůbec zainterestován nejsem. Tím pádem mohou být moje názory jednak kompetentní a jedna nezávislé. (Zda jsou nebo nejsou, jistě čtenáři posoudí).
Jistě by bylo možné zkoumat audity ABC a další materiály (ze strany autora), jakož i se pídit po různých polooficiálních zprávách a drbech, ale vzhledem k tomu, že toto už provádím já, nemusí autor dělat a stačí se mě na to zeptat, což učinil.
Ještě bych - svým způsobem na obranu autora článku - dodal, že v dnešní době, kdy VŠICHNI vydavatelé papírových ITC časopisů podnikatelsky úpí a trpí, není lehké získat k tomuto jakékoli jejich vyjádření, natož tak vyjádření, které by bylo upřímné a pravdivé. (Viz správný postřeh dr. Vlacha ohledně toho, že Jana Pelikánová dělá z nouze ctnost, ale co jiného jí zbývá?).
A dobre jim tak, za tu kupu hnoje kterou vydavaji si nic jineho nezaslouzi. Ukazte mi jedine v CR vychazejici periodikum, ktere by obsahovalo strucny prehled novinek (to si stejne kazdy precte na netu => netreba rozpitvavat) + !!! nekolik dostatecne odbornych/zajimavych a trochu do hloubky jdoucich clanku.
Nebo si vazne mysli pani vydavatele, ze nekoho zajima dvoustrankovy "clanek" o tom, ze vysla nova verze weboveho prohlizece ? Po te co ji uz ma mesic nainstalovanou ?
Za neco podobneho jsem ochoten utracet stokoruny, ale nejsem ochoten davat ani desetikoruny za hromadu reklamou potisteneho papiru + par screenu z nejakych webu.
Pane Hlavenko, a co je nám do starostí vydavatelů?
Víte, domnívám se, že si svoji cestu vybrali sami a dobrovolně. Nikdo je přeci nenutil.
Nebo snad ano?
Pokud ano, pak mne zajímá - kdo je k jejich kroku přinutil. A prosím Vás, neříkejte, že to byli komunisté.
Dále:
Osobně se domnívám, že autor měl a vždy má povinnost ověřit si Vaše slova. Protože:
1 - nejste Bůh
2 - důvěřuj, ale prověřuj
3 - konec konců, přeci jen jste s tím byznysem spojen (nebo snad ne?)
4 - Autor má povinnost podávat investigativní článek, ne domněnky a dohady či sdělení jakýchsi guruů
Pokud jej hájíte, pak jej hájíte protože jste jej ovlivnil a nebo proto, protože je to Váš záměr.
Snad mi rozumíte a neberte to tragicky a osobně.
Prostě zmizí plátky, které nemají na trhu co dělat. Jednoduše - nepřežijí.
Chápete to? Myslím si, že ano.
Nakonec - i CP může zmizet. Vždycky se najde někdo, kdo je lepší. A věřte mi, takoví - co to dokáží - se již narodili.
To je prostě život.
Datel.
p.s.
Znáte to o prázdném sudu co nejvíce duní? Ne?
Zeptejte se těch starších.
Problem je uplne nekde jinde: samotna filosofie publikovani clanku se zmenila. Casto jsou totiz diskuse pod clankem prinosnejsi nez cely clanek. Bohuzel to plati i o zpravodajstvi, viz "nejduveryhodnejsi" zpravodajstvi a la iDNES - a sice politicky korektni clanky, pravdu se ale casto doctete az mezi prispevky, pokud ma tedy cenzor zrovna dobrou naladu. Proto si myslim, ze klasicka zurnalistika a klasicka media jsou mrtva a to i na webu a do budoucna nemaji sanci. Skoncila doba monopolu!
Ještě budu pokračovat. Váš názor, že diskuze je často přínosnější než článek se zřejmě týká i tohoto článku, pod kterým diskutujeme.
Schválně si ho zkuste ještě jednou přečíst, posoudit množství informací, které jsou v něm uvedené. Vzít v úvahu jeho strukturu, je to dílo, které má začátek i konec.
Potom se stejným pohledem podívejte do diskuze. Vidím v ní několik témat (jednotlivé stromy):
- Připomínka k jazyku (informace žádná)
- Jsou novinky IT server (informace žádná)
- PC World je špatný časopis (osobní názor)
- Odkud autor čerpal (žádná informace)
- Výtka veterináře (informace minimální)
- Reakce Jiřího Hlavenky (výborná)
- Reakce na Jiřího Hlavenku (o dost méně kvalitní)
- Strom, do kterého píšu (opět nic, co by doplnilo článek)
Kde jsou v této diskuzi ony informace, které článek nejenže nahradí, ale dokonce předčí? A to jsme na technickém webu, kde není tolik balastu jako u všeobecných deníků.
Bohužel, nikdo mě zatím nepřesvědčil, že diskuze pod článkem jsou často přínosnější než článek samotný.
Dobré ráno, milý Příteli.
mohl by jste mi sdělit, kde je uvedeno - že článek je rozhovor?
Je to kompilát, kde se autor odkazuje na výraz "říká".
Když chcete podpásovky, pište na bl.ijte.idnes.cz.
Nezlobte se, ale nikde jsem sdělení o rozhovoru a o tpm, že to je stenografický či nestenografický přepis s autorizací oslovenými nedočetl.
Tedy nýáám lže buďto autor a nebo Vy.
Pevněš věřím, že oba nelžete. Ale dokažte mi to.
Vy, OBA, MANIPULUJETE.
Kdo si kupuje nebo čte IT časopisy? Lidi, co sedí neustále u počítače (jsou už kolikrát zdegenerovaní, neschopní normálního života) a takoví těžko budou číst něco neelektronického (ze začátku třeba ano, ale čím více jsou na PC závislí, tím méně budou číst něco tištěného - nejde to zobrazit na monitoru), no a ostatní "normální" lidi pochopitelně nějaké IT časopisy vůbec nezajímají.
Na grafu s návštěvností IT serverů mě zaujalo docela výrazné prvenství Novinek.cz. Jelikož jsem tam ještě nikdy nebyl, tak jsem se podíval, co tak úžasného tam láká takové množství lidí. Stačilo se podívat na nadpisy tipu: "Zloději vykradli kamión s nejmodernějšími počítači" a pochopil jsem, že obsah se sice možná tak trochu tématicky týká IT, ale porovnávat to s Lupou či ABCLinuxu asi až tak moc nelze.
PC World si kupuju od roku 1992, a je to jediny IT casopis u ktereho jsem vydrzel (drive jsem si kupoval tez chip, softwarove noviny, pc magazine, connect a excelentni bajt, nez to zajicek posral). Bude mi chybet.
S tím nesouhlasím. Několikrát jsem se právě po argumentování, že diskuze jsou přínosnější než článek, pozorně začetl do diskuzí na webech, o které šlo. Dozvěděl jsem se akorát v mnoha podobách, že autor je idiot, že idioti jsou všichni ostatní kdo nemají/nepoužívají X, idiot je ten, o kom článek je. Místo toho, aby lidé rozšířili nebo třeba i opravili myšlenky z článku, se tam jen hádají.
Možná by diskuze byly přínosné, možná v nich jsou inteligentní lidé, kteří mohou přinést nové informace. V záplavě nesmyslů se to ale ztratí. Škoda, že dotyční raději místo toho nenapíšou článek.
Diskuze jsou z mého hlediska jen neorganizovaný a nestrukturovaný zmatek. Možná v nich neumím hledat ty správné informace, ale spíš bych řekl, že v nich ani nejsou.
Argument, že diskuze jsou často přínosnější než články beru proto spíš jako urban legend, která se jen opakuje a lidé nad ní už nepřemýšlí.
Pokud má pro vás vyšezmiňovaná výtka veterináře minimální informaci a reakci Jiřího Hlavenky naopak považujete za výbornou, máte očividně problémy chápaním reality...
V současné době vydavatelství financují naprostou většinu nákladů z inzerce. Zisk z předplatného a stánkového prodeje většinou nepokryje ani distribuční a tiskové náklady. Bohužel taková je realita.
Pokud byste třeba takový Chip chtěl bez reklam, tipnul bych si, že při zachování rozsahu článků (tj. o třetinu méně stran - bez reklam), nákladu a prodaných kusů by jedno číslo vyšlo nejméně na 500 Kč a to se obávám, že jsem ještě stále pod cenou (navíc při takové ceně by nutně rapidně klesl prodej). Z té ceny musíte zaplatit nejen tisk (Chip může stát tak 40-60 Kč + případné vklady) a distribuci (cca 5-10 Kč na číslo podle způsobu distribuce), ale především mzdové náklady na redaktory, korektory, grafiky... Zaplatit techniku, prostory, energie. Zaplatit převzaté články, překladatele a další a další náklady.
Další průser u prodeje periodik je mimo jiné ten, že nemáte předem zaručen odběr (vrácené kusy mohou být deset nebo také třicet procent), distribuční společnosti platí až s tříměsíčním zpožděním, potřebujete mít tedy dost velkou rezervu atd.
Někoho z Chipu jsem v diskusi zahlédl, třeba se připojí a mé údaje vyvrátí či potvrdí.
Buďte rád, že reklamy v časopisech (i na webu) existují. Financují provoz mnohem významněji, než by to byli ochotní financovat čtenáři (kromě velmi malého procenta výjimek).