Poprvé jsem o nakupování fanoušků pro TOP09 četl tady: http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2017904 . Zato tady v článku už se píše jen obecně 'média' a odkazuje se kamsi jinam. Nebylo by fér přiznat, že i autor tohoto článku na začátku křičel, že topka kupuje lajky?
Ja poprve o tom cetl zde o dva dny drive nez na pooh: http://www.facebook.com/KohoVolit.eu
a nebo tací jako můj spolužák ze střední - synáček pápínka celý ve značkovým, v batohu chlast za tátovo kapesné už někdy v druháku pravidelně, fotřík, který podváděl a kradl kde se dalo, samozřejmě privatizoval, ujížděl v bmw bez placení z restaurace i s ním, synáček měl spoustu ušlechtilých zálib jako třeba chlast, hokej, cigára, sázení a šikanování mladších a když byl průser ve škole, dostala školička sponzorský dar a synáček bezproblému odmaturoval :-) a světe div se, svůj ke svému, opravdu jsem topku u jeho fb viděl - mohu vás ubezpečit, že čím více zla kalousek spáchá, tím více sexy pro jeho mozeček bude
Hlavně jsou to lidi, kteří by neměli volit. Celkově by se hranice měla posunout nahoru. Lidé déle studují, později nastupují do ekonomického života, a proto později vidí, o čem skutečně je. Prozatím ve škole jen bez zkušeností plácají páté přes deváté a mluví do toho, co nikdy nezažili:-(.
Teorie o asijských přátelích je zcestná. Placená reklama je automaticky cílená na Českou republiku a správce kampaně by vědomě musel cílení na ČR zrušit. Proč by to dělal? A jestli to udělal, tak je to jeho chyba a ne chyba FB. Je vidět, Dane, že placenou reklamu na FB neznáš, protože jinak bys takovéhle věci nepsal.
Také mi nepřijde nic divného ten vysoký reach. Reach přeci nejsou jen fanoušci stránky, Dane.
Celý tento článek mi přijde jako podivně vykonstruovaný blábol, ze kterého se primárně dozvídáme toto: na nic jsme nepřišli, takže to bude chyba FB.
Placená reklama má cílení, Promotion příspěvku cílení nastavit neumožňuje, pouze "fanoušci" a "přátelé fanoušků".
Co se zmínky o reach týče, tak si to prosím zkus znovu přečíst. Opět jde o Promotion příspěvku a cílení POUZE na fanoušky - pokud mi nabízí oslovit 11 tisíc lidí při cílení POUZE na fanoušky, tak je něco špatně.
Jinak stačí chvíli Googlit Ondřeji, najdeš pár dalších případů ze zahraničí, kde se napálili zcela stejně. Takže je mi líto, podivně vykonstruovaný blábol to není. Ale chápu, je jednodušší věřit, že si TOP 09 koupila lajky.
Lze cílit i každý post. Pokud toto nastavení správce stránky nemá k dispozici (o čemž u stránky s 47k fanoušky pochybuji), pak je samozřejmě hloupost platit za necílenou reklamu a je lepší investovat do cílené (Adverts a Sponzored Stories). Tam je také možnost propagovat kterýkoliv post.
Udávaný reach je odhad. Bezpochyby to počítá s následným zobrazováním přátelům fanoušků, kteří na post zareagují.
Neřekl jsem ani náznakem, že si myslím, že TOP 09 nakoupila lajky. Nebo jsi to ode mne někde četl?
Tak znovu, Promote příspěvku cílit nelze, vytvoření kampaně má jedinou možnost cílení - přepnutí mezi fanoušky a "přáteli fanoušků". Není tam možnost nastavit zemi. Mám sem snad dát screenshot? Nebo bude Ondřeji jednodušší, když se na to konečně podíváš, abys věděl o čem je řeč?
Udávaný reach je odhad. Bezpochyby nemůže počítat s následným zobrazováním přátelům fanoušků, protože je jasně řečeno, že to přátelům fanoušků zobrazovat nemá. Pokud si to zaškrtnu jako jednu ze dvou možnosti v cílení, tak je to v pořádku. Pokud řeknu NE, tak to dělat nemůže.
Tak znovu, cílit lze příspěvek. (http://www.tyinternety.cz/novinky/velke-novinky-v-cileni-prispevku-a-reklam-na-facebooku-7554)
Bezpochyby může počítat s následným zobrazováním přátelům fanoušků, protože se jim zobrazovat bude (třeba když ho nějaký fanoušek lajkne). Rozdíl je v tom, že za přátele fanoušků neplatíš a nezobrazuje se jim to rovnou, ale až zprostředkovaně.
Máte zajisté na mysli terčík, pomocí kterého lze u stránek nad 5000 fanoušků určit, komu se příspěvky zobrazí. Nicméně dle našich zkušeností tento terčík není k dispozici všude, navíc je otázka, v jaké symbióze funguje s tlačítkem Promote. Za normálních okolností by měl být příspěvek zobrazen POUZE fanouškům stránky, při použití "terčíku" jen některým z nich, např. z Pardubic. Tlačítko Promote tuto funkci narušuje. Prostě pokud terčíkem cílíte na Pardubáky a použijete Promote s cílením na přátele přátel, příspěvek se zobrazí Pardubákům i jejich přátelům, na které se již ale omezení na Pardubice neaplikuje. Vítejte ve světě FB.
Dle mého názoru terčík Promote ovlivňuje. Viz "Promoting a post that has been targeted to a specific location or language may also reduce your reach. " (https://www.facebook.com/help/promote).
Ondřeji, abych ti to usnadnil, takhle vypadá jediný dostupný dialog pro založeno Promotion příspěvku:
http://www.pooh.cz/upload/img/1000/facebook-promote-setting-no-targetting.png
Není tam ani stopa po obvyklých možnostech cílení. Čili vrátím se zpět k tomu, co doporučuji na konci mého blábolu - NEpoužívat Promotion, zakládat klasické kampaně a správně nastavit cílení.
Nevím, FB příliš nepoužívám, ale celý tento článek a jeho závěry mi přijdou nepravděpodobné a vykonstruované. Ostatně pokud by i došlo na cílení na přátele přátel, tak bych považoval za velmi zvláštní, že se jedná právě o tolik lidí z Indonésie a Asie obecně. A i kdyby, opravdu nechápu důvod, proč by měl nějaký Indonésan klikat like na článek v češtině, po kterém mu je putna a vůbec neví o co jde.
Většinou to nejjednodušší řešení bývá správné, takže když vezmu v úvahu ten počet Asiatů (což nemůže být náhoda) a že si tito lidé rádi přivydělávají placenými "lajky", tak bych prostě řekl, že si sTOP09 ty hlasy prostě koupila buď sama, nebo to za ně udělala nějaká jejich mediální agentura.
Ostatně ten počet příznivců jejich stránek by to možná také chtělo proklepnout a pak by se vidělo...
Když FB moc nepoužíváte, tak proč vůbec píšete takové soudy? Už se nad tím ani nepozastavuji. Nálada ve společnosti je na takové úrovni, že cokoliv, co jen lehce zavání politikou, tak je automaticky zločinecké, podlé, nemorální, kriminální... Ale to jsme prostě "my", občané ČR. V politice je mimo jiné i určitá část gaunerů, lidé proto odsuzují politiku a ti slušní ji pak nechtějí dělat. Je to začarovaný kruh.
Složení příznivců stránky topky vám klidně ukážu, i když pochybuji, že by to mělo nějaký efekt a váš názor na "cokoliv politického" by to změnilo.
ano, jiní se zmiňovali..a celý článek je laděn do minulého času, jako kdyby tato možnost už nebyla možná
navíc je to jen drobný rozdíl, zda si museli líbí se mi nakoupit přes masivní reklamní kampaň při které se podařilo dostatek "klik omylů" nebo rovnou nakoupit ty kliky samotné...
Taky zajímavé:
Jan Matějka
Úplně nevím, co v tomto případě myslíš tím "kupují" Dane, ale řekl bych, že to vzniklo tak, že někdo se rozhodl promovat post za velké peníze a holt přes přátele těch, kteří dávají stránce lajk se to dostalo až někam za hranice...
· pondělí v 2:09
Daniel Bradbury Dočekal
Tomu se těžko věří. Tisíce lajků z Indonézie a podobných krajů ... uvažoval jsem nad tím, ale takhle hodně to nedokážu přijmout jako možné. Nejvíce pravděpodobné řešení je, že si prostě koupili lajky. A ne přes facebook :)
· pondělí v 2:12
Samozřejmě, celé to dává smysl!
Já když někde vidím propagovaný příspěvek nějaké politické strany z Asie, hnedka to lajkuju. FAKT!
Chci tím říct, že ať je to jak je to, nikdo mi nevysvětlí, proč by někdo lajkoval něco, co ani nepřečte. Buďto jsou to nakoupené lajky, nebo to dělá facebook sám (aby to vypadalo, že prachy do něj vložené se vám vrátí), nebo je to nějakej jinej nesmysl. Ale neznám moc čechů, kteří na FB lajkují asijské politické strany jen tak pro srandu králíkům.