Hlavní navigace

Křišťálová Lupa 2012 otevírá nominace a hledá světlo na konci tunelu

23. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Počínaje dnešním dnem může veřejnost posílat nominace do sedmého ročníku ankety Křišťálová Lupa 2012. Nejlepší projekty můžete nominovat v pozměněných kategoriích, které odrážejí vývoj na českém internetu. Samostatné pozornosti se tak dočkají třeba Veřejně prospěšné služby.

Zatímco vyhlášení loňského ročníku Křišťálové Lupy 2011 dominovalo téma Konec tisku, letošní ročník se chce vypořádat s koncem světa, který nám někteří proroci slibují už na letošní prosinec. Už teď jsme zvědaví, co najdeme na konci tunelu. Ale teď vážně. 

Sedmý ročník ankety, jejímž cílem je upozornit na nejzajímavější projekty a trendy na českém internetu, dozná několika změn. Ta nejvýraznější se týká kategorií, ve kterých může veřejnost projekty nominovat

Jak zaznělo už při loňském vyhlašování, vyřazena byla kategorie Vyhledávače, která se v uplynulých letech stala trochu stereotypním soubojem jen dvou soupeřů. Spolu s ní odchází do zapomnění kategorie All Star, která byla původně určena pro souboj nejsilnějších značek na českém internetu.

Rozšířila se naopak kategorie Inspirace, která je nově rozdělena na dvě části: Obsahová inspirace a Marketingová inspirace. Důvodem podle duchovního otce Křišťálové Lupy Jana Simkaniče je, „aby bylo trochu návodnější, co v které oblasti vybírat“. Úplně nová pak je kategorie Veřejně prospěšná služba, v níž chce Křišťálová Lupa upozornit na zajímavé projekty, které v této oblasti vznikly.

Kategorie pro hlasování veřejnosti:

Zpravodajství – Mediální projekty všeobecného zpravodajství.

Zájmové weby – Tématicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty).

Internetové obchodování – Projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací (e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.). 

Nástroje a služby – Nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy). 

Mobilní služba – Služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení. Kategorie není určena pro weby provozované mobilními operátory. 

One (wo)man show – Libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e-commerce. 

Veřejně prospěšná služba – Projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů. 

Kategorie pro hlasování odborné poroty:

Projekt roku – Výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu. 

Osobnost roku – Osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu. 

Anticena – Projekt, událost či aktivita problematického charakteru. 

Marketingová inspirace – Inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb). 

Obsahová inspirace – Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.). 

Globální projekty českých tvůrců – Projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace. 

Pokud chcete do ankety přihlásit službu, kterou sami provozujete, můžete využít tento speciální formulář. Do něj můžete popsat i hlavní důvody, proč by zrovna vaše služba měla v nominacích figurovat. A pozor – nominace musí splňovat podmínky uvedené v pravidlech. K nominaci můžete vyzvat také své fanoušky. Pro tento účel jsme pro vás připravili několik bannerů, které si můžete umístit na své stránky:

   

O vítězích rozhodne v polovině kategorií hlasování veřejnosti a v druhé půlce odborná porota, která se skládá z asi 150 významných osobností českého internetového světa.

BRAND24

Na nominace má veřejnost i odborná porota čas do 2. září. Poté zasedne Expertní panel, který v každé kategorii vybere pět až deset nominovaných projektů pro finální hlasování. Je také možné, že experti ještě nějakou kategorii přidají, jako v některých minulých ročnících. 

Konečné hlasování proběhne od 24. září do 31. října – odkaz na hlasovací formuláře na Lupě samozřejmě včas zveřejníme. A výsledky Křišťálové Lupy se dozvíte na slavnostním vyhlášení v pražském divadle Archa 28. listopadu.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).