Hlavní navigace

Koupí MAFRA Miss Internet?

31. 7. 2001
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Tentokrát se ovšem nejedná o žádnou recesi jako v případě nabídky serveru Kompost pořadatelům soutěže na její převzetí a organizování. Mediální koncern MAFRA skutečně zvažuje, že by se nějakým způsobem na organizaci volby královny krásy českého Internetu začal podílet. Půjde Miss Internet ve stopách Mobil Medií a Fincentra?

Události týkající se letošního ročníku soutěže Miss Internet jako by snad ani neměly vzít konce. Dovolím si proto úvodem stručnou rekapitulaci – nejdříve zde byla recesistická kampaň s poněkud zavádějícím názvem „Bohunka for president“ na podporu soutěžící Bohumily Kulichové (viz Volte tu nejlepší: Bohumilu Kulichovou a Bohunka Kulichová: Většina lidí mě podporuje), díky čemuž se přesvědčivě ocitla v čele veřejného hlasování o „Miss elektronické sympatie“. Druhou aférou bylo vyloučení „Kateřiny Michálkové“ – mutanta, jehož internetová stránka byla vytvořena z fotografií americké pornohvězdy Gabrielly Williams -, o kterém jsme vás informovali v článku První „misska“ vyloučena – za pornografii. Další překvapení mají tentokráte na svědomí sami pořadatelé soutěže.

Když se v diskusním fóru pod komentářem První „misska“ z kola venku – pro pornografii objevila poněkud neuváženě nabídka ředitele Miss Internet Jana Fikáčka následujícího znění: „Jestli to [Miss Internet] bude organizovat někdo jiný, nejsem proti. (…) Takže až se někdo ozve, že chce dělat Miss Internet, pošlete ho za mnou.“, ozval se internetový server Kompost, který požadoval převedení ochranné známky Miss Internet, Janem Fikáčkem dosud uzavřených smluv a domény cybermiss.cz (mimochodem se zdá, že v doméněmissinternet.cz se usadila konkurence). Recese Kompostu zůstala nevyslyšena a pořadatelé soutěže se rozhodli hledat potenciálního (spolu)provozo­vatele a kupce jinde – před Kompostem tak možná nakonec dostane přednost mediální koncern MAFRA.

Říká se, že s jídlem roste chuť a v případě internetových akvizic to zřejmě platí dvojnásob. Počátkem tohoto roku MAFRA investovala do společnosti Mobil Media (která se de facto stala součástí zpravodajského portálu iDNES – chystá se například spojení obchodních oddělení apod.). Ještě překvapivější byla nedávná koupě serveru Fincentrum, který prakticky zběhl od konkurence v podobě ekonomického vydavatelství Economia a součástí iDNES se stal doslova „přes noc“. Na první pohled proto vypadá MAFRA jako cílevědomý investor, který všas vycítil příležitost a postupně skupuje klíčové oborové poskytovatele obsahu a vytváří tak impérium, jemuž i zavedená česká vydavatelství budou těžko konkurovat. Nikoli snad proto, že by byla horší, pouze přijdou pozdě.

BRAND24

Při bližším ohledání ovšem zjistíme, že původně inteligentní investiční strategie poslední dobou nápadně připomíná známou pohádku Oslíčku otřes se. Značnou část současných kontraktů (kupříkladu již zmíněné Fincentrum) uzavřela MAFRA na základě „vnějších podnětů“. Pořadatelé Miss Internet tedy nejsou první ani poslední, kdo se s vidinou rychle vidělaných peněz snaží svůj projekt „dűsseldorfským“ prodat. Vydavatelská skupina Rheinish-Bergische Verlagsgesellschaft není v kontextu evropských mediálních trhů příliš důležitá, ba i v samotném Německu patří mezi méně významná vydavatelství, nicméně na masivní investice na českém (mini)trhu to evidentně stačí – zejména s přihlédnutím k nadprůměrným inzertním výkonům deníku Mladá fronta DNES.

Současná situace je taková, že MAFRA podle vlastních slov komunikovala zájem a nyní zkoumá možnosti. Je zřejmé, že Jan Fikáček by očividně rád přenechal starosti se sháněním finančních prostředků a marketingem někomu jinému. Z pohledu pořadatele soutěže by MAFRA představovala ideálního partnera, protože v kombinaci deníku Mladá fronta DNES, iDNES, televizní agentury TVD a vlastního rádia (nedostalo licenci na terestrické vysílání, takže vysílá pouze po Internetu) dokáže zadarmo zpropagovat téměř cokoli – vzpomeňte kupříkladu na akvizici Mobil Media a následný profil Patricka Zandla v ekonomické rubrice MFD či řadu odkazů, které směřovaly na Mobil.cz a BonusWeb.cz. Miss Internet by tak skvěle zapadla kupříkladu do zbrusu nové bulvární rubriky Společnost.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).