Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku „Kotlíkové dotace na internet“: ministerstvo chystá vouchery na upgrade domácího připojení od anonym - To je tak neuvěřitelný nesmysl, že to až...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 4. 2019 10:53

    bez přezdívky

    To je tak neuvěřitelný nesmysl, že to až bije do očí. Když někomu stačí co má dneska, tak dostane dotaci na Gbps připojení a stejně bude využívat rychlost jako doposud. Takže se zase vyhodí státní peníze do kanálu, stejně jako kdysi třeba u Internetu do škol.

    Jestli chce stát nějak pomoct, tak to může udělat v první řadě zjednodušením administrativy, aby nedocházelo k situaci, že když chce nějaký ISP pokrýt území, tak přes 2 roky jenom vyběhává papíry, než prvně kopne do země, což spoustu ISP spolehlivě odradí.

  • 9. 4. 2019 12:03

    Martin P.

    Nesmysl to není, protože množina které se to týká není nulová. Ale na počet obyvatel kteří to reálně využijí to nebude takové.

    Samozřejmě že dostupností technologií se nezvětšuje budget, který májí rodinné, nebo jednotlivci na služby. Pokud zůstaneme u nás v ČR. Tak v minulosti se již zmínila jakási magická hranice 500,- s DPH. Zmínilo se to že hardware mnohonásobně přesluhuje , obyčejným uživatelům opravdu stačí krabička na internet co má víc než 5let , na Internet stačí i to Core2Duo. Často teprve nedávno také vyměnili první placky za FullHD. Ano jsou lidé, kteří mají lepší obnovu hardware, ale jejich málo .

    Takže ani zavedení giga up\downk se nestane jen zázrak a nestoupne ochota utrácet za stream ovací a cloudové služby.

  • 10. 4. 2019 13:03

    Tomas

    Co to je, začínat argumentaci větou
    "nesmysl to není, protože množina které se to týká není nulová" ?
    To je ještě horší než otřepané "I kdyby to mělo zachránit byť jeden lidský život tak se to vyplatí".

    Co to je "hárdware mnohonásobně přesluhuje" a "jsou lidé kteří mají lepší obnovu hardware"?
    Koukněte se kolem sebe a zjistíte, že výrobci dostávají pěkně za uši, když do zařízení vkládají "kazítka"... Nebýt toho, že velké kauzy jsou i v USA, tak by jste odpor proti vestavěným kazítkům byl nejspíš taky schopen označit jako zaostalost uživatelů ve východní evropě, kteří používají přesluhující zařízení.

    Nechápu proč píšete že to nesmysl není a zároveň pak napíšete "obyčejným uživatelům opravdu stačí..."

    V čem je smysl vyhazovat prachy za něco co nepotřebuju? Jasně - "tohle nejsou moje prachy co se vyhodí, tak berte".

  • 10. 4. 2019 14:50

    Martin P.

    Třeba to je o konstaování stavu a uvedomění si situace.

    Na platnost teorie opravdu stačí aby tam byl ten jeden člověk. To je ten kontrast teorie a praxe. 100kopáčů přeci vykope ten 1m výkopu za..... taky teorie která je "pravdivá".
    Na to že v nefiremní sektoru klesá zájem o nové počítače si stěžují i na mnohem silnějších trzích. Na spoustu věcí které jste potřeboval klasický desktop opravdu stačí mobil neli smart hodinky.

    Další uvědomují je že čtenáři Lupy rozhodně netvoří v koncových uživatelých\zá­kaznící tak početnou skupinu jako ti který lezou třeba na idnes. Bohužel tady se často objevují komentáře prezentující uzavření se ve své bublině a naivní představu že přístup k nákupu HW|SW nebo služeb mají přeci "všichni".

  • 9. 4. 2019 15:29

    afk_cz

    Marne se uz asi 8 let snazim cas od casu z O2 dostat info, kdy mne pripoji v nasi male vsi k optice. Podle uz hodne let starych planu vede optika 1.5m od naseho rodinneho domu a hnije v zemi v podstate par centimetru za hranou pozemku, kam se da dostat z naseho pozemku bez nutnosti rozebirat zamkovku v chodniku. Zatimco se s velkou slavou u noveho bytoveho domu a u novych rodinnych domu taha 2-linka. Takze vetsina lidi ma wifi. ADSL nejelo skoro vubec. VDSL uz neco malo dava, ale ja potrebuji upload, ktery mi da zatim jen wifi. Za ta leta a cca 10. pokusu dostat nejake info o planech do budoucna v nasi obci mi na hilfe-lince sdelili, ze mam zkusit cinknout do Cetinu.
    Cili chut by u mne byla, ale jaksi neni zajem ze strany operatoru. Asi cekaji, az jim nekdo da dotace a pak to s velkou slavou jakoby natahnou tam, kde to uz je...
    Takze veta "kdyz nekomu staci co ma dneska" neni uplne univerzalni ;)

  • 9. 4. 2019 18:37

    bez přezdívky

    Že někde vede optika nutně neznamená, že se z toho dá udělat poslední míle a připojit tam koncové zákazníky.

  • 9. 4. 2019 22:12

    afk_cz

    to jiste. je skutecne takovy problem tohle info sdelit potencionalnimu zakaznikovi ? ;) odpovedi typu: na internetu vidim, ze je u vas moznost VDSL... to si umim jaksi najit sam :(

  • 10. 4. 2019 10:13

    Martin P.

    Vzhledem že vlastníkem WAN,MAN nemusí být O2 tak Vám O2 nemá co sdělovat. Celkově mě přijde dost arogantní a egocentrické se dožadovat takové pozornosti. Ne z vašich xx mesíčně se opravdu nepoprdí. Velko pekárny se s Váma také nebudou bavit když budete chtít jeden rohlík jako koncoví zákazník.

  • 10. 4. 2019 10:50

    afk_cz

    aha. takze cetin mi to klidne dotahne a pak O2 rekne, ze mi po tom neposle data. a mam byt zticha a neptat se O2 predem, protoze jsem jen jeden :))) coz takhle zrusit cely projekt s optikou pro domacnosti. to by bylo asi nejlepsi, kdyz domacnost muze byt 1 rodinny dum, co rikate ?
    vite, ono kdyz chce clovek trochu planovat dopredu, tak se jaksi musi ptat. kdyby se stejne choval CEZ, tak dodneska svitime svickou ;)

  • 11. 4. 2019 1:28

    tomasruprecht

    Ti je absurdní - zákazník má být vždy vyslyšen, tak jedná dobrý a solidní obchodník. Vždy v maximální možné míře a pravdivě říct všechny relevantní informace. Tj. i informaci - jste pouze jeden, náklady by byla cca 76 500 Kč, tak to bohužel dát nemůžeme - kdyby jste byli alespoň 4, tak jdem do toho... prostě konrétní informace - žijeme v měřitelném světě, není důvod si hrát na důležité, ale zákazník je prostě ten, kdo nás živí, takže se mu musíme co nejúpřímněji věnovat, byť z něho moc "nekápne".

    Ten zákazník může mít třeba bratra, který vlastní velkou pekárnu (jak tu někdo zmínil ty pekárny a rohlíky), která třeba zrovna řeší jakého ISP osloví pro svou konektivitu :-) Ale kdo nemá obchodního ducha, tohle nejspíše nepochopí :-(

    Ani nemusí mít obchodního ducha - zkrátka, když udělám pro zákazníky vždy maximum co je v mých silách, taj se to prostě dlouhodobě vyplácí, tak to prostě funguje, svět je neskutečně provázaný :-)

  • 12. 4. 2019 9:44

    Martin P.

    V psychologii se tomu procesu říká racionalizace. Je to emoční proces který manipuluje v mysli člověka s realitou nebo skutečností kterou nechce přijmout nebo se sní srovnat. Výsledkem je vymýšlení takových pohádek jako že ten člověk má určitě bratra.... ...ne určitě nemá. A podnikající subjekty se neřídí takovým tím z Babičky Boženy Němcové ..hospodyňka i pro pírko skočí.... To neplatí, pokud to v podnikání někdy vůbec platilo. Vždycky se posuzuje kolik vynaložit práce s jakým efektem. To může vést i k tomu že Vy tu práci ani nevynaložíte. A tím se může být i 5minut nad telefonem nebo nad emailem obchodníka..

  • 25. 4. 2019 13:16

    afk_cz

    Myslim, ze se slusi napsat, jak vse dopadlo.
    Obratil jsem se na Cetin, kde mi za nekolik dnu poslali plan kolem domu a kam smerovat chranicky (ke OK/HDPE CETIN) pro pripadne budouci pripojeni. Zaroven mi sdelili, ze neni proaktivne planovano pripojovani optiky FTTH, a ze bohuzel mohu postupovat jen reaktivne, tzn zaplatit si komplet pripojku a vykopove prace v chodniku. Takze mam smulu a nebo bych se nedoplatil. Nicmene jsem byl mile prekvapen rozborem a rychlosti reakce Cetinu a rad bych jim i touto cestou podekoval ;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).